Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 504
  • Nieuwste: Nikk
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.503
  • Totaal topics: 10.390
  • Online vandaag: 43
  • Online ooit: 744 (07 oktober, 2025, 15:23)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 17
  • Totaal: 17

LED

Gestart door hans2308, 08 januari, 2012, 00:28

Vorige topic - Volgende topic

hans2308

Ik heb mijn binnenverlichting helemaal verandert door de normale lampjes te vervangen door ledjes.
Alle ledjes besteld bij onze sponsor lince.
Dik tevreden met lince, alles werd op tijd geleverd en hetwerkte ook nog.

Nou heb ik bij iemand anders LED verlichting voor de buitenkant besteld
Achterlicht en remlicht doen het prima.
Het witte achteruitrijlicht is ook geen probleem.

Ik bestel ook nog 2 storingsvrije canbus knipperlichten.
Deze geven dus wel een storing.
De boardcomputer denkt dat er een lamp stuk is!

Heeft iemand hier een idee welke oranje knipperleds ik wel nodig heb

fs1

je zal er een weerstand bij moeten zetten, omdat de leds niet genoeg stroom verbruiken denkt de computer van de auto dat de lamp stuk is

hans2308

Dat de computer denkt dat er een lamp stuk is omdat er niet genoeg vermogen word afgenomen dat snap ik allemaal best.
Een weerstand kan dit probleem verhelpen, ook dit is helemaal helder.
Mijn probleem snap ik helemaal, het grootste probleem van mij is dat ik nogal lekker handig ben.
Een weerstand plaatsen? Waar en hoe moet dat dan? Ik heb geen idee. Laat staan dat ik weet hoe groot deze weerstand moet zijn.
Het gaat bij mij goed als het gewoon plug and play is, lampje eruit, ledje erin, klaar!

Ik ben dus benieuwd naar andere mafketels zoals ik die dit probleem eerder gehad hebben.
Of ben ik de eerste van al deze laguna liefhebbers die zijn auto wil voorzien van led verlichting.

Paul

Als het canbus lampen zijn, dan zit de weerstand er al in verwerkt. Officeel hoef je niets te veranderen

hans2308

Het waren canbus ledjes.
Besteld bij xenonlamp.nl voor 40 euries, volgens hun site absoluut storingsvrij.
Helaas niet bij mijn lag uit 2006.
De witte achteruitrijlampen en het achterlicht/ remlicht doen het perfect.
De knipperlichten geven terwijl het canbus led's zijn toch problemen

FritzTheCat

https://www.dealextreme.com/

De Euro - Dollar koers is momenteel minder gunstig maar deze leverancier heeft vele LEDs voor in de auto en nog veeeeeeeeeeeeel meer geinig spul.

marxander

Klopt hebben we ook welens wat besteld, is ongeveer 2 tot 3 weken levertijd.

FritzTheCat

Dat is inderdaad zo.

Moet uit Hong Kong komen allemaal.

Wel over het algemeen goed spul, zeker als je de recensies eerst goed bestudeert voor je iets besteld.

En met PayPal nul risico.

dakpan

welke lampje gaan er allemaal er allemaal in de binnen verlichting hoeveen en welke heb ik nodig
volgens mij zijn het nogal wat
wil ze vervangen door led
is er iemand die een schema heeft
en led lampen in de buiten verlichting van de auto kun je die zo vervangen

zoals rem licht en 3de remlicht enz

welke kosten moet ik aan denken binnen en buiten

ps deuren heb ik al vervangen (mooi licht)

hans2308

Beste Dakpan neem gerust even contact op met sponsor Lince.
Die leveren voor de binnenverlichting alles, ze zijn niet duur en vlot met leveren.

Maar nu weer terug naar mijn probleem:

Wie heeft er al oranje knipperled's in zijn lag zitten?

Lag-3.0-V6

Ben zoekende, ook voor de mistlichten voor....van t weekend weet ik meer...alleen benieuwd, Lag van 2004, heb ik dan te maken met can-bus??  :-[ :-[  =thnx= weer!

Appelsien

Ligt eraan welke uitvoering je hebt. Ik heb een sprekende boordcomputer, en als je dan bijv je stadslicht vervangt door led, zegt ze steeds bij het aanzetten vh licht "markeringslichten defect". Dat is enorm irritant. Als er nou alleen een lampje gaat branden als storing kan je die iig nog negeren, maar zon stemmetje helaas niet (en als je het stemmetje mute krijg je een piepje) bovendien licht je lcd in je tellerbak (als je die hebt) oranje op met de melding "service".
Laguna II Phase II Grand Tour 3.0 v6 initiale (aut5)

Lag-3.0-V6

;) ehhh privilege, t uurloon iets lager denk ik!! :-\ Ik trek er morgen gewoon n lamp uit, zie wel wat t display "zegt"  ::)

Binnen wel alles "geled" mooi, helder vooral..

hans2308

Oke, de achterknipperlichten is uiteindelijk gelukt!
Heb eindelijk een stel storingsvrije canbus knipperledjes gevonden.

Nou zit ik nog met de leeslampjes in de "hemel" voorin de auto.
Dit is een BA9S lampje met een bajonet fitting.
Bij mijn Lag zitten de + en de - verkeerd om, de LED doet het dus niet.
Hoe ik die + en - omgedraaid moet krijgen is mij tot nu toe een raadsel, is er iemand hier die dit probleem al heeft gehad??

De 2 zijknippers wil ik ook vervangen door LEDjes, dit zijn W5W lampjes.
Nooit gedacht dat deze ook gevoelig waren voor de boordcomputer.
Helaas wel dus.
Ik heb 2 oranje LED's besteld en ontvangen, nadat ik deze geplaatst had registreerd de computer toch weer een defecte lamp, met als gevolg dat ie als een gek begint te knipperen.
Zijn er hier mensen die mij kunnen vertellen of dat simpel is op te lossen dmv een weerstandje eraan te solderen of zijn er eenvoudigere oplossingen?

hans2308

Hoe is dit mogelijk?
Als ik alleen de zijknipperlichten vervang door ledjes registreerd de boordcomputer niks, geen problemen dus.
Ik vervang ook de achterknippers en de computer denkt meteen lamp defect en begint als een gek te knipperen.
Doe ik aan de zijkant de normale lampjes weer terug is het probleem verholpen
Afzonderlijk van elkaar geven de ledjes geen problemen maar vervang ik zowel zij als achterknippers voor led dan trekt de boorcomputer het niet meer.

Is het voor de computer een optelsommetje?
Berekent hij hoeveel vermogen de knipperlichten allemaal moeten verbruiken?

Heb net knipperlichten voor de voorkant besteld, ben benieuwd of dat probleemloos gaat.