Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.638
  • Totaal topics: 10.415
  • Online vandaag: 33
  • Online ooit: 2.168 (08 maart, 2026, 05:52)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 23
  • Totaal: 23

Navigeren tijdens het rijden.

Gestart door Laguna09, 18 oktober, 2011, 17:11

Vorige topic - Volgende topic

Laguna09

Vanwege de veiligheid kun je de navigatie niet instellen tijdens het rijden. Is het mogelijk dit uit te zetten of te omzeilen?

folmer

Heb ik geen last van. Zal dus wel een instelling zijn. Lees de gebruiksaanwijzing even door, wie weet kun je het vinden.

lagman

Is dit bij het renault navi of heb je een amder merk er in zitten misschien makkelijk om even te vermelden

Duupke (Ronald)

De originele grootbeeld navi is idd. niet in te stellen als de auto rijdt.

lagman

misschien dom idee maar zit er bij deze versie niet een draad aangesloten op de handrem of eventueel op de v bak..

greetzzzz

viper

ik dacht dat die z'n info via multiplex haalt

Duupke (Ronald)

Handrem zal het niet zijn, die gebruik ik nooit.  ;D

Ik vermoed dat het te maken heeft met het snelheidsignaal. Waar dat vandaan gehaald wordt weet ik niet, zou idd. de versnellingsbak wel eens kunnen zijn.

lagman

als dat zo zou zijn kan je daar de draad wegpakken dan zou hij het wel moeten doen. mits dit daar bij aangesloten zit dan,
is wel met meer systemen zo dat die via de handrem of de v bak beveiligd worden..

Greets

viper

snelheid komt van abs via multiplex

rookie

Het is niet in te stellen, alleen je kunt wel zoeken in het adressen boek. Als je het adres daarin hebt staan is het geen probleem.

Lagunainitiale

ik heb daar nog nooit last van gehad, zowel bij mijn lag II als mijn lag III beide met grootbeeld carminat kan ik gewoon onder het rijden alle funties gebruiken en adressen samenstellen. maar ik kan me wel herrineren dat je iets kan instellen met snlheids begrenzing ofzo, je beeld gaat dan uit geloof ik ofzo bij hoge snelheden. kan ook dat dit bij tom tom was.

Paul

Bij mijn ph2 kan het ook, maat die heeft een heel ander systeem.
Wat ik daar ook fijn aan vind, dat je de "veiligheidspagina" niet hoeft te bevestigen en meteen overgaat op de kaart.

fs1

bij de dvd navi kan het idd wel

Lagunainitiale

Maar bij de cd navi kan het ook, ik stel negen van de tien keer rijdens de navi in. En anders doet mijn vrouw dat wel.

Duupke (Ronald)

Dan zal het een instelling in het menu zijn, ik krijg meteen een foutmelding wanneer de auto rijdt...