Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 504
  • Nieuwste: Nikk
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.503
  • Totaal topics: 10.390
  • Online vandaag: 43
  • Online ooit: 744 (07 oktober, 2025, 15:23)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 28
  • Totaal: 28

Airco tot 2500rpm wel koud daarna niet

Gestart door Damster, 06 september, 2011, 06:38

Vorige topic - Volgende topic

Lag-3.0-V6

=sorry= hoor....mannekes kom....niet zeuren met allochtonen en andere rare woorden, lost t probleem niet op....Weer zo jammer dit.... =sorry=

V8, jij doet je best met helpen, niet aan jou hoor.....

Maarssenaartje

Citaat van: Damster op 15 juni, 2013, 14:55
dan vliegt de koelvloeistof me om de oren....

Heb net Aircohersteltwente gebeld met het probleem. In maart/april 2011 een nieuwe pomp laten monteren met 2 jaar garantie, en na een half jaar was het dus over en uit met de pomp. Gebeld in maart 2012 met het probleem. Telefonisch en per mail afgesproken dat ik maar moest bellen wanneer het mij uikomt om de pomp te vervangen. In principe had ik garantie tot maart/april 2013. Nu komen ze met de smoes dat de garantie eraf is en dat ik eerder had moeten komen. een paar dagen over de garantie was geen probleem geweest maar  3maand. Ik die allochtoon verteld dat ik binnen de garantie mijn probleem heb aangekaart en dat ik mocht komen als ik tijd had.... en nu zijn ze dus niet thuis als er een probleem opgelost moet worden.

Kutzooi

Citaat van: lagunaV8 op 15 juni, 2013, 17:52
nou sorry, bedoel je mij?

??? nee natuurlijk niet.

@Lag-3.0-V6: ik doe ook mijn best te helpen als je mijn posts goed leest.  ;)

Lag-3.0-V6

Ik bedoel niemand, vind t persoonlijk storend dat er soms n race is om n gelijk te krijgen, eisen zelfs. Maar goed, zoals vermeld, persoonlijk.....echt storend vind ik.....persoonlijk.....dat als er iets niet ok is met rare woorden omsingeld word, bv allochtonen e.d. Meer niet. Maar nogmaals, persoonlijk.

Ik vind de verharding, zie n eerder topic, nogal redelijk aan de grenzen liggen, sorry.

Als men vind dat ik dan maar van de Lagclub moet verdwijnen, simpel, laat t weten aub, zo gebeurd. That s all.

Respekt voor elkaar is t belangrijkste, hulp kunnen we allen gebruiken, dat niet ieder bekend is met de materie, respekteer t, daar helpen we elkaar voor.....toch..

Maar goed, doe dr iets of niets mee, wij hebben n geweldige Lag, hoort n geweldig forum bij zonder zonder vreemde uitlatingen maar.....zal t mis hebben.. ;)

Sorry, heeft nix met t topic te maken.....n hoop  Bla om iets anders...

Damster

Citaat van: lagunaV8 op 15 juni, 2013, 16:59
Doe het rustig aan, ga de sensor vervangen, kijk of hij het doet, meteen bij het vullen. Doet hij het niet, meteen de onderste stekker eraf. Dan is jouw airco paneel ook kapot. Dan paneel vervangen en sensor weer aansluiten, mocht het nog niet werken, meteen de stekker eraf. Dan naar iemand met de clip en stekker aansluiten en code wissen.
De foutcode kan ook opgeslagen worden in het motormanagement en door worden gegeven aan het airco paneel.

Kan dit ook met m,n eigen clip?

Damster

Citaat van: Lag-3.0-V6 op 15 juni, 2013, 18:42
Ik bedoel niemand, vind t persoonlijk storend dat er soms n race is om n gelijk te krijgen, eisen zelfs. Maar goed, zoals vermeld, persoonlijk.....echt storend vind ik.....persoonlijk.....dat als er iets niet ok is met rare woorden omsingeld word, bv allochtonen e.d. Meer niet. Maar nogmaals, persoonlijk.

Ik vind de verharding, zie n eerder topic, nogal redelijk aan de grenzen liggen, sorry.

Als men vind dat ik dan maar van de Lagclub moet verdwijnen, simpel, laat t weten aub, zo gebeurd. That s all.

Respekt voor elkaar is t belangrijkste, hulp kunnen we allen gebruiken, dat niet ieder bekend is met de materie, respekteer t, daar helpen we elkaar voor.....toch..

Maar goed, doe dr iets of niets mee, wij hebben n geweldige Lag, hoort n geweldig forum bij zonder zonder vreemde uitlatingen maar.....zal t mis hebben.. ;)

Kijk, ik heb met die gast een afspraak gemaakt binnen de garantie. Als hij dan zegt van : kom maar als je tijd hebt( ik heb hem uitgelegd dat ik het razend druk had in 2012) dan vervangen we dit. Als hij nu aankomt met : tja meneer dit is nu buiten de garantie"dan knapt er iets. Bij mij is afspraak is afspraak... zo niet dan ben je in mijn ogen een..... je weet wel.
Als hij gevraagd had wat er precies mis is dan had ik hem uitgelegd ( en de info over deze topic)  dat ik na het meten van de sensor deze stuk is, ik al een nieuwe heb en dat we deze misschien samen hadden kunnen vervangen. Maar nee hoor gelijk in de verdediging en het op de garantie gooien. Maar we hadden een afspraak. En dat stoort mij en dan heb je aan mij een verkeerde.. thats all.

?? maar waarom moet jij dan van de lagclub verdwijnen?

Maar goed we gaan het doen zoals Edwin het voorstelt. tnx

Sorry, heeft nix met t topic te maken.....n hoop  Bla om iets anders...

Maarssenaartje

@Damster: Even voor de goede orde, jij bent een man van je afspraken zeg jij zelf...

Waarom houd jij je dan niet aan de afspraak van het garantietermijn van 2 jaar na aankoop? Lijkt mij zelfs op een aankoopbon te staan.

Opent dat misschien je ogen? Je zit in een slachtofferrol iedereen doet het fout etc. Je kan aangeven dat je nog zo druk bent en in Héél 2012 geen tijd had? Was jij die NL-er op ruimtereis?

Noem mij gek maar ik geloof er werkelijk niets van. Het heeft niets te maken met het verharden van het forum.
Het is hetzelfde met mensen die geen tijd hadden 'iets' van zich te laten horen. Dat is pas verharden van de maatschappij dat je kennelijk zo veel om je naasten geeft dat jij zo duidelijk stelt waar jouw prioriteiten liggen.

Ik was te druk voor 1 telefoontje, 1 sms-je, 1 mailtje, 1 bezoekje. Het gaat werkelijk nergens over  ???

Daarnaast erger ik mij kapot aan het nieuws van tegenwoordig, al die TOP-bestuurders al die Top-mensen. Iedereen schuift de verantwoordelijkheid van zich af maar wilt zo graag eindverantwoordelijk zijn. Als het er echter op aankomt is iedereen ineens niet meer thuis.

Ik lees dit topic en ik zie eigenlijk een scheldende Damster/Edwin op een aircobedrijf die kennelijk wordt gerund door een allochtoon. Ik stoor mij hieraan en geef mijn mening om jouw ogen te openen en misschien van een medelezer.

Als jij door ziekte of wat voor reden dan ook niet in staat was om langs te gaan had dan een vriend gevraagd dit te doen. Zelfs een lid van het forum had je wellicht wel willen helpen.

Thats all...  !!

Damster

Hou je nu maar stil en commentaar te geven... Als je het verhaal niet goed leest weet je niet waar je over praat. Je wilt je gelijk krijgen... maar die krijg je niet. En als je het laaste woord wil hebben krijg je die ook niet.
Dus ga van deze topic af als je geen oplossing weet of aandraagt.  En nog even voor iedereen : wat is er mis om een iemand allochtoon te noemen??  is gewoon een woord die in de Dikke vandale staat en gewoon gebruikt kan/mag worden. niks mis mee. Maar als jullie willen dat ik deze persoon een marrokaan, syrier, iranees, of turk noem is het ook niet goed.  maar ja wat mag nog wel in NL....Alles als je maar niet over medelanders praat

meganeman

Jongens. Heel even dit topic gelezen. Ik had ook eens een discussie met een ander forumlid. Maar dat is nu wel goed afgelopen.

In principe heb je gemeld binnen de garantie periode. Dus je zou recht hebben op de garantie. Maar begrijp ik het nou goed? Je hebt dus 2 zomers zonder airco gereden? 

Dat sommigen het niet netjes vinden als je over alochtonen hebt kan ik begrijpen. Sommigen kunnen dat lezen als een "Nederlander had mij geholpen". Maar ik denk bij wie je ook was, wat voor bedrijf dan ook, wat voor mensen dan ook had je het antwoord gekregen van "sorry garantie voorbij"

Als je ze maart 2013 had gebeld net voor dat de garantie verliep en nu naar hun toe ging was het geen probleem volgens mij. Dit is dan het voordeel van kleine bedrijven. Bij Renault hoef je dat niet te proberen.

DaBuzzzzz

*eens*

Ontspan, Afkomst, religie, haarkleur ed. hebben er niets mee van doen. Het lastige van airco is dat je het pas goed kunt testen als de temp wat hoger is en de klacht is ook
als je voornamelijk in de bebouwde kom rijdt niet erg hindelijk. Met name op langere stukken op provinciaal en snelweg merk je het goed. Evengoed niet slim om er direct werk van te maken maar bij mij duurde het een halve zomer voordat ik uberhaupt door had wat er aan de hand was.

Hou het netjes en constructief en neem even de tijd om je teksten terug te lezen voordat je op verzenden drukt. Vaak is het taalkundig ook nauwelijks leesbaar en dat kan ook niet bedoelde reacties uitlokken. Op schrift komt iest altijd harder over dan 1 op 1 in een gesprek waarbij je elkaar aankijkt.

aldus

!!

Maarssenaartje

Citaat van: Damster op 15 juni, 2013, 14:55
Ik die allochtoon verteld dat ik binnen de garantie mijn probleem heb aangekaart en dat ik mocht komen als ik tijd had.... en nu zijn ze dus niet thuis als er een probleem opgelost moet worden.

Kutzooi

@Damster: je scheld en lijkt niet het slimste lid sorry. Koppig en hardnekkig want je ziet je eigen fout niet in.

Nu ga je mij uitleggen of je Turk, Marokkaan had moeten gebruiken? Nee natuurlijk hoeft dat niet maar waarom moet je vermelden dat het überhaupt een allochtoon is, had een NL-er geweest had je dan gezegd, 'Ik die NEDERLANDER verteld'

Maar ik als NL-er zeg tegen u, dat je gewoon niet 2! jaar had moeten wachten voordat jij de tijd kon vinden om eens langs te gaan...
Ik zeg dat je Lui bent (geef je zelf ook toe) en mogelijk een tikkeltje naïef.

Niets meer niets minder.

2 zomers zonder airco rijden en er nu een punt van maken?

Ik snap het niet en wil het niet snappen.
Laat staan begrijpen...  ;)

Succes met de komende 2 dagen.

@DaBuzzzzz en @meganeman,  !!

Damster

Vanmorgen de sensor ( tnx dabuzzzz)   =fix= vervangen. Systeem leeg laten halen, sensor eruit getrokken ( zat nog behoorlijk vast en er zat nog druk in de pomp. Monteur geeft nu licht in de duisternis )  Nieuwe gemonteerd, systeem op druk gezet, alles gereset en het werkt weer. De regelunit was niet stuk alleen de sensor, maar dat had ik al gemeten.

lagunaV8

en hoe meet je of het display stuk is?

DaBuzzzzz