Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 504
  • Nieuwste: Nikk
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.503
  • Totaal topics: 10.390
  • Online vandaag: 43
  • Online ooit: 744 (07 oktober, 2025, 15:23)
Gebruikers Online

Airco tot 2500rpm wel koud daarna niet

Gestart door Damster, 06 september, 2011, 06:38

Vorige topic - Volgende topic

Lag-3.0-V6

1, waarom niet naar Renault, zo duur is t niet, je ergenis kost nu al meer.

2, ja...en nee, ze kunnen de code s niet uitlezen, hebben niet de org. app. Andere code s, heb ze op google gezien... :-\

3, stom om te vermelden mijnerzijds....waarom zou ie terugkomen??

4, sorry, Rookie weet vrdmd veel maar.....t is geen wandelende code-encyclopedie.. ;) Stuur hem n PB, bezoek hem en ik denk....weet bijna zeker dat ie t je gaat uitleggen... ;) en ook de storing.... !!

Caretaker

Het is geen ergernis maar ik probeer te vinden wat het probleem zou kunnen zijn.  
Alleen even uitlezen zal me al een stuk verder brengen, misschien dat ik binnenkort ff een ritje Renault dealer maak..

Als Rookie een beetje in de buurt woont zou ik zeker een keer naar hem toe willen gaan hoor.  :)  Leer ik weer wat meer van..

Waarom de melding weer terugkomt verbaasde ons ook ..   
Nu ff oplossingen zoeken en na de vakantie weer verder zoeken.  :)   Eerste auto met airco dus mis het nog niet echt.. :)

Ik verwacht zeker niet dat Rookie alles weet van de codes,  vraag was in het algemeen gesteld .  Dus mocht iemand het wel weten. Graag..

Lag-3.0-V6

;) 1,2 en 4 vind ik n goed standpunt, lees, vind ik,  de 3e zou ik denken dat er dus daadwerkelijk wat aan de hand is maar....da s bekend!  :)

T verhaal van Google verwijst veel naar wat stekkers die niet ok zijn tot n kapotte pomp......ook niet echt duidelijk maar....typ je code van Renault s in op google....ga ik ook even doen..

:D :D jou volgende vraag waarom ik dat van te voren niet heb gedaan.....snap ik, kom net binnen!! ;)

En ff snel zoekend kom ik bij de code die jij opgeeft, DF050 toch bij iets anders.....DF050 0571 Circuit contacteur de frein, en dat.....heeft met remmen te maken.. :-\ Rook...help.. :D :D Ik snap dan weer t verhaal 0571 niet... :-\

Wellicht mot ik me er niet mee bemoeien als ik t niet zeker weet........ :D Maar ja, de interesse... =thnx= all.

rookie

ligt eraan waar je woont caretaken

Turbo

dinsdag gaat de dealer mijn stekkertje maken  ;D

marxander

Sinds gister ook hier last van dus binnenkort maar eerst stekker controleren.

verstuurd van mijn mobiel kantoor.

Remi

Veel over te doen op dit forum, maar ook bij mij schakelt airco uit bij 2500 tpm, daar onder doet deze het prima.

Kan bij de garage mijn stekker verhaal niet aanneembaar maken, waarover op dit forum veel word gesproken ze geven aan als er wat met de stekker aan de hand is dan doet de pomp het helemaal niet, wat ook best logisch klinkt.

Ze geven aan dat er eerder gezocht moet worden in de condensor ventilator, die kennelijk afslaat bij 2500 tpm en dan het airco systeem ook uitschakelt, anders zou deze defect raken door overdruk in het systeem.

Klink allemaal erg logisch, maar vind hier niks over op dit forum, dus vandaar weer even een airco probleem post, om zo misschien weer wat wijzer te worden, en een terug koppeling naar de garage.

Lag-3.0-V6

Maarrrrrrrrrr...t is toch zolangzamerhand bekend dat t beruchte stekkertje domweg n goede probleemveroorzaker zou kunnen zijn en zoals velen gedaan hebben.....dit opgelost hebben.... !! T is t drukst bezocht item zolangzamerhand lijkt... ;D Niet gek hoor met deze aangename warmte..

K zou dr s onder kruipen hoor!!!  ;) Moeite waard!!

Hele discussie s over garage-ervaringen  en ervaringen hier zijn leuk, lossen niet t probleem op. Ervaringen alhier hebben bewezen...lijkt mij...dat t stomme stekkertje voor de nodige ellende zorgen en ik ga....in ieder geval kijken OF er iets mee loos is.. ;)

Leren doet redeneren, redeneren doet oplossen....En wat heb ik al wat geleerd hier!! Suc6 joh en....t is compleet k#t dat ie t nu laat afweten....

Toch...maar ff dr onder en daarna....iets koels drinken bv n heerlijk koud.....    vulmaarintje!!  :)

marxander

er is daar al een topic over dus gaan we daar in verder !!

rookie

Is hij al uitgelezen, dan moet hij een foutcode DF030 geven. Hieronder staat precies wat je moet doen.

Citaat van: rookie op 02 augustus, 2010, 17:31
Als ik dit zo lees is het een storing met foutcode DF030.
Deze treedt op als het toerental hoger komt dan de 2200 toeren.
De airco pomp heeft 2 toeren groepen, een lage en een hoge.
De grens ligt bij circa 2200 toeren. Bij deze storing zal de airco wel werken onder de 2200 toeren.
Bij het hoge toerental van 2200 toeren wordt door deze aanwezige melding door het motormanagement de airco pomp geblokkeerd en stopt met koelen/pompen.

Als je deze hebt het volgende doen.
De stekker los maken van de sensor die in de airco pomp zit, daar kun je van onderen bij.
Daar moet je bij 25 graden een weerstand meten van 18,5 ohm, zit je daar meer dan 2 ohm naast, is de sensor kapot.
Is deze goed, zul je het in de kabelboom moeten zoeken.

Is de weerstand van de sensor niet goed, dan zul je officieel de complete airco pomp moeten vervangen, deze sensor is eigenlijk niet los te bestellen, maar ik heb ze ergens een keer los zien liggen op een vage internet pagina, koste meende 75 euro.
Als je de airco pomp hebt vervangen, laat hem dan afvullen en rijd dan na een renault dealer, de storing moet altijd gewist worden, anders blijft de storing staan en werkt het nog niet.

Nu heb je weer 2 mogelijkheden;
de storing DF030 zit erin en kan met de clip eenvoudig gewist worden,
of de storing is niet te wissen, dan is hoogste waarschijnlijk je display kapot,  (controleer de kabelboom wel eerst goed).
Dan zul je een nieuwe airco display moeten bestellen om deze te monteren.

Koop geen van marktplaats of via een sloop als je op zeker speelt.
Op de gebruikte automatische airco displays zitten 3 mogelijke nadelen,
hij kan ook door deze storing defect zijn gegaan, zonder dat iemand het weet,
er zit een chassis nummer in, dit kan problemen geven met nieuwe kaarten inlezen,
en mogelijk dat de motortjes onder van de mengkleppen anders worden aangestuurd, deze zijn in de tijd verandert.

As je toch voor de goedkope variant gaat (meestal kost een gebruikte 100 euro en de nieuwe een 6 voud), bewaar dan de oude defecte, want deze kun je later gebruiken bij nieuwe kaarten inlezen.
Volgens mij kon je ook met de clip de airco display opnieuw programmeren, zodat het geen problemen geeft met de mengkleppen.

Even kort, als je dus alleen de sensor koopt, ben je 130 euro kwijt https://www.aircotechniek.nl/?action=product_details&prod_id=309141&cat_id=32435&link=0&parent_id=&prod_template_id=1&t=Control%20valve%20Renault%20Megane%20II%20/%20Scenic%20/%20Laguna%20II%20DELPHI%20V5%20/%20CVC&artnr=MC-855,

marxander

Die van mij deed het ook... Eerst bin de stekker gekeken maar was niets te zien. Toen ander ecc unit aangesloten en nu doet hij het wel ook boven de 2500 toeren dus nu maar even afwachten.

verstuurd van mijn mobiel kantoor.

Remi

rookie, bedankt voor de uitgebreide uitleg heb deze door gemaild naar mijn garage.

Hoop niet dat de pomp defect is, want die geven ze niet weg incl. montage al gauw rond de € 500/600.

rookie

stekker, kabelboom, sensor in de pomp en airco display kan kapot zijn.