Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.651
  • Totaal topics: 10.417
  • Online vandaag: 41
  • Online ooit: 2.168 (08 maart, 2026, 05:52)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 28
  • Totaal: 28

Witte rook uit ventilatierooster

Gestart door Antonio, 04 juli, 2011, 19:00

Vorige topic - Volgende topic

Antonio

Beste,

Ik reed van de week op de snelweg met de airco aan en plots kwam er witte rook/stoom uit de vents.
Het was witkleurig en doorzichtig. Na de luchttoevoer te hebben afgesloten direct weer open te zetten was het weg.

Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn??????

Ik had ergens anders op het forum gelzen dat witte rook ook condens kan zijn en dus niet erg is.

De airco geeft nog wel koude lucht.
Af en toe ruik je wel een diesel lucht met de airco aan.

Misschien dat ik hem eens langs een aircoboer moet brengen.

Weten jullie een goede boer in Noord-Holland / Zuid-Holland ???

En kan je zelf de airco bijvullen of moet dat onder druk gebeuren ???
Mogelijk dat er handige lui dit toppicje lezen die zin hebben om te sleutelen :)

carlson

Ik heb exact hetzelfde! :(

Alleen geen diesel lucht. En de airco werkt verders naar behoren. Om de zoveel tijd op de snelweg wat pluimpjes...

Michael

Airco bijvullen kun je volgens mij niet zelf doen ivm milieuwetgeving. Het koelmiddel (R134a) is een geregistreerde stof. Iedere garage e.d. moet dus bijhouden hoeveel ze eruit en weer erin stoppen.

Condens kan in principe geen kwaad, maar een diesel geur uit je ventiatie rooster is echt niet goed. Is ook nog eens ongezond.
Ikzelf heb geen ervaring met aircobedrijven (ik werk bij een dealer ;D). Laat alles dus op m'n werk doen.
Waarschijnlijk zul je binnenkort wel meerdere adressen krijgen waar je naar toe kunt gaan (mede Laguna rijders HELP!)

In iedergeval veel suc6!

Antonio

Ja ik rook voor een kort moment diesel. Kan ook zo zijn dat dat van de auto voor me was.

Dat weet ik niet meer.

Daarnaast koelt hij wel goed en ik hoor hem verder niet, ja alleen de ventilator die aanslaat.

Antonio

nou waar blijven de adressen van de aircoboeren dan?  :-[

lagunadriver

waar komt u vandaan  ???
kan het plaatsen van adressen iets vergemakkelijken !!

Antonio

Oh ja dat is misschien wel handig ;)

Ik woon in nieuw-vennep (Noord-Holland) en ben regelmatig in Amsterdam en Den Haag  ;D