Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.670
  • Totaal topics: 10.417
  • Online vandaag: 37
  • Online ooit: 2.168 (08 maart, 2026, 05:52)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 29
  • Totaal: 29

Motor houd in bij o.a. optrekken.

Gestart door Laguna2002, 01 juni, 2011, 15:58

Vorige topic - Volgende topic

Laguna2002

Sinds enige tijd houd mijn motor in (een soort van hikken, weet niet hoe ik het anders moet omschrijven) bij het optrekken, hij doet dit steeds vaker.
Het betreft een Laguna Grand Tour Privilege 2.0 16v IDE uit 2002 met 215.000 km op de teller.

Iemand een idee wat het zou kunnen zijn en wat dan oplossing en evt. kosten kunnen zijn.

Alvast bedankt,

André.

V6Power

das grappig.. die van mij gaat dinsdag na de garage voor exact hetzelfde.. heb hem vandaag laten uitlezen er stond wel iets in de computer wat betrekking had op het spruitstuk maar om er exact achter te komen moet ie dus dinsdag terug :(

ben benieuwd wat het bij jou is.

Laguna2002

Dan gaan we morgen maar even langs bij de dealer om hem uit te laten lezen.

Laguna2002

Ben bij mijn eigen garage geweest en volgens hun heeft het met een bepaalde sensor te maken, weet niet meer welke, deze wordt morgen vervangen.
Er stonden geen storingen/meldingen in het motormanagment.

Citeerdas grappig.. die van mij gaat dinsdag na de garage voor exact hetzelfde.. heb hem vandaag laten uitlezen er stond wel iets in de computer wat betrekking had op het spruitstuk maar om er exact achter te komen moet ie dus dinsdag terug
Al bekend wat het bij jou is, V6Power??

V6Power

nope, heb em gisteren weer opgehaald nadat ik de auto naar een garage in bladel gebracht. er stond niks meer in de computer en hij heeft er ook geen last meer van. misschien een beetje verkouden geweest :p

Chinoku

misschien je luchtmassa meter stuk

Albert2781

Denk als je op IDE zoekt op het forum, je miss wel het nodige leesvoer hebt :D ;)

ErwinHermans

Het hikken heeft ie van mij ook, maar niet altijd. Het heeft volgens mij vervuiling van de injectoren te maken. Goede brandstof tanken en af en toe op toeren jagen. En af en toe bij een bijna lege tank injectorcleaner in de tank gooien. Voorkomt een hoop problemen. En het schijnt dat een oil catch can ook veel vervuiling tegen houd. Weet alleen nog niet waar je zoiets kan krijgen.