Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 504
  • Nieuwste: octavio
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.636
  • Totaal topics: 10.415
  • Online vandaag: 95
  • Online ooit: 2.168 (08 maart, 2026, 05:52)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 70
  • Totaal: 70

Accu???

Gestart door MarcelS, 28 maart, 2011, 20:52

Vorige topic - Volgende topic

lagturboaut5

Contact aan (voor de radio) waarbij de ontsteking/brandstofpomp enz. ondertussen stroom vreet.
Vroeger gebeurde het regelmatig dat een bobine hierdoor doorbrandde.
Of dat bij een Laguna ook zo is, denk ik niet. In ieder geval niet als de card er slechts half in zit.

groet,
willem

MarcelS

Zo eindelijk tijd voor die k-accu, nu een klein vraagje,

Kan ik zo de accupool loskoppelen zonder dat er allerlei dingen in de stress schieten? zoals radio, boordcomputer  noem maar op....

rookie

Ik denk alleen de radio, maar kan ook goed zijn dat jouw radio op chassis nummer werkt, en daar hem je geen code meer nodig.

viper

De radio werkt op chassisnummer dus een code heb je niet nodig.

(topic een beetje laat gezien :P )

ivm die melding, niet al te veel van aantrekken eigenlijk.

als je je radio wil laten spelen moet je niet het contact op zetten, je kan je radio ook gewoon zo opzetten.

een laguna3 heeft een accu-onderbreker die alle verbruiker die niet nodig zijn na een bepaalde tijd volledig zonder voeding zet.

Het contact blijft ook niet constant opstaan want dit valt ook na een bepaalde tijd gewoon terug uit.

Als je dus naar je radio wil luisteren als je ergens geparkeerd staat, geen probleem, gewoon doen.

Masterkoos

Hetzelfde probleem heb ik ook al sinds de aanschaf. Even de deuren open bij het stofzuigen of zo lukt niet zonder de melding 'accu zwak, start de motor'. De accu is herhaaldelijk doorgemeten, maar er is niets gevonden. Ik negeer de melding gewoon en de Laguna start altijd!

Lagunainitiale

De mijne geeft na 20 minuten ook al de melding accu zwak start de motor. En dan als de motor loopt geeft hij 10 minuten de melding laadt op. Maar nog nooit lege accu gehad.

Paul Ivens

Citaat van: Lagunainitiale op 14 januari, 2012, 12:52
De mijne geeft na 20 minuten ook al de melding accu zwak start de motor. En dan als de motor loopt geeft hij 10 minuten de melding laadt op. Maar nog nooit lege accu gehad.
De mijne geeft geen melding maar schakelt na een +/- half uurtje aut. uit. Motor even starten en kan weer verder.

rookie

Moet je om de haverklap de auto opnieuw opstarten om de storing te ontdoen?

Lagunainitiale

Citaat van: Paul Ivens link=topic=7
688.msg191311#msg191311 date=1326577740

De mijne geeft geen melding maar schakelt na een +/- half uurtje aut. uit. Motor even starten en kan weer verder.

Dat is normaal, dan gaat de accesoiresstand uit. Kan je de duur van instellen in de radio. Die melding die wij krijgen is van de lag III

Paul Ivens

Citaat van: Lagunainitiale op 14 januari, 2012, 22:55
Dat is normaal, dan gaat de accesoiresstand uit. Kan je de duur van instellen in de radio. Die melding die wij krijgen is van de lag III
Zullen we eens kijken of we dat op een uurtje kunnen zetten.

Migalka

Wel aardig: Ik had het ook. Al vanaf de koop van mijn auto (tweedehands, dat dan weer wel).
In de eerste maand terug naar de officiële Renaultdealer, Die wist het niet en heeft er gewoon een nieuwe accu in gezet.
En wat denk je?
Binnen een maand kwam het weer voor. En nu nog steeds. Als ik de deur even wat langer open laat staan komt ie er al mee.
Ik sta er niet meer bij stil: nog nooit ermee stil blijven staan. =rij=  Rijdt altijd.