Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.670
  • Totaal topics: 10.417
  • Online vandaag: 37
  • Online ooit: 2.168 (08 maart, 2026, 05:52)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 17
  • Totaal: 17

Drukregelaar 2.0 IDE

Gestart door gonzo, 19 januari, 2011, 09:11

Vorige topic - Volgende topic

gonzo

ik dacht, ik zal de zoekende mede IDE rijder een handje helpen door dit ook nog even in een nieuw topic te vermelden.
Blijkbaar is de drukregelaar nogal moeilijk leverbaar bij Renault.
Echter bij www.belgiumparts.be kun je een complete brandstofgallerij kopen incl. regelaar en sensor en 4 injectoren voor slechts 360,- incl. BTW excl. verzenden.

Aangezien de regelaar alleen al 260,- kost bij Renault wellicht de moeite waard!

Milo

Kijk daar hebben we wat aan...
Heb ze jammer genoeg al bij renault besteld wacht inderdaad al 6 weken :'(

gonzo

gewoon geld terug gaan halen en bestellen die hap!

rookie

ben ik mee eens, als het nog niet geleverd is, en je hebt niets aanbetaald, even langs gaan en zeggen dat het onacceptabel is, wel eerst zorgen dat je een nieuwe hebt. !!

rookie

Ik heb gisteren gehoord dat mensen van de Clio de kop eraf halen met computer, en deze op de 2.0 IDE motor zette, waren hun van de storingen verlost. Dit gebeurde dan voor de megane uitvoering, maar als ik het goed begreep ook voor de Laguna.

Lagunainitiale

Je bedoelt ombouwen naar indirect ingespoten 16v?

rookie

ik denk het, de gehele kop eraf, kop van de clio erop en zijn dan geen problemen meer. Maar je moest wel de computer hebben van de Clio.

Duupke (Ronald)

Staat dat nergens beschreven op het internet, Edwin?

Een Megane forum ofzo?

Paul

Clio is alleen geleverd als rs.
Die kop bouw je zomaar niet om, het hele blok is makkelijker.
Zal wel een f4r van een megane zijn geweest.

rookie

melcon

Tuurlijk kan dat, onderblok van een F5R is identiek aan een F4R. Clio3 is ook geleverd als 2.0 16v 140pk. Maar een willekeurige F4R kop gaat passen, computer wel meenemen en contactslot + sleutel ook. Je kan ook de F5R computer omprogrammeren om te werken met een F4R kop. (je hoeft alleen de mapping aan te passen, je moet eerder inspuiten).

Paul

Haha, zo nieuw had ik niet aan gedacht ;D
Volgens mij is het f5r blok wel iets anders, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het niet past.

melcon

Er zit wel iets verschil in natuurlijk maar niets om je tegen te houden. Een alpine kop past ook een op C3G uit een twingo  :P

(dat laatste vergt wel iets meer aanpassing, je moet een schotje omfrezen zodat de stroomrichting van het koelwater goed is)

Milo

Nog steeds me regelaar niet binnen wacht al 3 MAANDEN! Kan iemand mij vertellen of de regelaar bij belgiumparts vandaan een gereviseerd type is? of weer net zulke troep als de oude originele?

rookie

welke zoek je dan= Ik heb er nog eentje, als ik hem kan vinden. Hij is wel nieuw.