Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 504
  • Nieuwste: octavio
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.636
  • Totaal topics: 10.415
  • Online vandaag: 90
  • Online ooit: 2.168 (08 maart, 2026, 05:52)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 66
  • Totaal: 66

Schakelaars ph2

Gestart door Paul, 05 december, 2010, 10:58

Vorige topic - Volgende topic

Paul

Vraagje voor de ph2 eigenaren.
Blijft de schakelaar voor de parkeersensoren (op Dash) in een stand staan of komt hij terug in de normale stand? (soort van tiptoets? )
Zelfde vraag voor de schakelaar van de esp.

fs1

ben effe gaan kijken, wist het ook niet uit het hoofd, beiden zijn tiptoetsen

rookie

fs1

gewoon eens op duwen voor af of aan te zetten, bij beiden zo... meen me ook te herinneren dat in de phase 1 zeker de esp knop een schakelaar was die bleef staan in een stand

Lagunainitiale

Esp is in de fase 1 ook tiptoets. Want deze staat altijd aan bij starten. Zo voorkomt de fabrikant dat je zou kunnen starten met systeem uit en dat zij verantwoordelijk zijn.

rookie

goed, maar wat wil Paul er nu mee, want volgens mij wil hij ze ergens anders voor gebruiken.

fs1

in mijn phase 1 was het wel degelijk een aan - uit schakelaar... en standaard stond die af (2002)

Paul

Zo spannend is het allemaal niet hoor ;D
Ik wil een schakelaar tussen de koplampsproeiers zetten, en een schakelaar om de parkeersensoren uit te zetten.
Is namelijk erg irritant, als je een flink stuk achteruit moet met de paardentrailer.

rookie

dat dacht ik al. Ik heb dat opgelost met een schakelaar van HELGA en een extra voor de cruise control. Dat werkt goed. Of je plaats 2 schakelaars in de midden console aan de zijkant.

Kan ook wezen dat je een schakelaar in kunt bouwen van de stoel verwarming, dat moet volgens mij ook lukken, want dat is een een kantel schakelaar.

Paul

Ik zat idd ook aan een helga schakelaar te denken, alleen is dat een dubbele. De andere heb ik dan niks aan.
Zal eens in dialogys gaan snuffelen.

rookie

Ja, daar heb ik jouw kastje achter aangesloten en dat werkt goed hoor !!
Zit wel een dubbele op, echter 1 is er maar bruikbaar, ander is alleen een tip toets.

Ik heb nog 1 cruise schakelaar erbij gezet alleen voor de koplampen sproeiers, werkt op zich heel goed.

Paul

De schakeling in de cruiseschakelaar is dus ook te gebruiken !!

rookie

Volgens mij beide kanten op. Maar dat weet ik niet zeker, moet je even in Visu kijken, daar staat het wel in.

Paul

Zal eens kijken. dan is het evt nog met 1 schakelaar te maken.

rookie

nee, want beide zul je dan niet aan hebben.  ;D Even rekening mee houden, 1 schakelaar, 1 altijd uit.