Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.531
  • Totaal topics: 10.395
  • Online vandaag: 52
  • Online ooit: 744 (07 oktober, 2025, 15:23)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 1
  • Gasten: 28
  • Totaal: 29
  • Marco

Afneembare trekhaak

Gestart door connector, 29 juli, 2010, 10:58

Vorige topic - Volgende topic

connector

Vandaag contact gehad met Renault dealer om te vragen wat de kosten zijn voor een afneembare trekhaak onder mijn Laguna, maar ik schrok wel beetje van de kosten.
Zijn dit standaard prijzen of Renault prijzen  ???

Trekhaak 7 polig afneembaar € 915,49 incl montage en btw, tevens 1 witte kentekenplaat
Trekhaak 13 polig afneembaar € 943,67 incl. montage en btw, tevens 1 witte kentekenplaat

rookie

at zijn standaard renault prijzen, even ver informeren, ik denk dat het circa inclusief montage 400 euro mag kosten.

maddriver

Alleen als een niet dealer aan je auto sleutels (trekhaak), dan zou wel eens je garantie op je elektrisch systeem kunnen vervallen. :o

viper

@Renier, het is geen klik-klik systeem bij een laguna3 ;)

Maar ivm de garantie, die blijft gewoon verder gaan.

Lagunainitiale

*eens*

Anders vervalt de garantie al bij installeren van een carkit.

rookie

licht eraan wat voor dealer je hebt, als je Bochane uit ..... hebt zal het wel mee vallen, heb je Bochane uit .................., dan zul je er toch werk van moeten maken.

fs1

al bij al kan er niet echt iets misgaan bij het plaatsen van een trekhaak lijkt me, als je dat als monteur of garage nog niet kan dan denk ik dat je het verkeerde beroep hebt gekozen, zeker bij renault is het extreem makkelijk om een trekhaak te monteren!

viper

Trekhaak valt wel mee maar de kabelbundel is al iets heel anders bij zo ene

fs1

waarom dan? zijn toch maar gewoon wat draadjes die naar de lichten moeten?

Duupke (Ronald)

Er zal ook wel weer een speciale draadboom aan geknoopt moeten worden zodat de computer niet van het padje raakt.

viper

De laguna3 (zelfs ook de megane3) heeft z'n verlichting allemaal via multiplex lopen.

De aansturing hiervan bedoel ik.

Als je dan een lampje extra gaat aansluiten dan belast je het hele multiplex-systeem en kunnen er serieuze beschadigingen aan de rekeneenheden komen.

Als je dus een kabelbundel plaatst dan heeft deze een aparte "regeling" die de signalen van de verlichting binnen krijgen en dan via een aparte plus de lichten gaat aansturen.

Dus, geen belasting op de rekeneenheden.

fs1

viper

Idd, zo denk ik er ook over.

Vooral omdat het een pak meer werk is om het te monteren

Duupke (Ronald)

Dus met een universeel kabelsetje van €7,50 kun je niks beginnen?

Ben benieuwd wat er voor een originele kabelset gevraagd wordt...

viper

nee, zeker niet! Afblijven zelfs ! !

Tja, de kabelbundel is toch redelijk prijzig zoveel ik weet ma kan het nu ni opzoeken :-\