Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.651
  • Totaal topics: 10.417
  • Online vandaag: 41
  • Online ooit: 2.168 (08 maart, 2026, 05:52)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 29
  • Totaal: 29

Help een Laguna in Spanje zonder airco...

Gestart door efastfor, 27 juli, 2010, 16:12

Vorige topic - Volgende topic

efastfor

tja, gehoopt dat ik geen problemen zou hebben.

Anyway, in een groot warenhuis heb ik eindelijk een Torx setje kunnen kopen.
Inderdaad gaat het dashboardkastje er gemakkelijk uit en daar zag ik inderdaad de ventilator helemaal zitten. Drie schroeven (bacootje ook maar gekocht) los, kwartslag draaien tegen de klok in en hij kwam los. Geprobeerd te draaien echter ging dit behoorlijk stroef. Eenmaal een paar keer heen en weer gedraaid en alleen de connector erop gezet en... hij draaid weer...

Toch benieuwd of ik hier iets aan kan doen dus vier klipjes weggehaald, schroevendraaier op drie punten en hij kwam helemaal los zodat ik de spelen zag zitten. Hier zat flink wat roest vorming op.

Ik weet alleen niet waar en hoe dat ik hem het best kan smeren/reinigen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Zelf denk ik alleen via de bovenkant maar ik wil niets beschadigen. Ik heb een spray gehaald wat lijkt op vloeibaar graniet poeder dus dat zou mijn inziens moeten smeren/reiningen.

Ik hoop dat iemand een tip heeft.

Verder dank iedereen voor de reacties! Hoogstwaarschijnlijk kunnen we koel weer zaterdag vertrekken!

Thanks!

Erik

efastfor

Ik heb de spray (soort van kruipolie denk ik) gespoten op de bovenkant die meedraait en als ik de motor zelf bekijk bij de exacte uiteinde. Dus niet in het wilde weg gespoten maar gericht op de uiteinde.

opnieuw even laten lopen en ook in de laagste stand is hij muisstil (voorheen flinke fluittoon) maar hij loopt weer! Gelukkig zie ik de terugreis nu een stuk koeler in! Airco istoch lekkerder dan Arco!

Allemaal dank voor alle tips en reacties!

Thanks!
Erik

Duupke (Ronald)

Mooi zo, en een goede en frisse reis terug. !!

fs1

super, dat was blijkbaar een makkie :-) dus, volgende keer als je met de laguna op reis vertrekt, altijd torx meenemen, ik verlaat ook m'n huis niet zonder, in eenders welke renault :-p

efastfor

Ik heb een standaard Renault setje klaar liggen voor de eventuele volgende vakantiereis!  :D