Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 494
  • Nieuwste: PS69
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.557
  • Totaal topics: 10.398
  • Online vandaag: 40
  • Online ooit: 744 (07 oktober, 2025, 15:23)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 48
  • Totaal: 48

Raar probleempje: CV knop sluit alleen en opent niet

Gestart door Ed, 23 juni, 2010, 23:57

Vorige topic - Volgende topic

Ed

Ik had vandaag de auto gewassen met een hogedruk spuit. Volgens mij is dit de oorzaak van mijn probleem (op 1 of andere manier).

Nadat ik thuis kwam, kon ik de deuren met de afstandbediening gewoon op slot zetten. Nadat ik ze wilde openen met de afstandbediening, lukt het niet. Ik hoorde wel de motortje "klakken", zeg maar, maar er gebeurde verder niks. Toen heb ik de deur met de sleutel in het slot opengemaakt en kwam ik erachter dat de CV knop op het console in beide richtingen sluit ipv op 1 kant opent. Da's raar, het lijkt op kortsluiting zou ik zeggen. Als ik de knop op de deur aan de binnenzijde met de hand omhoog doe, dan sluit ik hem nu met de CV knop met zowel openen als dichtdoen. Aan de afstandbediening ligt het dus niet. Het signaal wat er dus verstuurd wordt wordt vertaald naar "deuren sluiten".

Mijn vraag is, op welke plek gaat het mis? Waar moet ik het zoeken?

melcon

Vocht in stekkers zou ik het zoeken, je afstandbediening zend maar 1 "soort" signaal uit -> gewoon in feite hallo ik ben er en ik wil dat je wat doet. De cv bekijkt dan of de deuren open dan wel dicht zijn en aan de hand daarvan gaan de deuren op dan wel van slot. Lijkt er dus op dat er niet meer herkend wordt of de deuren op slot zijn.

Ed

Hm bedankt MJ, echter het probleem heeft zich vanzelf opgelost. Nadat ik vanochtend de portier met de sleutel opende en de knop van de achterportier via de binnenkant open deed om iets op de achterbank te leggen, merkte ik opeens dat de CV knop op het middenconsole weer gewoon werkte. Vreemd, schijnbaar liep het zooitje vast op de vergrendeling van de achterportier of zoiets... who knows. Hij doet het weer, da's genoeg voor mij :D

melcon

Ed

Dat zou ook kunnen, maar da's dan wel erg toevallig na dat moment :) Maar goed, weer een zorg minder !!

warlord

Ed

Nee, dit lijkt op: "Ed moet nu toch echt een jongere auto hebben dus kappen met uitstellen" ;)

warlord

knotty

toe gegeven de type 1 is de mooiere hatchback als je hem vergelijkt met de type 2(imho).
maar ja, dat wil niet zeggen dat je de type2 niet ook heel erg mooi kunt maken ed...

maar voordat je deze inruilt ben je verplicht die nog eens te laten zien op een meeting...
want je doet al vanaf het begin hier mee, maar ik heb je nog nooit op een meeting gezien...
je hoeft niet bang te zijn, we hebben allemaal al wel eens een aziaat gezien, en ook hele lelijke, dus we zullen niet van je schrikken.

we zijn wel wat gewend
*naar ronald en stinkie knikken doet*
Only milk and juice come in 2liters!
traffic.gif
title="Click to load original image"

Ed

;D Nee hoor, aan mijn wortels ligt het niet ;) En ach, mijn vrouwtje vond het wel wat, dus over lelijkheid zit ik ook niet in :D
Hm ja, het komt er nooit van idd. Maar ik was wel van plan aankomende week definitief te gaan voor wat anders, dus een meeting bijwonen met de huidige Laguna onder mijn beheer is erg onwaarschijnlijk. Misschien dat de nieuwe eigenaar hem dan een keer kan showen, wie weet...

warlord

En jij durft dan geen Renault meer te rijden :o ???