Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.531
  • Totaal topics: 10.395
  • Online vandaag: 31
  • Online ooit: 744 (07 oktober, 2025, 15:23)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 27
  • Totaal: 27

deurpanelen berline aanpassen voor plaatsing in grandtour

Gestart door rene86, 19 juni, 2010, 20:33

Vorige topic - Volgende topic

Loek

Check deze MP advertentie eens, dit is ook zo'n achterbank. Dit is overigens niet de set waar ik mee bezig ben, maar het zitvlak is wel hetzelfde... Ook uit één stuk als ik het goed bekijk...

https://link.marktplaats.nl/373454310

Gr Loek

Lagunainitiale

Bij de HB is het zitgedeelte uit een stuk en de rugleuning uit twee stukken, volgens mij net zoals de GT.

fs1

ik zie het, wat vreemd,had dat nog nooit gezien, bij al mijn lag2's altijd al in 2 delen zitting gehad

rookie

die staat er al lang op, die is volgens mij al begonnen met 600 +

Loek

Als iemand dan weet of ik de achterbank wel op de normale manier kan bevestigen hoor ik het graag!

Een ander vraagje over de deurpanelen:

is de kleur grijs van het plastic van de deurpanelen, bij alle Laguna 2 interieurs hetzelfde? Ik heb nu een stoffen interieur en had onlangs een grijs lederen interieur thuis liggen. Die kleur van het plastic was hetzelfde als bij mijn interieur maar ik weet of dat voor alle soorten interieurs geldt. Zo niet, dan past het namelijk niet bij het dashboard...

Lagunainitiale

Dat blauwe interieur van het internet zat oorspronkelijk in een auto met blauw dashboard. Er zijn een aantal verschillende kleuren plastic in de laguna's. Ik heb bijvoorbeeld het hele lichte grijs vanwege mijn grijze lederen interieur. Maar de meeste hebben een wat donkere vanwege de zwarte stoelen.

Duupke (Ronald)

Als ik het goed heb past de bank altijd, het probleem zit em in de deurpanelen. Die van een Berline zijn iets anders als die van een Grandtour. Maar ze zijn wel passend te maken hebben we onlangs gehoord van, ik dacht, Eric.

Loek

Naar aanleiding van het plaatsen van een Laguna II Berline interieur in mijn Laguna II Grand Tour. Ik weet niet of jullie ergens een topic hebben voor handleidingen of iets dergelijks. In ieder geval, dit is voor iedereen die een keer een interieur van een Berline in een Grand Tour wil bouwen.

Zoals gezegd, de achterbank, voorstoelen en voorste deurpanelen passen zonder aanpassingen. Het enige verschil is te vinden in de achterste deurpanelen.

- De achterste deurpanelen van een Berline zijn iets langer dan die van een Grand Tour. Je moet dan het leer een klein beetje loshalen en een stukje van het hardboard afslijpen.

- Er moet ook een klein stukje van de plastic sierlijst van het rolgordijntje afgeslepen worden. Dit omdat het deurpaneel anders niet tussen de raamrubbers past.

- Lijm het leer weer netjes op z'n plek en het deurpaneel past vervolgens wel.  !!

Verder is er nog een klein verschil in vorm maar dat valt niet op. Alle "klikpunten" zijn verder hetzelfde. Onderstaande foto geeft duidelijk het verschil weer. Het grijze paneel is van een Grand Tour, het bruine is van een Berline. Ik heb de aanpassing gemakkelijk kunnen doen met een dremel.

traffic.gif
title="Click to load original image"

Hopelijk is het een keer nuttig voor iemand.  ;)

Gr Loek

fs1

foto van het resultaat? gedremel in dat plastiek gaat toch nooit proper kunnen zijn?

Ed

Why not, zeker met die bekleding er nog een keer overheen, dan ga je daar volgens mij echt niks van zien hoor...

fs1

ik bedoel dat stuk waar het gordijntje uit komt he, dat blijft toch vol in het zicht zitten

Loek

Nou nee, er hoeft maar een klein stukje vanaf. En met dremelen alleen ben je niet klaar he, altijd nog een beetje schuren en bijwerken om het mooi af te werken...

traffic.gif
title="Click to load original image"

Gr Loek

fs1

Loek

Thanks!

Als je een beetje handig bent, weet je bij deze dus dat een Berline interieur prima in een Grand Tour in te bouwen is...

Duupke (Ronald)

Knap gedaan Loek. !!

Trouwens erg goede actie met die foto's. Die maken het verhaal helemaal duidelijk.