Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 504
  • Nieuwste: Nikk
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.503
  • Totaal topics: 10.390
  • Online vandaag: 43
  • Online ooit: 744 (07 oktober, 2025, 15:23)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 15
  • Totaal: 15

Xenon verlichting

Gestart door Eriks Laguna, 11 mei, 2010, 16:52

Vorige topic - Volgende topic

Lagunainitiale

De lampjes pak je er zo uit, alleen voor de ballasten moet de bumper eraf.

DaBuzzzzz

Bohhhh..... ik kan niet eens bepalen hoe ik en welke veer ik los moet maken, heb kap van de accu, draad vrijgemaakt en kap eraf maar verder kom ik niet.

is er een duidelijke beschrijving te vinden?

thx

Lagunainitiale

Achter op de lamp zit een aluminium blok, deze indrukken n dan een kwart slag draaien een bepaalde kant op, zo open je de bajonet sluiting op de achterzijde van de lamp. Dan het metaaltje aan de kant zoals bij iedere lamp en je pakt hem er zo uit.

Maar begin eens aan de zijde van de stuurbekrachtigingsvloeistof. Plastic wegehalen dop reservoir er weer goed op reservoir los trekken van zijn steun en vulpijp sproeier vloeistof eruit trekken. Dan kan je het daar zien hoe het in elkaar steekt de zijde van de accu heb je geen ruimte en moet je op gevoel doen.

DaBuzzzzz

ach so, dat blok druk ik in de rijrichting om te kunnen draaien.

In de handleiding staat alleen "XENON lampen alleen door dealer laten vervangen"!

Maar waarom zijn de bedragen die ik tegenkom dan zo achterlijk hoog?? want een setje lampen vervangen bij de garage zou dus niet meer dan €80 mogen kosten zonder balast vernieuwen toch?

rookie

maar een xenon lampje uit een renault doosje kost namelijk 200 euro. Wil je hetzelfde lampje uit een "origineel" doosje hebben, dan kost hij 45 euro.

DaBuzzzzz

Connards de Renault! :(

rookie

nee, kost ook allemaal geld. En de concurrentie op de xenon markt is hoog.

DaBuzzzzz

Neem een gokje, een handige marokkaan in amsterdam bij me om de hoek doet het voor 99 eu, 2 stuks inclusief plaatsen. Ga straks langs. Misschien dat het niet de beste zijn maar dat zal zich toch alleen vertalen in een kortere levensduur. Hij doet het vanuit huis dus en prustwerk zal ie ook niet afleveren... afijn. Zelfs de vakgarage offereerde 115 per lamp ex btw ex inbouw.......

wordt vervolgd :)

DaBuzzzzz

Zo! zitten er in!. Keurig gedaan, alles weer op zn plek. Oude werkende lamp in een stoffen zakje als reserve. Garantie in woord.... so far so good. Geen idee welk merk

9501lex

ik ben nu ook aan de beurt...lamp vervangen Dabuzz hoe heb jij het gedaan? zonder de bumper te verwijderen of wel bumper verwijderen?