Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.462
  • Totaal topics: 10.385
  • Online vandaag: 718
  • Online ooit: 718 (Vandaag om 03:24)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 19
  • Totaal: 19

keycard & reader

Gestart door Kees.Laguna, 08 maart, 2007, 01:34

Vorige topic - Volgende topic

Richard

Sorry ik zat te slapen denk ik  ???

Duupke (Ronald)

Citaat van: Ronald © op 10 oktober, 2008, 22:04
De foto's...

voor
traffic.gif

close up
traffic.gif

na
traffic.gif

close up
traffic.gif

En ja, ik heb de boel getest en het werkt. ;)

Dreke, ik wil er best een stukje ty-wrap inlijmen voor je. Maar kijk eens naar de foto's, dat kun je zelf ook, denk ik...
Anders, als je zo lang geduld hebt, kunnen we tijdens de meeting in Bree wel even aan de slag. ;D

btw. Donderdagavond de 21ste ben ik 's avonds ook al even bij Luc. ;)

Dreke

Breng je gereedschap volgende week maar mee naar Luc. Hij heeft nog een Safrane 1/18 voor me liggen dus neem ik die gelijk mee. !!

Duupke (Ronald)

Okay dan. Een ty-wrap, een kniptang en seconde lijm...

renetje6

Vandaag ben ik bij Rooky geweest en zijn we er achter gekomen dat mijn kaartlezer defect is. Het lipje is afgebroken, gevolg; moet de startknop langer ingedrukt houden.
Zijn advies was om dit met een Ty-wrap te maken. Nu lees ik dit forum waarop ook duidelijke fotos te zien zijn.

Mijn vraag: Is het de bedoeling dat het knopje structueel ingedrukt moet blijven en dat de vastgelijmde ty-wrap dit dan doet?
Kan je dan niet de knop indrukken en dan secondenlijm er tussen laten lopen zodat ie ook ingedrukt blijft?
Denk ik te simpel  ;D

Duupke (Ronald)

Je moet het lipje iets omhoog buigen zodat de keycard hem naar beneden kan drukken.
Aam het eind van het stukje tywrap lijm je nog een stukje tywrap erop zodat je er zeker van bent dat de schakelaar ingedrukt wordt.

Ik heb er van de week zo 2 gemaakt, alleen was de tywrap wat aan de dunne kant. daarom moesten er uiteindelijk 2 blokjes bij geplakt worden.

renetje6

duidelijk, mmzzz....hoe krijg je de zwarte box van de kaartlezer open?

Duupke (Ronald)

Aan de ene kant zit een brede lip, aan de andere 2 smallere. Met een horlogeschroevendraaiertje de boel even voorzichtig forceren. Daarna de printplaat verwijderen en je kunt aan de klus. !!

Dreke

En die van mij werkt nog perfect. !!

Duupke (Ronald)

Da's goed om te horen, Dreke.

Die garantie van mij stelt niet zo heel voor. :P

renetje6

Alles is gelukt totdat....ik er achter kwam dat mijn ty wraps te smal waren...blijven ze niet goed plakken...
vd week maar fff naar de bouwmarkt...  8)

Lagunainitiale

Ik heb gewoon plastic van een modelbouwboot in aanbouw gebruikt. Is flexibel maaar toch stijf genoeg. En je kan het knopje niet vast lijmen. Want dan blijft bijvoorbeeld de auto altijd op contact staan of de lichten van het fashboard gaan hier meer uit. Of de auto wil niet meer op slot, of er luidt altijd een alarm dat de kaart er nog in zit........ ;)
traffic.giftraffic.gif

Appelsien

Wellicht voor mensen met toekomstige problemen.

Van de week kwam ik er ook achter dat ik die startknop eigenlijk niet ingedrukt HOEF te houden, maar dan moet wel het lipje in je kaartlezer nog heel zijn. Ik ben ook maar eens dat ding uit elkaar gaan halen en indd, hij was gebroken. Terug op zn plek gelijmd met een extra stukje plastic zodatie niet zosnel weer afbreekt.

traffic.gif
Lipje gelijmd

traffic.gif
Print van de cardreader -  Het eerste rode knopje is de contactschakelaar. die moet ingedrukt worden om accesoires in te schakelen
Laguna II Phase II Grand Tour 3.0 v6 initiale (aut5)

rookie

daar gaat dit topic over, hoe dit te doen !!

netraam

Gisteren een nieuwe drieknopskaart gehaald (165 euro bij Ahrend in Zaandam) en nog werkte de keyless entry e.d. niet. De monteur gaf inderdaad aan dat de kaartlezer zelf defect was, maar 355 euro voor een nieuwe... dacht het niet.
Dus zojuist met superglue aan de slag gegaan en zie daar: alle functies werken weer! Fantastisch :-)

Dank aan iedereen die in dit topic iets zinnigs gepost heeft.