Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 504
  • Nieuwste: octavio
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.636
  • Totaal topics: 10.415
  • Online vandaag: 90
  • Online ooit: 2.168 (08 maart, 2026, 05:52)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 72
  • Totaal: 72

keycard & reader

Gestart door Kees.Laguna, 08 maart, 2007, 01:34

Vorige topic - Volgende topic

hilkovos

Ja de dealer zei dat je de knop heel kort ( minder dan 1 seconde ) moet indrukken en dat ie dan start.

als ie dat doet is ie goed moet je hem langer indrukken dan doet ie het wel maar is ie eigenlijk defect????

rookie

maar volgens mij heeft die twee dingen weinig met elkaar te maken, maar je weet het met renault nooit. 1 a 2 sec. tijdens het lopen van de motor? Ik stop de kaart erin, druk de koppeling in en druk op start en laat los, +/- 2 seconden later start de motor. Even de kaart lezer uitwisselen met iemands kaartlezer en gaat terug na de dealer. dan weet je het.

Ik weet namelijk dat Renault bijna alles heeft dicht gegooid, om fraude zo klein mogelijk te maken. Bv, er worden 7 onderdelen (ook bv het airco paneel) gecontroleerd op chassis nummer, heeft een ander chassis nummer, niet de mogelijkheid om een kaart in te lezen. Ik heb gehoord als er bepaalde storingen staan is het bv ook niet mogelijk.

hilkovos

Woont er iemand in de buurt van Groningen die zijn kaartlezer wil en kan uitwisselen?

rookie

de kaart lezer is "defect". Er is een lipje afgebroken waarschijnlijk van de eerst interne schakelaar, even kaartlezer uit elkaar halen.

Duupke (Ronald)

Gevonden op RTC, gezien de prijs van een nieuwe kaart is het de moeite van het proberen misschien wel waard...

https://west-penwith.org.uk/blog/archives/203

Misschien iets voor Bart, om dat naast de LED's solderen te gaan doen. :P ;D

hilkovos

Hoi,

Ik heb dus net een nieuwe gekocht bij de dealer( 155 euro ) maar heb nu 2 over met mankementen, de ene is eigenlijk overleden ( deze kaart is al aardig gemarteld door de vorige eigenaar ) maar  van de andere is eigenlijk alleen de knop die de deuren op slot doet lam.

Is dit ook nog te repareren?

Nu ben ik absoluut een leek in solderen, dus mijn vraag is dan ook eigenlijk wie kan dit wel en wat vraag je daarvoor?

Gr.

Hilko

hilkovos

Ik heb mijn kaartlezer uit elkaar liggen en zie 2 roze knopjes ( 2mm ) 1 zit links halverwege en de andere zit in het midden achterin.

De laatste heeft een plastic lipje erboven die door de sleutelkaart ingedrukt word.

Het knopje links heeft geen lipje erboven, is dit het lipje dat ontbreekt of hoort daar geen lipje .

Als er wel een lipje hoort te zitten waar zit die aan vast dan ??

rookie

ja, deze was bij mij ook kapot, dit lipje moet mogelijk nog in de kaartlezer liggen of nog 1 de auto. Ik heb deze vast gezet met speciale seconde lijm, werkt goed. Het lipje moet vast zitten aan het zwarte gedeelte waar de kaart in gaat.

hilkovos

Hoi Rookie,
Waar zit dit lipje vast ??

Gelijk bij het afdichtklepje waar de kaart doorheen geschoven word?

hilkovos

Gelukt!!

Hij start weer met een klein drukkie op de startknop nou kan ik maandag de sleutelkaart in laten leren.

Bedankt voor de info jongens!!!

Ik zou best wel naar de BBQ willen komen op 30 augustus maar dat word ons wat te ver , wij komen zelf uit Groningen en hebben net onze 2e die is net een 1/2 jaar dus dat word net te ver.

Als er een keer een dag iets dichterbij is komen we zeker!!!

Gr.

Hilko

rookie

heb je het lipje weer terug gevonden of hoe heb je het opgelost?

We horen het wel als het is gelukt met het inlezen.

hilkovos

Nee het lipje was er niet meer, toen maar het ty ripje gebruikt.

hilkovos

De nieuwe  sleutelkaart is ingelezen, dus de reparatie van de kaartlezer was een succes.

rookie

ja, hij ligt er los in de kaart, maar het kost handigheid. Misschien dat bart tijd heeft tijdens de barq.

rookie

Als het goed is, is de schakelaar van de printplaat gevallen, deze moet er op gesoldeerd worden.

of topic, geen probleem