Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.462
  • Totaal topics: 10.385
  • Online vandaag: 718
  • Online ooit: 718 (Vandaag om 03:24)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 24
  • Totaal: 24

Lampje blijft constant branden...

Gestart door Yainderidoo, 13 maart, 2010, 15:19

Vorige topic - Volgende topic

Yainderidoo

.....volgens boekje direct contact opnemen met je dealer. Maandag (15 maart 2010) laat ik de auto...hoe noem je dat...."uitlezen"?
Het is dat oranje lampje wat in de toeren teller rechts onderin zit. (volgens het boekje: "waarschuwingslampje luchtverontreiniging"
Laguna 1.8 16v benzine 2003.
Mijn vraag is; wat kan dit mogelijkerwijs zijn en weet iemand ook of ik op "dikke" kosten moet rekenen? Ik heb van techniek echt geen verstand....hahahaha....dus je kunt me van alles vertellen...als het maar voor een a-technisch persoon te begrijpen is. Ook al eens in het forum gezocht, maar weet niet zeker wat bij wat hoort. Ik was in eerste instantie zeer zeker NIET van plan om dit bij de Renault dealer te laten repareren (duur) maar als het niet anders kan?? EN...moet er wel wat gerepareerd worden? Kan het kwaad als ik er nog mee rijdt? Voordat hij uitgelezen (EN gerepareerd) is, moet ik eigenlijk nog wel een paar ritjes maken.
Over die airco-verlichting heb ik al eens wat gelezen...schijnt een bekend euvel te zijn. Iemand die mij daarmee zou kunnen helpen? 'k Woon in de buurt van Drachten/Heerenveen.
Ook heb ik me al eens verbeeld dat die keycard redelijk (te?) warm uit z'n gleufje kwam....of is dat toeval?
Bedankt alvast voor eventuele aanmoedigingen en adviezen.

Oant Sjen
Yainderidoo

Ps...weet iemand ook of er ergens online instructie boekjes zijn?

Rubberstreper

De warme kaart is in ieder geval normaal na een wat langere rit.
Komt van de verwarming. De hele middenconsole wordt warm en de kaart zit daarin he...
ex:  Laguna II ph2 2.0t 170 GrandTour Aut5 Initiale, Lag 2 ph1 V6 Aut5, Lag 1 ph2 V6 24v handgeschakelde 5 bak, 21 TXE, 21 TL. Nu hier undercover voor Ford: Mondeo 2,5t titanium pantherblack.

Yainderidoo

Ha...ok....
Ik had natuurlijk aan zoiets gedacht bij dat kaartje...maar de andere keren voelde het "gewoon"  aan en die ene keer echt warm.

Niemand die enig idee heeft over dat oranje lampje?  ??? ???

Yainderidoo

Yainderidoo

Vandaag bij de Renault dealer/garage geweest. Ik kom daar en die aardige man rijdt de auto naar binnen een verd*md als het niet waar is..het lampje was uit. Uitgelezen en eventjes een bobine vastgezet....maar het lampje bleef uit (gelukkig natuurlijk) maar toch wel gek zoiets.  =fix=  =hi=

Yainderidoo

knotty

toeval bestaat niet zeggen ze dan...
jij bedoelt dat lampje wat lijkt op een motor? zit bij mij dan aan de rechterkant in de km-teller, dat brandt bij mij ook continue.
bij mij is het de egr klep(nou ja een onderdeel daarvan) die niet meer werkt.(volgens mij heeft jouw auto geen egr klep... dus dat scheelt)
maar het grote probleem bij renault is... zo'n lampje kan van alles betekenen... ze kunnen net zo goed een lampje met een groot uitroep teken in het midden van het dashboard maken waarop staat: er is iets mis, neem uw portomonee, en ga naar de dealer... dit gaat pijn doen.  :-\

maar goed.. terwijl ik met mijn reply bezig ben zie ik dat het (voorlopig) opgelost is.
heeft de monteur nog gezegd wat het was, moet namelijk terug te lezen zijn, in het geheugen.... toch?
Only milk and juice come in 2liters!
traffic.gif

Yainderidoo

Het "ding"  gaf de volgende meldingen aan:

Circuit bobine 1-4
Circuit bobine 2-3
storing in werking katalysator
gemiste verbrandingen gevaarlijk.

Nu het lampje uit is hebben ze aangegeven dat ik het eerst nog maar even moet aankijken.

Nu die airco verlichting nog eens en dan zien we wel verder.....

Yainderidoo

knotty

die airco verlichting moet hier op het forum wel terug te vinden zijn dacht ik...
Only milk and juice come in 2liters!
traffic.gif