Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

22 september, 2025, 18:20

Log in met gebruikersnaam, wachtwoord en sessie lengte

Recent

Leden
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.453
  • Totaal topics: 10.384
  • Online vandaag: 35
  • Online ooit: 383 (13 januari, 2020, 07:44)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 19
  • Totaal: 19

Navteq Kaarten Europa 2009-2010 cd's (voor Carminat cd Navigatie)

Gestart door DennisKruitwagen, 20 januari, 2010, 18:11

Vorige topic - Volgende topic

fs1

staat toch gewoon in de allereerste post van dit topic?

Turbo

Hallo Fs1 dank allereerst voor de snelle reactie maar dat zijn de kaarten en niet de systeem update.
of ik moet helemaal abuis zijn hoor dat ik wel nieuwe cds moet maken
het gaat namelijk erom dat de nieuwe situatie rondom Eindhoven niet in mijn systeem zit en nu heb ik ergens op het forum gelezen , weet allen niet meer waar, dat het met de systeem update wel zichtbaar zou worden zoals het nu is.
vandaar.

folmer

Om de voorlaatste versie (V30.1) te kunnen gebruiken is een update nodig, dit om de flitspalen etc. te kunnen melden en weergeven. De nieuwste versie van Carminat is V30.2 Die is vrij recent uitgekomen, ik kan me zo voorstellen dat je daarvoor ook de update van V30.1 nodig hebt.

Voor zover ik het heb begrepen is in V30.1 de nieuwe situatie bij Eindhoven al meegenomen, maar dat staat ergens hier op het forum. Zoek op Carminat en Eindhoven en je komt er wel.

V30.2 is op het moment erg lastig te vinden omdat hij nog maar net uit is, maar als je even geduld hebt duikt hij vast wel ergens op.
[moreel correcte modus] Maar je moet hem natuurlijk gewoon kopen. Downloaden via newsgroups en torrents is diefstal en illegaal.[/moreel correcte modus] ::)

fs1

ik geloof dat jullie beiden wat in de war zijn  jongens, er is enkel een update nodig bij het dvd navi systeem, dit idd om flitspalen erin te steken, en dan kan je gebruik maken van v30.1 of v30.2, hoewel je die kaarten ook kan gebruiken zonder de update te doen, maar dan geen flitspalen hebt

zowieso gaat dit hele topic daar niet over, maar over het eerste systeem met kaarten en kleurenscherm namelijk carminat navigation informee oftwel cni, in dit geval dus cni1 want er is later nog een 2de versie gekomen die in de laguna phase 2 soms zit

in elk geval, voor de cni1 dus, kan je kaarten (cd's, geen dvd) met versie 30 gebruiken, v30 dus, voor zover ik weet blijft dat systeem zelf zonder flitspalen net als de cni2, dus gewoon je cd'tje verwisslen voor een v30 versie en klaar ben je

bij de cni2 worden de cd's in het geheugen geladen en kunnen ze er daarna weer uit, want in dezelfde gleuf moeten je muziekcd's

qgenius

Ik heb ze vorige week gekocht via marktplaats.
Wel kopies maar werken uitstekend. De meest recente versie is het.
Gewoon ff zoeken ope"Carminat" op marktplaats.
1e cd 10 eurp volgende 5 euro. Valt dus mee.

Turbo

op MP had ik die advertentie ook voorbij zien komen maar, moet het systeem een update hebben, of moet je alleen de cd versie van de kaarten van 2010 - 2011 in de cd speler in het handschoenenkastje doen ?

in mijn laguna van het bouwjaar 2004 weet zo niet welke fase het is maar in ieder geval het model van 2003 dus denk fase 2 heeft een cd spelertje in het handschoenenkastje zitten.
ik heb ook een grootbeeld kleurenscherm in het midden van het dashboard zitten .......
dus als ik het goed heb begrepen moet er een firmware update V30 en nu kennelijk al een nog recentere update uitgevoerd worden om er nog meer mee te kunnen zien ....

Duupke (Ronald)

Turbo jij hebt een navigatie systeem wat draait met CD's. Carminat Informee I, Laguna II, Phase I

Die update die jij aanhaalt is voor het DVD systeem, Laguna II, Phase II...

Turbo

ok dus kan ik het alleen laten draaien met recente kaarten zonder dat ik daarvoor die firmware update moet draaien ...
scheelt me in ieder geval weer een hoop gedoe met het updaten in de auto en word het makkelijker met de cdees :)

fs1

je hebt gewoon de recentste kaart nodig, da's alles, je hebt het cni1 systeem, updates voor het toestel zijn nog nooit nodig geweest, ze zijn er wel soms, maar nooit nodig, gewoon de recentste kaart erin en klaar

lagunadriver

Citaat van: Turbo op 12 januari, 2011, 19:28
in mijn laguna van het bouwjaar 2004 weet zo niet welke fase het is maar in ieder geval het model van 2003 dus denk fase 2.

dat is een lag 2 fase 1 hoor ;)
fase 2 kwam vanaf 2005

fs1

de heer turbo heeft z'n probleem ondertussen al kunnen oplossen via mij :-)

Turbo

als het goed is wel .....  !!
in ieder geval alvast dank voor de hulp in deze
ennuh Turbo is gewoon Roel he  ;D

knotty

Only milk and juice come in 2liters!
traffic.gif

ghans1965

Werken deze ook op de pijltjes versie van Carnimat Becker mijn laguna is uit 2003> ::)

Hans

SMF spam blocked by CleanTalk