Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 504
  • Nieuwste: octavio
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.636
  • Totaal topics: 10.415
  • Online vandaag: 86
  • Online ooit: 2.168 (08 maart, 2026, 05:52)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 78
  • Totaal: 78

switch in slot / binnenverlichting blijft aan - deuren blijven op slot?

Gestart door fs1, 27 februari, 2007, 11:13

Vorige topic - Volgende topic

DaBuzzzzz

hele url in je adresbalk plakken en enter zou tch echt moeten werken hoor, of is het zoekargument in de conrad catalogus verbonden aan je cookie en dus pc/user afhankelijk?

In elk ander geval, microschakelaar in de zoekert van www.conrad.nl en je krijgt er zo'n 65 voorgeschoteld  O0

bob1976

had je trouwens gezien dat ik naar een artikelnr had verwezen in m'n vorige post...

knotty

conrad is inderdaad een van de vele die "persoonlijke " cookies gebruikt.. linken werkt dus alleen op je eigen pc.
Only milk and juice come in 2liters!
traffic.gif
title="Click to load original image"

woujo87

Citaat van: fs1 op 13 mei, 2007, 15:09
het is me gelukt, zal tonight, of morgen op et werk de gedetailleerde uitleg ies posten, foto's komen er wel ies bij as ik de volgende deur doe, en geen paniek over de lange duur tussen deze en vorige post, ik heb eerst nog naar de f1 gezien...

Heb je die deur nog gedaan en foto`s geplaatst of niet?
`K ga me der ook binnenkort aan wagen  ;D

FritzTheCat

Voor de hobbyist die eens een andere oplossing zoekt dan dat stomme micro schakelaartje te vervangen of ergens een tweede hands bijna net zo slecht werkende deurslot vervloekt.

Benodigdheden:

- Multimeter
- Torxsetje
- drukschakelaartje € 0,90
- twee aftakklemmen (scotchblokje) € 0,10 per stuk
- klein plat schroevendraaiertje
- boortje
- accu machine
- soldeerstation
==================================

We beginnen met het geheel demonteren van de deurbekleding.
Daarna haal je de stekker los van het slot en haal je deze uit elkaar.

traffic.gif

Bruin/blauw en Paars/geel zijn de twee draden die nodig zijn.
Meet deze uit tot in de connector in de deurstijl (demonteren is hiervoor makkelijk)

traffic.gif

Neem de zijwand van het dashboard los, waar klepje zekeringen in zit.
Dit is een mooi zicht op waar we de schakelaar gaan monteren.

traffic.gif

Plaats binnen in de auto de twee aftakblokjes op de draden die je hebt nagelopen vanuit het slotstekkertje.

traffic.gif

Laat de draden in het bovenste gat uitkomen.

traffic.gif

Boor een gat in het zijpaneel en monteer de schakelaar.

traffic.gif

Soldeer de draden op de schakelaar, bouw alles terug é voila................. geen gezeik meer van een frot deurslot.

traffic.gif

Totaal:

60 minuutjes en € 1,10 aan materiaal

Lagunainitiale

Even iets over electra: gebruik geen schotch blokjes..... dit levert storingen op. ::)
Lekker solderen, even de mantel rondom doorsnijden dan aan de kan schuiven nieuwe draad eromheen draaien en dan vertinnen.
Verder een simpele en duurzame oplossing als uiterlijk minder belangrijk is dan kosten. !!

klaas

*eens*

Ik knip ze altijd gewoon door, krimpkousje er om heen, solderen, krimpkous terug schuiven en warm maken met een aansteker en klaar.

Laguna 2 3.0 V6 ph 1.5 initiale
Fiat Scudo multijet 130 2012

fs1

mooie oplossing, maar de slotkast opendoen is evenveel werk, kost je niks (je moet niks vervangen, alleen wat bijregelen) en alles blijft netjes origineel

Provocatione

Nu gaat bij mij de binnenverlichting niet aan of uit en de 'deuropenindicator' laat ook niets van zich horen, bij het openen en sluiten van het achterportier rechts.

Nu heb ik ook gelezen, dat je het rood/witte 'veiligheidverlichtings' lampje moet vervangen door ledverlichting. De schakelaar zou moeite kunnen hebben met de spanning.

Omdat er zoveel te lezen valt en dit de makkelijkste oplossing is, vraag ik dit even na.

Provocatione

Citaat van: Provocatione op 14 november, 2013, 16:25
Nu gaat bij mij de binnenverlichting niet aan of uit en de 'deuropenindicator' laat ook niets van zich horen, bij het openen en sluiten van het achterportier rechts.

Nu heb ik ook gelezen, dat je het rood/witte 'veiligheidverlichtings' lampje moet vervangen door ledverlichting. De schakelaar zou moeite kunnen hebben met de spanning.

Omdat er zoveel te lezen valt en dit de makkelijkste oplossing is, vraag ik dit even na.
Vanavond deed hij het gewoon weer, gewoon weer het ja/nee verhaal. Kan het zijn dat er teveel vet tussen zit? Kan ik hem reinigen en waar kan ik hem precies vinden?