Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.667
  • Totaal topics: 10.417
  • Online vandaag: 44
  • Online ooit: 2.168 (08 maart, 2026, 05:52)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 1
  • Gasten: 31
  • Totaal: 32
  • RMP

Trillen op stuur en kleine afwijking van het stuur

Gestart door Ed, 04 februari, 2007, 00:15

Vorige topic - Volgende topic

Ed

Mijn Lag trilt bij ong. 100 km p/u wat weer verdwijnt na 110 km/u ongeveer. 't Is niet echt hevig, alleen erg irritant. Daarbij moet ik zeggen dat mijn stuur ook niet helemaal recht staat, beetje naar rechts (hij trekt niet naar rechts iig). Uitlijnen en balanceren? Of kan het iets ernstigers zijn? Fuseekogels (heb geen flauw idee hoe ik dat zou moeten merken trouwens).

Mike

zou beginnen met je auto goed te laten uilijnen, heb je ook meer slijtage op 1 van je banden dan de anderen?

Als je een boch doorgaat vanuit stilstand, hoor je dan ook iets tikken bij je wielen, zo ja dan kunnen het idd je kogels zijn!

Ed

Nee, dat laatste dus niet. Ow is dat het tikken? Nee, geen last van nog, enkel trillen wielen. Mijn pa zegt balanceren. Ikzelf was eerder bang voor een aandrijfas...

melcon

Aandrijfas kun je heel simpel controleren, neem een grote parkeerplaats die leeg is  ;D Draai je stuur volledig in, en rij een rondje, als je aandrijf as "gaar" is hoor je genoeg geluiden, doe het ook de andere kant op, nu weet ik ff niet meer hoe het precies zit, linksom is je rechteraandrijfas en vice versa als het goed is.

fs1

ga al vast eens langs bij de bandencentrale, slijtage laten nakijken en aan de hand daarvan hoogstwss laten uitlijnen, had ook zoiets met mn R19 vlak voor die verkocht is

Ed