Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 503
  • Nieuwste: Martin
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.499
  • Totaal topics: 10.389
  • Online vandaag: 37
  • Online ooit: 744 (07 oktober, 2025, 15:23)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 1
  • Gasten: 10
  • Totaal: 11
  • peter 186

LED lampen en zijn/haar ervaringen...

Gestart door knightchurch, 12 maart, 2009, 21:32

Vorige topic - Volgende topic

JPM

We zien het wel, eerst de andere dingen  !!

V6Power

Voor de apk mag je trouwens alleen maar WIT licht als dimlicht hebben.. dus reken erop dat ze minimaal 1 x per jaar eruit en erin moeten.

stinkie

Dat is niet waar Nick, er dient wit licht op de weg te komen. Dus als je paarse lampen hebt, en deze schijnen wit op de weg is het gewoon toegestaan....

V6Power

paarse lampen die wit licht schijnen? 
hoeveel LED verlichting ken jij die paars is en wit en licht geeft? of had je het soms over Xenon? Want das een andere topic.

De test.. pak en een A4 papiertje en en houd em voor je leds als het blauw,paars,groen,rood watever anders dan wit is een Nogo.

Ik heb een factuur van Renault garage die me 2x half uur werk kost voor het uitbouwen en (na de apk keuring) weer inbouwen van de led lampen.

viper

hier in belgiƫ is het zo dat de 2 lampen (links en rechts dus) dezelfde kleur moeten hebben (dus "wit")

Maar! wit is wel heel ruim genomen want gewone lampen branden ook niet wit maar hebben een gele schijn. Bij leds kan dat ook blauw, paars en gewoon wit zijn. De lichtopbrengst is dan wel "wit" maar het ziet er gekleurd uit.

dusja, het gaat niet over wat je ziet maar wel over wat voor licht het geeft (dus weinig of geen verkleuring)

o ja, nog iets, gele koplampen zijn hier ook nog altijd toegelaten !!

melcon

In Nederland ook, gelukkig, dat hoort bij oude franse auto's  8)

stinkie

@Nick,

Heb jij al een LED dimlicht op de openbare weg gezien? Ik niet hoor. Dus nogmaals, alle kleuren mag, zolang het maar wit (of geel) op de weg schijnt.

V6Power

kanslose discussie wellus niettus verhaal jij je zin !!

fs1

ik zie niet eens meer de foto of het bericht staan waarom deze discussie begonnen is, dus waarover zijn jullie eigelijk nog bezig :-p

Sjaak

Citaat van: stinkie op 06 juli, 2010, 14:27
Dus nogmaals, alle kleuren mag, zolang het maar wit (of geel) op de weg schijnt.

en toch gevoelsmatig geloof ik dit niet.

Als je het voor elkaar krijgt om je voorlampen rood te laten kleuren en toch wit licht op de weg te krijgen denk ik toch niet dat ie goedgekeurd mag/kan worden.

viper

Als ze genoeg lichtopbrengst geven en je hebt een helder beeld (wit of geel) dan is dit toegelaten.

Maarja, probeer het maar eens te fixen ;D

Northwestern

Ik heb de dagrij- en stadsverlichting in de Laguna CoupĆ© vervangen door LEDs. Eerst had ik voor dagrij lampen met 48 leds erop, maar die begonnen te flikkeren. Dus die heb ik omgeruild met een ander type met 36 leds, en die bevallen prima. En het was niet duur  !!

Duupke (Ronald)