Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 503
  • Nieuwste: Martin
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.499
  • Totaal topics: 10.389
  • Online vandaag: 37
  • Online ooit: 744 (07 oktober, 2025, 15:23)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 14
  • Totaal: 14

LED lampen en zijn/haar ervaringen...

Gestart door knightchurch, 12 maart, 2009, 21:32

Vorige topic - Volgende topic

rookie

die dingen brengen misschien 10-20 % meer licht als een gewone lamp, gewone lamp betaal je 0,50 cent, voor een led betaal je 13 euro, voor 20% meer licht opbrengst, achter  ;)

RMB

tja,het is inderdaad een hoop geld voor erg weinig resultaat dan >:D. Ik dacht dat er meer lichtopbrengst zou zijn!

rookie

als je iets wilt, moet je die led balken monterne die Ton erin had of heeft !!

V6Power

ik heb led lampjes van Ton in me kenteken verlichting zitten weet alleen niet welke dat ze weinig/minder licht opbrengen vind ik een bijkomstig voordeel :)

hema

Wat is het voordeel van weinig/minder licht opbrengst?

V6Power

weinig is misschien niet het goed woord, het is meer dat het ander licht is.

Ik weet trouwens nog dat ik een keer achter Ton reed en zijn kentekenverlichting gaf een blauwe gloed op het asfalt, erg gaaf  ;D

Melvyn

Het geeft een, hoe zal ik het zeggen, een wit-ijsachtig licht  :P.
Ik vind het zelf wel "cool" om te zien in het donker. Vooral de binnenverlichting is zeer verhelderend.

Duupke (Ronald)

Ik heb 5 SMD Led's, ik vind de lichtopbrengst voor een stadslicht best veel.

Vooral in het donker ziet het er erg goed uit. ;D

traffic.gif
title="Click to load original image"

rookie

rookie

wat een verschil, die led lampjes met die xenon  ;D . Volgens mij is het toch verboden in NL om het alleen stad lichten te rijden?

Duupke (Ronald)

Ik weet het Edwin, maar wat wel opvalt is dat er totaal geen gele gloed meer te zien is. Terwijl dit wel het geval is bij gewoon stadslicht .c.m. xenon.

viper

Maar Ronald, het is nu wel zo dat bij jou laguna het niet zo opvalt als bij die van mij he omdat mijn standlicht in de lens van het grootlicht staat en bij jou zit die samen bij het dimlicht.