Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 503
  • Nieuwste: Martin
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.499
  • Totaal topics: 10.389
  • Online vandaag: 37
  • Online ooit: 744 (07 oktober, 2025, 15:23)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 14
  • Totaal: 14

LED lampen en zijn/haar ervaringen...

Gestart door knightchurch, 12 maart, 2009, 21:32

Vorige topic - Volgende topic

stinkie

JPM

Toch nog blij dat iemand zegt dat ik er niet verkeerd uitzie....topppie......Ton  !!

Dreke

Die heb ik sinds vorige week ook. 11 euro voor twee stuks betaald. In de kleine spotjes werken ze bij mij niet.

fs1

dan heb je ze er wss andersom ingestoken...

JPM

@ Dreke, mss zit hier de + en de - anders, dat maakt voor een normaal lampje niet veel uit, maar voor
  een LED wel.

JPM

Citaat van: fs1 op 24 maart, 2009, 12:40
dan heb je ze er wss andersom ingestoken...

Kan dat dan Bart? Hier zit toch een bajonet in, die kan er toch maar op 1 manier in.

Dreke

Zoals JPM het zegt, je kan die lampjes in de kleine spotjes maar op 1 manier erin steken.

fs1

onzin, die kan je toch ook 180° draaien

JPM

@ Dreke, van welk merk zijn deze lampjes?

JPM

@ Dreke, oké
@ Bart, als je ze draait, blijft de + de + en de - de -, alleen bij steekfittingen kun je 180 draaien om deze
   "om te polen"

stinkie

Citaat van: fs1 op 24 maart, 2009, 12:48
onzin, die kan je toch ook 180° draaien

Niet waar Bart, de plus en min blijven gelijk, ook als je het barjonetlampje 180 graden draait.

Dreke

Ton, heb je die stripjes al gekleefd?

fs1

ik heb duidelijk verkeerd gesnapt wat een bajonet fitting dan wel mag wezen, ik had het op w5w lampjes...

waar in hemelsnaam bedoel jij dan met "kleine spotjes" in de lag 2 zitten in het interieur toch nergens lampjes met bajonet fitting?? of ben ik nu weer mis :-p

JPM

Bart, de interieurverlichting bij de binnenspiegel heeft een buislamp 36 mm en 1 of 2 bajonetjes (afhankelijk van de uitvoering, wss alleen priv en initiale ).

Zit dan 1 schakelaar extra aan de linkerkant, dus totaal 3.