Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 503
  • Nieuwste: Martin
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.499
  • Totaal topics: 10.389
  • Online vandaag: 37
  • Online ooit: 744 (07 oktober, 2025, 15:23)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 21
  • Totaal: 21

Tik tijdens optrekken afremmen

Gestart door Kees.Laguna, 31 oktober, 2008, 21:26

Vorige topic - Volgende topic

supersip

zoals mij is uitgelegd bij munsterhuis dat er een soort spie in zit aan de bakkant ,en dat die op een gegeven moment doorroest en afbreekt ,vandaar de speling bij de bak ,en als je er te lang mee doorrijd dan gaat je bak er vanzelf bij aan en ben je zo 2000 € verder ..

dat is mij verreld hoor ik weet wel iets van auto`s ,maar zo technisch ben ik er ook niet in ..

en t zal denk ik wel een voorkomend probleem zijn bij laguna net zoals de achterasrubbers bij lag 2 ...
De Renault laguna rules !!!

melcon

die "spie" zit onder de bakolie, die kan never nooit doorroesten...

viper

uw probleem met dat geluid tijdens het optrekken en afremmen al opgelost ????

mijn vermoede gaat naar de rubbers van de stabilisatorstang op het subframe.

ik heb al met een paar modellen hier probleme mee gehad (zoals jij hier uitlegt)

als je het eens wil testen, dan moet je de stangen naast de schokdempers eens losmaken en dan eens horen of het geluid nog aanwezig is.

volgens mij is het geluid dan weg en ja, dan weet je wat dit veroorzaakt he.

8)

Kees.Laguna

Het ( tik plok )geluid tijdens het optrekken afremmen is nog niet opgelost.
Mijn garage heeft wel gekeken maar nog niets kunnen vinden.
Geen aandrijfas, geen fuseekogels, geen motersteun,draagarmrubber misschien?
Kan geen kwaad we moeten met de tijd maar eens de boel los sleutelen zeggen ze ?
Om zo de oorzaak te vinden.

Viper ik ga ze zeker jou vermoeden meedelen kan best eens waar zijn voor mijn gevoel !

Dus na de feestdagen ergens in Januari hoor je meer bedankt hoor.

viper

das goed, je laat maar iets weten  ;)

prettige feestdagen alvast  !!

Kees.Laguna

Vandaag de auto weggebracht voor het plok geluid het konden de rubbers van de stabilisatorstang op het subframe wel eens wezen, maar dan moet het hele subframe er onderuit en aangezien de draagarmrubbers ook twijfelachtig zijn worden ook de draagarmen vernieuwd ook omdat de hoes van een stuurkogel gescheurd is.
Daarbij zijn mijn achterschijven ernstig verroest moeten ook vernieuwd ? ( het gekke is dat dat nog niet zolang geleden ca.25.000 km ook al is gedaan toen mijn wiellagers slecht waren !)
Slijten achterschijven van Renault net zo hard als remblokken?
Voorschijven worden af gedraaid en ook nieuwe blokken.
Ook gelijk een beurtje en APK dus tel uit je winst weer toren hoge kosten.

stinkie

Da's idd balen, maar dat van je schijven is wel vreemd. Zit er niet iets vast in je remklauwen? Misschien kan je wel grarantie claimen.

Succes...

Kees.Laguna

Ja het schijnt dat mijn linker achterremklauw vast zat, rechts heb ik ook al eens vervangen jaren geleden

melcon

lekker lijstje kees, schijven zijn veel te snel verroest, klopt niet!

Kees.Laguna

Vind ik ook ik heb de bon even opgezocht 19-09-2007 achterschijven vernieuwd bij 181.612 km.
Ik heb nu 207.000 km op de teller dus maar 25.000 km geleden !
Hier moet ik eens even over praten met de garage dit kan echt niet !

Paul

Dat je schijven verroest zijn, komt vaak doordat de auto gewassen wordt en dan een nachtje blijft staan.
Dan roesten ze flink en zeker in deze tijd met alle pekel e.d. op de weg.
Het blijft immers blank metaal, dus denk dat je niks kunt verhalen.

viper

damn, over een lijst gesproke  :-[

khad gehoopt da het enkel die rubbers gingen zijn maarja, jij ook he

timo

je bent de laatste tijd knap aan de beurt met je lag kees >:(.
ik kan me voorstellen dat je al schrik als je met je lag weg moet.
ben benieuwd wat voor smoes je garage voor je uit  zijn toverhoed haalt.
heb hetzelfde gehad met een mercedes vito die ik gehad heeft waarvan de achterschijven na
30.000 km helemaal op waren,de dealer zei toen leuk dat komt omdat u altijd met een lege auto rijd.
dus kwam hier op neer dat ik altijd met een halve ton aan cementzakken moet rondrijden.

melcon

Citaat van: megane16v op 12 februari, 2009, 18:46
Dat je schijven verroest zijn, komt vaak doordat de auto gewassen wordt en dan een nachtje blijft staan.
Dan roesten ze flink en zeker in deze tijd met alle pekel e.d. op de weg.
Het blijft immers blank metaal, dus denk dat je niks kunt verhalen.
Dat vind ik onzin, in één nacht roesten je schijven echt niet weg, of je je auto nou wast of niet.
Er komt wat oppervlakte roest op, 1 keer remmen en het is weg.

Bij mijn 19 zaten de originele schijven er nog op, die heb ik bij 200.000 km vervangen.
En dat zijn schijven van de voorwielen, dus dan vind ik het echt niet normaal dat achterschijven
al na 25k verroest zijn c.q. versleten zijn!

Kees.Laguna

Auto weer terug geen geplok meer !
Wel even 2.000 euri armer.
Rondom nieuwe schijven en blokken als compensatie voor het achterschijven drama heeft de garage voor de nieuwe voorschijven € 50.00 gerekend.
Nieuwe draagarmen en stabilisatorstang rubbers spoorstangkogels en een grote beurt.
Ik moet zeggen hij rijd wel weer super lekker.
Zekker na een paar dagen in een redelijk nieuwe 1.4 Megane te hebben rond gereden.( traag, hobbelig,en lelijk! )

Nu volgende maand nog nieuwe voorbanden raken ook al redelijk op  ( zijn maar 20.000 km mee gegaan dus maar een ander merk proberen ik heb nu Brigestone er onder )