Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 503
  • Nieuwste: Martin
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.499
  • Totaal topics: 10.389
  • Online vandaag: 37
  • Online ooit: 744 (07 oktober, 2025, 15:23)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 27
  • Totaal: 27

Winterbanden op stalen velgen gekocht van Laguna II-Hoe stel je sensoren af?

Gestart door MH, 15 oktober, 2008, 21:32

Vorige topic - Volgende topic

knotty

oké ben het met je eens dat er domme mutsen aan een balie zitten die het correcte antwoordt niet weten....
en die niet op de hoogte zijn van autoos en hun mogelijkheden....

ga dan niet bij een garage werken, en sta in iedergeval geen mensen te woord die een technische vraag hebben.

ik krijg het gewwon een beetje op mijn heupen van dat soort gasten,
je gaat toch ook niet bij een banketbakker werken als je niet eens weet dat een krentebol is, of bij de groenteman terwijl je een krop sla als spreciebonen verkoopt.

en als die mensen nu met oude info werken, dan moeten ze vaker op een cursus he, dat kan best van die oplichtings prijzen die ze vragen.
nee sorry rookie, 3 dealers die onafhankelijk van elkaar de zelfde, naar alle waarschijnlijkheid foutieve info verschaffen, en dusdanige prijzen hanteren, zie ik als afzetters. en dan ga ik terug.

ik heb afgelopen week ook een receptie mannetje bij de kop gehad. omdat die ook onzin uit kraamde, alleen had hij de pech dat ik hier en daar wel wat weet van de laguna
Only milk and juice come in 2liters!
traffic.gif
title="Click to load original image"

arno

Wat een reactie's allemaal ::)
Ik merk meteen dat jullie ook al eens een "raar" verhaal bij een dealer te horen hebben gekregen. Ben al blij dat dit niet alleen bij mij zo is. Ik moet ook toegeven dat we gebeld hebben,en niet persoonlijk langs gegaan zijn. Ik wil dan ook ergens deze week persoonlijk langs gaan en nogmaals navragen en dan zal ik zeker de info van hier op tafel(balie) leggen. Ik wil best wel die 180 euro betalen voor die sensoren. Is altijd handig voor mezelf en ook later voor de verkoop,maar dan wil ik niet 2 maal per jaar die 40 euro moeten betalen voor dat omleggen.
Ik hou jullie hierover op de hoogte.

Is het trouwens een rare vraag, als ik tegen die monteur zeg dat ik mee wil kijken als hun dat inprogrammeren?

Ik twijfel ook om bij de club te komen maar dan meer vanwege informatie en hulp van jullie,dan voor de meetings. Heb ik helaas "bijna" geen tijd voor ivm andere hobby. rally!!

stinkie

Altijd meekijken Arno, dan weet je zeker dat ze geen broodje aap verhaal gaan ophangen tegen je. Wat betreft het lid worden van deze maffe club: Altijd doen, kost geen drol, en je krijgt er een hoop voor terug!!!!!!!! !!

knotty

"lidworden" doe je met in je achterhoofd:  "ik en andere mensen hebben wat aan de club, ik doneer graag wat om deze bron van informatie en gezelligheid te laten bestaan"

administratie kosten 10,-
lidmaatschap 1 euro per resterende maand.

en die meetings... ach jongen, lees de reacties maar op de verschillende meetings die we hebben gehad.
het is meer een gezellige bijeenkomst van laguna rijders dan een echte meeting.
vooral de BBQ is altijd voortreffelijk(als je van vlees houdt)
we horen ook steeds vaker dat het niet zozeer de laguna is die deze club instant houdt, maar de mensen die je hier (bijna) elke dag op het forum vindt. zelfs mensen die overstappen van merk blijven rondhangen.

en dat vindt ik echt een zwaar compliment voor het bestuur. nog bedankt daarvoor.

er zijn trouwens wel eens dealers die geen mensen in de werkplaats dulden vanwege vermeend diefstal.
bullshit dus. gewoon mee kijken, daar leer je een hoop van.
Only milk and juice come in 2liters!
traffic.gif
title="Click to load original image"

rookie

maar als je niet weet waar je moet op letten, ga je alsnog nat.

arno

Het thema lid worden kom ik op terug.

En wat betreft het meekijken,dat zal ik zeker aankaarten en doen.
Maar zoals gezegd,waar moet ik op letten.
Ik ken die systemen niet(ben wel erg handig met computers ;D)

Nogmaals bedankt voor alle hulp allemaal !!

arno

ik zag op marktplaats een advertentie van de bandenspannings sensoren:
https://link.marktplaats.nl/221073275
Maar die zijn voor een scenic van 2004,maar zijn ze van de laguna uit 2002 hetzelfde?

Wie kan mij helpen?

Bedankt,

Paul

De sensoren zien er iig anders uit, ik weet niet of je deze op de laguna kan inleren. Denk het wel, maar daar heb je niks aan ;).

melcon

Bij mijn weten is bij de scenic / megane een ander systeem van een ander merk gebruikt.
Deze kun je dan ook niet inleren op de laguna.

viper

afblijven!

deze worden niet herkend door het systeem!!

bij een megane en scenic moeten de banden opgepompt worden tot 3,5 bar voor deze kunne in te lezen, bij een laguna is dit niet het geval.

enkel sensoren van een espace en vel satis zijn gelijk (mids de juiste velgsoort!!!!)

arno

Thanx voor de reactie's heb de beste heer al gemaild dat ik de sensoren niet meer hoef.

En heb al een dealtje gesloten met "Rookie" van dit forum.
Setje velgen+banden+sensoren & inlezen. Ik ben dus helemaal blij. ;D
Komende zondag is het zover. :o

arno

Ik ben een blij man O0
winter banden + alu velgen + sensoren.
Rookie heeft er ook nog voor gezorcht dat de sensoren werken.Thanx daarvoor.
Heeft wel even geduurt maar alles prima.

Dus ook iedereen bedankt voor de hulp !!

Paul

Toch fijn iemand binnen de club met een computer, die ook andere mensen ermee willen helpen !!