Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 504
  • Nieuwste: octavio
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.638
  • Totaal topics: 10.415
  • Online vandaag: 45
  • Online ooit: 2.168 (08 maart, 2026, 05:52)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 13
  • Totaal: 13

bandenspanningssensoren

Gestart door basslijkhuis, 15 juli, 2008, 20:44

Vorige topic - Volgende topic

viper

je hebt weer eens gelijk knotty  !!

Paul

En als hij er niet zit, dan zou je kunne kijken of er achter deze kunststof kap een losse stekker ligt (die andere is van de lambdasonde)

https://picasaweb.google.com/lh/photo/Bcs2rQmyiGVWCpQqip260A?feat=directlink

Paul

Citaat van: megane16v op 15 juni, 2009, 20:54
En als hij er niet zit, dan zou je kunne kijken of er achter deze kunststof kap een losse stekker ligt (die andere is van de lambdasonde)

https://picasaweb.google.com/lh/photo/Bcs2rQmyiGVWCpQqip260A?feat=directlink

Zie nu dat de kabel de andere kant oploopt, bedenk me opeens dat de kabel naar achter loopt ergens bij de wielkuip van het linker achterwiel.

Foutje, sorry  8)

knotty

als je een "gewoon" display hebt,
traffic.gif
title="Click to load original image"

dan geeft hij de melding "zachte band" of "lekke band" aan, reachts bovenin het dashboard(geel lampje) en laat hij in een pictogrammetje bij de klok zien om welk wiel het gaat
traffic.gif

heb je een display zoals ik (2 lcd schermpjes boven elkaar, één met km-stand e.d., en daaronder de boordcomputer info)
volgens mij hebben alle type2 phase2 zo'n dash als ik ook heb
dan geeft hij een pictogram aan met de hoeveelheid bar per wiel.

nog nooit gehoord dat een display niet voldeed aan de bandenspanningsensoren unit
Only milk and juice come in 2liters!
traffic.gif

knotty

je bedoelt dat je dit display hebt alleen met andere tellers:
traffic.gif
traffic.gif

knotty

dit is mijn eigen tellerbak.
en als je al een jaartje of wat over dit forum dwaalt, dan heb je al heel wat gezien ;)
trouwens die foto's onder de auto is ook mijn onderkant ;)

het loont af en toe om oude topics door te lezen ;)
traffic.gif

robi

Wie weet een oplossing voor het volgende bandenspanningsprobleem. Ik ben het nog niet tegengekomen in het forum. Mijn laguna technline van 2004 is uitgerust sensoren. Normaliter werkt alles probleemloos, behalve als het veel geregend heeft. Dan geeft het display een melding van de band rechtsachter, soms sensor defect soms veranderd dat dan weer in een lekke band achter (met 2.3 bar ??). Er verschijnt dan met grote letters stop in het schermpje voor mij. Zeer irritant. Vaak is het de volgende dag weer over (als het droog is). Kan er soms vocht bij de sensor in de band komen? Lijkt mij sterk.
Gr. Rob

Duupke (Ronald)

Heb je de band al eens leeg laten lopen (tot zo'n 0,5 bar) en daarna opnieuw op de juiste spanning gezet?

robi

Nee, dat heb ik nog niet geprobeerd. Zou dat in dit geval kunnen helpen?

Duupke (Ronald)

De sensoren willen zich op die manier nog wel eens resetten.

Baat het niet, dan schaadt het niet. !!

robi

Gaan we morgen even proberen. Bedankt voor de tip alvast.
Gr. Rob

medic

hoi robi,

Dat van je band leeg laten lopen tot .5 bar heb ik ook gedaan.En het werkte gelukkig ook bij mijn.Hopen dat het bij jouw ook lukt.
Is het bij jouw ook gebeurt nadat je band heb opgepompt bij mij wel namelijk.We horen het wel of het gelukt is in ieder geval succes. !!

Groetjes medic

robi

Vanochtend was de melding 1 minuut na het starten van de auto weer weg. Maar goed de weg was weer droog en het regende ook niet meer. Een rit gemaakt van 25 km en geen melding meer gehad. Aan het eind van de rit bij een tankstation de band leeg laten lopen tot 0.5 en weer op spanning gebracht. nu maar hopen dat het definitief voorbij is.
In ieder geval bedankt voor de tips, en mocht het probleem zich weer voordoen dan meld ik mij wel weer.
Gr. Rob

robi

We zijn nu een maandje verder (en diverse regenbuien etc.), maar ik heb na het leeglaten lopen en weer vullen van de band geen vreemde meldingen meer gehad m.b.t. de bandenspanning. afkloppen dus maar...

rookie

kijk eens, goed tip he,  ::)