Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 504
  • Nieuwste: octavio
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.636
  • Totaal topics: 10.415
  • Online vandaag: 90
  • Online ooit: 2.168 (08 maart, 2026, 05:52)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 67
  • Totaal: 67

bandenspanningssensoren

Gestart door basslijkhuis, 15 juli, 2008, 20:44

Vorige topic - Volgende topic

Lagunainitiale

Dus op twee plaatsen he, huishulporganen en tellerbak.

Rakker

Ok, ga morgen eens even koekeloeren of ik alles overal aan heb staan. Tellerbak = instrumentenpaneel?

Verstuurd vanaf mijn GT-N7100 met Tapatalk

Rakker

Vandaag alles nagelopen en zoals ik kan zien staat alles aan wat aan moet staan. SSPP zie ik alleen vermeld staan in de UCH, bij instrumenten kom ik het niet tegen ?
Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik niet met een clip werk, maar een universele diagnose apparaat.

In de ECU zijn de codes en ventielen terug te zien dus lijkt het me dat het inleren gelukt is:

traffic.gif
title="Click to load original image"

En als ik de config uitlees in de UCH, dan zie ik het volgende, waarbij de druk van 3.5 bar niet klopt. Maar die waarde stond er ook al in nog voordat de ventielen waren ingeleerd:

traffic.gif
title="Click to load original image"

Vandaag ook bij 1 band de bandenspanning terug laten lopen tot 1.6 bar, maar ik krijg geen melding. Niets.
Wat zie ik over het hoofd, waardoor het niet werkt ?  ???

fs1

ik vermoed dat je een echte clip gaat nodig hebben

Rakker

Hmmmmm,  misschien is dat nu wel even de beste optie.
Iemand met een clip, omgeving Almere / Amsterdam / Utrecht en die mij hiermee kan helpen?

=thnx=

Paul

Denk zat je ze een keer moet activeren met het speciale apparaatje. Ik had dat ook met 1 sensor die nieuw was. De andere 3 kon in dmv de codes probleemloos interen.

Lagunainitiale

Hoeft toch niet, hij weet de codes. Eerst maar eens met de clip tellerbak benaderen.

Rakker

Wat bedoel je met de tellerbak ? Dan kan ik eens kijken of dit wellicht een andere benaming in mijn diagnose apparaat.

Lagunainitiale

Ja instrumentenpaneel of zoiets. Ik weet niet hoe renault dat noemt.

wzoetekouw

heb de winterbanden eraf gehaald zonder sensors...en mijn zomer banden met sensors er weer onder gezet...maar na 15 ritten ziet hij de sensoren nog niet...moet ik nu de accu los halen...lijk me stug dat alle 4 de batterijen leeg zijn
laguna  3 ph2 1.5 dci

wzoetekouw

of moet ik nog even wachten en lees hij ze nog in...zoals daar voor
laguna  3 ph2 1.5 dci

Rakker

Volgens mij moet je in de auto de set nog veranderen. Als je de wielen dus wisselt maar dat niet in de uch aanpast, dan gaat het volgens mij nog niet werken. Het kan ook zijn dat het systeem is uitgezet, aangezien je winterbanden geen sensoren hadden en je anders dus steeds een melding zou krijgen. Correct me if I'm wrong!

Verstuurd via mijn slimme telefoon.

marxander

Als er velgen onder zaten zonder sensoren dan is dat ook niet veranderd in de computer neem ik aan.

Verstuurd via mijn verplaatsbaar kantoor.

Rakker

Citaat van: wzoetekouw op 13 maart, 2014, 15:56
en mijn zomer banden met sensors er weer onder gezet...

Zoals ik het lees hebben de wielen met sensoren eronder gezeten, waarbij ik aanneem dat het systeem toen ook gewoon werkte. De winterwielen hadden geen sensoren, dus lijkt het me dat het systeem dan is uitgezet ? Anders zou hij steeds een melding krijgen ?

Een CLIP of andere diagnose apparaat zal hier denk ik enige uitkomst bieden om e.e.a. te controleren.

marxander

Klopt wat je zegt alleen kan ik niet opmaken of dat inderdaad is uitgezet toen de winter velgen er onder zaten.
Maar goed je kan altijd langs komen dan wil ik wel kijken met de clip, koffie heb ik ook  !!