Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 504
  • Nieuwste: octavio
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.636
  • Totaal topics: 10.415
  • Online vandaag: 90
  • Online ooit: 2.168 (08 maart, 2026, 05:52)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 70
  • Totaal: 70

bandenspanningssensoren

Gestart door basslijkhuis, 15 juli, 2008, 20:44

Vorige topic - Volgende topic

blauwe laguna 2005

Volgens de sensoren was band rechtsvoor niet goed. Ik naar de officiele dealer. Situatie uitgelegd. Ze hebben de band gecheckt maar konden het niet verklaren. Het enige wat ik kon laten doen was de sensor vervangen. Heb gevraagd om bedenktijd.
Na een nachtje slapen dacht ik, weet je wat. Ik ga ze allemaal checken. En ja hoor, het ging om de rechtsachter.
Hadden ze dat nu zelf niet kunnen bedenken? Gelukkig bleef het geld in mijn zak.

rookie

moet je even opnieuw inlezen, dan ben je klaar.

blauwe laguna 2005

Opnieuw inlezen dus. Zal het de volgende keer tegen de garage zeggen. Bedankt voor de tip Rookie.

robert

Nog geen week aan het rijden in mn Laguna, zegt ie dat ik rechtsvoor geen wiel heb of dat ie lek is...
Vandaag ff lucht eruit gelaten, tot 0,3 bar, weer gevuld en voila, alles werkt weer naar behoren.
Erg fijn dit forum  ;D (Hoewel ik ook vandaag van de garage een mailtje retour had dat ik m kon laten nakijken in de garantie)

DaBuzzzzz

Ok,

Deel 1 (de temp en luchtvochtigeheid sensor) is geslaagd, nieuw part erin en alles weer ok. Oude ding zat vol plakkerige stof)

Deel 2 de druk sensoren is nog steeds ruk. Ik heb alle sensoren vervangen en de status op het scherm is nu "sensor defect" Hij laat slecht 2 (rechter) wielen zien op het display en ik vermoed dus de ontvangen of de kabel.

Nu heb ik dit ding bekeken

traffic.gif
title="Click to load original image"

Maar kan niet echt ontwaren met de beperkte ruimte die ik heb waar en hoe ik de kabel los kan halen om het contact schoon te maken. Iemand uitleg?

Thx!

oh: leeswerk

https://www.petercoopercarrepairs.co.uk/renault_laguna_mkii.htm

folmer

De ontvanger zit geklemd op 2 bouten. Met wat kracht kun je deze loshalen, dan zie vanzelf hoe de stekker los komt.

De andere kant van de kabel zit vast in een kastje in de li.achter wielkast. Waarschijnlijk is het verstandig om die ook schoon te maken.

Succes.

DaBuzzzzz

Ok, maar moeten de bouten los? (ik zie ze niet eens) of kan ik de plastic doos lostrekken?

Zo ja, trek in in de lengte richting van de auto naar voor of naar achter of links/ rechts of zelfs gewoon naar beneden?

:) danku

folmer

Voorzichtig, maar wel met kracht, recht naar beneden trekken. Hij zit geklemd op 2 bouten die uit de carrosserie komen

DaBuzzzzz

en terug vast, druk ik dat doosje weer op (en dus over) de boutkoppen? Deze steken als het ware een beetje uit dus?

hartelijk dank weer!

M3X

Ik heb al een tijdje problemen met mijn bandenspanningssensoren, maar nu toch maar is jullie raadplegen of jullie nog een idee hebben.

Van de zomer heb ik nieuwe velgen met nieuwe banden en dus ook nieuwe bandenspanningssensoren aangeschaft.

Na een kilometer of wat rijden vielen alle banden weg uit het display. Sinds die tijd krijgen we de sensoren niet meer ingelezen. Dit geldt ook voor de sensoren die in de winterbandenset zitten (die altijd gewerkt hebben), die worden ook niet meer gezien. Ik rij nu dus al een tijdje met mijn bandenspanningssensoren uit en dat vind ik erg jammer.

Uitlezen bij de dealer gaf een kortsluitingsprobleem aan, dus hebben we volgende zaken al gedaan:

* kabelboom onder de auto vervangen (veel voorkomend probleem). Resultaat: geen verandering
* Een nieuwe ontvanger (die onder de auto) geprobeerd. Resultaat: geen verandering (Gelukkig mocht die nog terug naar de dealer, duur ding!)
* De kabelboom vanaf de ontvanger tot aan de ecu(uch?) doorgemeten. Resultaat: alle draden in orde maar nog steeds niet kunnen inlezen.

Mijn garage gebruikt een Bosch KTS570 diagnose systeem. Op het moment dat je met inlezen wilt beginnen geeft dit systeem gelijk een fout terug, je kunt dus niet eens beginnen met inlezen. De fout die terug komt is in de trant van: Onverwachte respons van systeem.

Mijn eigen garage dacht doordat we alles uitgesloten hadden alleen een probleem in de ecu/uch over bleef.

Maar omdat het reviseren van zo'n ding nogal prijzig is vraag ik me af of dit het echt is of dat er nog andere mogelijkheden/opties zijn waar we niet aan gedacht hebben.

Lagunainitiale

Probeer het eens het de clip. Blijft een renault.

rookie

ik heb dit probleem bij diverse laguna 2 fase 1 gehad, enigste wat helpt zijn de accu polen los maken voor 5 minuten. Anders vraag maar eens aan Stinkie.

DaBuzzzzz

Voordat je dat doet wel even checken of je de radiocode hebt

Lagunainitiale

Heb je mogelijk niet originel onderdelen in je auto zoals een ecc uit een andere auto, of andere onderdelen die op chasis nummer besteld moeten worden bij de dealer? Dan kom je namelijk ook niet in de rekeneenheden.