Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 494
  • Nieuwste: PS69
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.557
  • Totaal topics: 10.398
  • Online vandaag: 48
  • Online ooit: 744 (07 oktober, 2025, 15:23)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 31
  • Totaal: 31

bandenspanningssensoren

Gestart door basslijkhuis, 15 juli, 2008, 20:44

Vorige topic - Volgende topic

DonvanVliet

Om precies te zijn kostte het kabeltje me 28,26 bij de dealer. Het is ongeveer 1 meter lang en gaat vanaf het kastje links onder de auto thv de bestuurdersstoel de linkerwielkast in, bovenin. 1 van de draadjes die je hieronder op de foto het stekkertje in ziet gaan was af.

traffic.gif
title="Click to load original image"

traffic.gif
title="Click to load original image"

Loek

Citaat van: falanx op 10 augustus, 2010, 11:30
Hoe los ik dit op? Uitschakelen vind ik ook prima, maar hoe?
Kun je dit probleem alleen bij de dealer uitschakelen of verhelpen?

Ik heb de hele zooi uit laten schakelen bij de Renault dealer. Ik werd er zenuwachtig van, dan weer 4 banden, dan weer 3, soms zelfs 2. Ik vind het persoonlijk ook een waardeloze optie, ik controleer zelf regelmatig de bandenspanning (altijd gedaan) en dan zie ik zelf wel of het goed is of niet. Als het systeem nou eens betrouwbaar was vond ik 't nog oke maar dit....  ::)

Nu het systeem uitgeschakeld is heb ik dus altijd 4 wielen :), mocht er een afvliegen heb ik echt niet zo'n display nodig om me dat te vertellen...  ;D

rookie

Maar dan moet je maar eens nieuwe sensoren plaatsen  >:D En niet verwachten dat onderdelen die werken op batterijen nog na 5 jaar het automatisch doen, koud (-20 graden), warm etc. Het is ronduit gewoon ene super systeem als je weet hoe het werkt.

Lagunainitiale

Ik vind het ook een supersysteem, een keer een storing gehad en daarna nooit meer. !!

Loek

Citaat van: rookie op 19 oktober, 2010, 08:32
Het is ronduit gewoon ene super systeem als je weet hoe het werkt.

Als je weet hoe het werkt? Het is toch al raar dat je moet weten hoe een onnodig complex systeem voor zoiets simpels werkt? Je banden op spanning houden is makkelijker en goedkoper dan het vervangen van sensoren van het systeem dat jou vertelt of je banden vol genoeg zijn of niet, als je de sensoren niet vervangt vliegen de storingen je om de oren terwijl er helemaal niks aan de hand is. Dat dit topic al zoveel pagina's telt vertelt genoeg denk ik...  ;D

Van mij betreft is het dus niet ronduit gewoon een super systeem...  ;)

fs1

jawel, keileuk systeem :-)

melcon

Inderdaad, welles  :P ;), super systeem  ;D

rookie

Als de storingen er komen, is de batterij leeg.  ;D makkelijker kan het niet zijn. En wat voor complex systeem is het, er zitten 4 sensoren op een bepaalde locatie, die zenden ene signaal over na een ontvanger en deze gegevens gaan na de UCH. Makkelijker kan het gewoon niet. Als je dan geen geld wilt uitgeven voor een stukje veiligheid, ja.

Je kunt elke maand wel de bandenspanning controleren, maar dat helpt niet als je de dag naderhand een spijker in rijdt. Loopt de band leeg, en rijdt je met een lekke band. Door met een platte wang te rijden scheurt deze heel snel in, waardoor je de band niet meer kunt gebruiken voor het plakken ervan. Dan moet je 1 nieuwe band hebben als deze nog vrij nieuw zijn, als niet dan 2 nieuwe banden.
Wat is dan goedkoper  ;D

En een klapband is nog nooit vastgesteld met ene maandelijkse controle  ;D

fs1

en dan nog schade aan de velg

lagunadriver

door de sensoren heb ik mijn band op tijd kunnen plakken !!

melcon

Citaat van: rookie op 19 oktober, 2010, 09:55
Dat kan ik uit persoonlijke ervaring beamen  ::)

Loek

Citaat van: rookie op 19 oktober, 2010, 09:55
Als de storingen er komen, is de batterij leeg.  ;D makkelijker kan het niet zijn. En wat voor complex systeem is het, er zitten 4 sensoren op een bepaalde locatie, die zenden ene signaal over na een ontvanger en deze gegevens gaan na de UCH. Makkelijker kan het gewoon niet. Als je dan geen geld wilt uitgeven voor een stukje veiligheid, ja.

Je kunt elke maand wel de bandenspanning controleren, maar dat helpt niet als je de dag naderhand een spijker in rijdt. Loopt de band leeg, en rijdt je met een lekke band. Door met een platte wang te rijden scheurt deze heel snel in, waardoor je de band niet meer kunt gebruiken voor het plakken ervan. Dan moet je 1 nieuwe band hebben als deze nog vrij nieuw zijn, als niet dan 2 nieuwe banden.
Wat is dan goedkoper  ;D

Hehehe, nietes!

Dan ben je toch een knappe piloot als je een klapband niet opmerkt zonder zo'n sensoren...  ;D   Luister, dat het systeem je kan helpen snap ik wel, ik vind alleen dat het zo verdomd snel mankementen vertoont en dan is wat mij betreft de praktische waarde er al een heel eind van af.

fs1

denk dat dat alleen bij de oudere auto's is dat het snel mankementen vertoond... bij recentere versies gaat alles goed hoor

rookie

Ik heb net even in jouw profiel gekeken de auto komt uit 2001, je verwacht dus na 9 jaar nog steeds dat een sensor die op een kleine knoopcel werkt nog steeds werkt? Het moet niet gekker worden.

melcon

In de lag III worden die sensoren (de accu's dan) opgeladen door het draaien van het wiel toch?
Of is dat alleen bij bmw'tjes...