Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 504
  • Nieuwste: octavio
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.636
  • Totaal topics: 10.415
  • Online vandaag: 58
  • Online ooit: 2.168 (08 maart, 2026, 05:52)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 24
  • Totaal: 24

bandenspanningssensoren

Gestart door basslijkhuis, 15 juli, 2008, 20:44

Vorige topic - Volgende topic

knotty

ooh? hmmm volgens mij was er iets met ringetjes die stuk konden gaan waardoor het ventiel nietmeer helemaal dicht was ...
my bad
Only milk and juice come in 2liters!
traffic.gif
title="Click to load original image"

rookie

zijn  alleen maar zwart en niet in de kleuren geel, blauw, rood of zwart ringetje.

Joram

Ik heb er een normaal ventiel in laten zetten, ben toch niet van plan veel geld uit te geven om het
systeem weer aan de praat te krijgen.

Laguna2001

Sinds kort geeft mijn LagII pahse 1 rechts voor (en soms ook links voor) een te lage druk weer.
Band is op 2,4/2,5 opgepomt, maar het display geeft 1,6/1,7 weer en zegt dat dit te laag is. ::)

Nu heb ik de band al leeggelaten en weer opgepomt, maar zonder resultaat. :'(

Moet ik nu de motor laten lopen tijdens het leeglaten en oppompen of alleen de kaart in de lezer of helemaal uit??

Alvast bedankt!

rookie

Laguna2001

Verd%$#@mme!! >:(

Was ik al bang voor!! >:D

Dus of je hem met kaart in de lezer of eruit leeg laat en weer oppompt maakt niks uit?

rookie

heel logisch, als het display 1.6 of 1.7 aan geeft en je pompt er 2.4/5 in, dan klopt de meter niet. Je kunt het wel proberen om het te laten zakken na bv 1.0 bar en even wachten, bv 3-5 min, werkt dit niet, ja pech.

Laguna2001

Oké dan geef ik het nog één poging; lukt het iet dan schakel ik het systeem uit ;D

Maar moet het nu met de kaart in de lezer of niet?

rookie

gewoon leeg laten lopen, wachten, kaart erin, even starten, niet weg rijden, dan stoppen, dan lucht erin pompen en klaar.

Duupke (Ronald)

Hoe is de spanning van je achterbanden?  ;D

Het zou zomaar zo kunnen zijn dat de wielen in de loop der tijd zo vaak gewisseld zijn dat ze daardoor niet meer op de oorspronkelijke plaats zitten bevestigd.

rookie

viper

Ik had op mijn voorste sensoren een verschil van 0,5 bar en ik heb de auto vooraan op gekrikt (dit om inwendige schade in de band te voorkomen) de druk volledig afgelaten en dan terug opgepomt. Auto terug late zakken, starten en gaan rijden.
En na ff rijden kwam de juiste druk op de display.

Laguna2001

Citaat van: Ronald © op 10 mei, 2010, 16:20
Hoe is de spanning van je achterbanden?  ;D

Het zou zomaar zo kunnen zijn dat de wielen in de loop der tijd zo vaak gewisseld zijn dat ze daardoor niet meer op de oorspronkelijke plaats zitten bevestigd.

Ik heb de achterbanden een 2 weken geleden door de dealer naar voren laten leggen; mag ik ervanuit gaan dat ze dit gecontrolleerd hebben? ::)

goofster

kan je heel simpel en snel achterkomen

laat voor 1 bar voor leeglopen
als hij dan begint te relle over achter is het niet goed ;D

viper

Als het door de dealer gebeurd is dan zou die normaal gezien in orde moeten zijn.