Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 503
  • Nieuwste: Martin
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.499
  • Totaal topics: 10.389
  • Online vandaag: 43
  • Online ooit: 744 (07 oktober, 2025, 15:23)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 1
  • Gasten: 19
  • Totaal: 20
  • Gert

Alarm op grand tour

Gestart door Maglite, 10 januari, 2007, 19:23

Vorige topic - Volgende topic

Maglite

Wie van jullie heeft er een alarm op zijn grand tour zitten?
Standaard zit er een startonderbreker op maar ik wil dit graag uitbreiden met ene bewegingscensor en sirene.
Iemand van jullie die zo'n systeem erop heeft en weet wat dit ongeveer kost?

Guido

Ik niet, ben ook wel benieuwd wat dit kost.

Maglite

Citaat van: Laguna GT op 10 januari, 2007, 19:41
Ik niet, ben ook wel benieuwd wat dit kost.

Je kan het bij een renault dealer erop laten zetten, schijnt een kwestie te zijn van wat stekkers omzetten en de sirene aansluiten.
Waar het mij nog het meest omgaat is dat dit systeem reageert op de orginele handzender ( key card), je krijgt er dus geen extra zender bij!

Guido

Dat is handig!!

Weet je ook wat het kost?

fabio

Ik heb een alarm in laten bouwen met behoud van de sleutel werking .Dus alarm schakelt met sleutel hier is een bepaalde software voor nodig .Was voor dit geheel 600 euro kwijt met sensoren en startonderbreker en motorkap en klep sensor

Maglite

Au 600 euro??? dat is een hoop geld zeg!!

Heb je dat bij de Renault dealer laten doen?

Weet je ook wat voor alarm ze erin hebben gezet, ik weet dat Cobra er 1 heeft speciaal voor renault maar weet het typenummer niet!

Kan jij er misschien achter komen wat er bij je in zit?

fabio

nee moet ik even op mijn pas kijken morgen die ik erbij heb gehad

RICO1047

originele alarm is leuk maar de sirene is -censuur- die hoor je niet.
cobra is inderd leverancier ,mischien dat ze al een nieuwe betere hebben,waar meer geluid uit komt

Maglite

Is zoiets makkelijk aan te sluiten of moet je dat echt door een dealer laten doen?

Zou een leek zoals ik het ook kunnen of......?????

RICO1047

Nee je moet wel weten waar je mee bezig ben,maar er zijn bedrijven gespecialeerd in alarmen daar kan je wat rondvragen
over wat de mogelijkeheden zijn

Maglite

Zou jij het kunnen??? ;)

Weet dat er hier in amersfoort een bedrijf zit die voor 100 euro elk alrm inbouwen, kan die het wel eens vragen!
Maar ja dan moet ik eerst nog wel een alarm op de kop tikken die speciaal voor de laguna II geschikt is!

RICO1047

Ik kan het wel maar ik heb geen zin in dat soort dingen doe het te weinig en moete er teveel overnadenken,ben meer van het motortje en het bakje.
Lijkt me weinig voor 100 euro ik schat dat je minimaal 400 kwijt bent je wil ook een certificaat neem ik aan en die cobra kast(los) kost volgens mij iets van 250

Maglite

Dat is inderdaad waar, certificaat hoort er ook bij!

Heb ff wat navraag gedaan en dat systeem kost nieuw 400 euro, incl sirene, led lampje, bewegings censor en aansluitkabels. Klasse III alarm is dit dan
Dan nog 100 euro om hem in te bouwen...
Maar ja scheelt wel weer in me verzekerings premie!

LagunaAlize

Ik heb het niet, maar ik heb wel Laguna's gezien die Alarm hadden (Espace trouwens ook)
Dit gaat dan gewoon gecombineerd met de kaart...

fabio

Citaat van: Maglite op 10 januari, 2007, 23:00
Dat is inderdaad waar, certificaat hoort er ook bij!

Heb ff wat navraag gedaan en dat systeem kost nieuw 400 euro, incl sirene, led lampje, bewegings censor en aansluitkabels. Klasse III alarm is dit dan
Dan nog 100 euro om hem in te bouwen...
Maar ja scheelt wel weer in me verzekerings premie!

ik heb er een certificaat bij maar voor de verzekering maakte dat niks uit