Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.531
  • Totaal topics: 10.395
  • Online vandaag: 32
  • Online ooit: 744 (07 oktober, 2025, 15:23)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 28
  • Totaal: 28

Interieurfilter

Gestart door erayda, 28 juni, 2008, 07:45

Vorige topic - Volgende topic

erayda

Hoi allen,

Ik heb de laatste tijd een nare lucht in de auto, zeker als ik de airco aanzet,
en als ik de airco uitgezet heb, heb ik ook nare lucht, Ik wil binnenkort
een airco service laten uitvoeren i.i.g. maar ik wil ook de interieurfilter vervangen.
ik denk dat ik dat zelf wel kan doen, alleen weet ik niet waar deze zit.

kan iemand mij dit vertellen ? en als er foto's van zijn... graag, zijn welkom.. ;D

fabio

staat op het foryum ,maar is heel makkelijl.Je haalt de bekelding uit je dashboard kastjeen dan zie je hem al zitten.Sleuteltje 6 geloof ik ,kapje los draaien ,filter eruit en nieuwe erin ....klaar !!

Mike

Je moet het dashboard kstje er helemaal uit halen, gebruik ff de zoekfunctie staat het zeker wel bij

fabio

oh ja kastje moet eruit  :P

Framarlani

Ik heb het vorige week gedaan om het een en ander te controleren.
Inderdaag 1 schroefje , recht vooruit losmaken en dan terwijl je er aan trekt de klips 2 boven en 2 onder loswippen met een kleine schroevendraaier.
Dan zie je een rechthoukige doos met wederom 2 schroefjes (diagonaal).

De rest wijst zichzelf.

Gr Frank

erayda

filter is vervangen. !!

was idd een makkie.. heb hem heel snel gevonden

rookie

ik denk dat je de airco schoon moet laten maken. Dit moet eigenlijk elk jaar, maar ik doe het om het jaar. Dit door schimmel in de leidingen door de airco.

erayda

Citaat van: rookie op 06 juli, 2008, 19:17
ik denk dat je de airco schoon moet laten maken. Dit moet eigenlijk elk jaar, maar ik doe het om het jaar. Dit door schimmel in de leidingen door de airco.

Dat is ook al gebeurd een airco service beurt laten doen, na het vervangen van de turbo

rookie

maar is hij bijgevuld, of is de binnenruimte gedesinfecteerd. Het laatste is namelijk ook belangrijk voor de gezondheid.