Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.462
  • Totaal topics: 10.385
  • Online vandaag: 21
  • Online ooit: 404 (01 oktober, 2025, 22:36)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 14
  • Totaal: 14

Carminat Cabasse aux (lag ph 2 nav dvd + bluetooth)

Gestart door fs1, 28 april, 2008, 10:28

Vorige topic - Volgende topic

Dreke

Merci. !!

Heb eens gekeken naar de verschillende schermweergaven maar vind de birdview die ik had ingesteld nog steeds de beste weergave.

fs1

hema

Om die zelfde reden gebruik ik die birdview nooit.

fs1

Citaat van: kds450 op 13 mei, 2010, 19:31
Hierbij dan de beloofde uitleg over het aansluiten van de video-interface bij een Renault DVD navigatie.
De bedoeling is dat je de 4 draden die het beeld opbouwen onderbreekt en de inteface er tussen zet. Deze 4 draden zijn voor: 1. massa, 2. kleur rood
3. kleur groen, 4. blauw . Met deze 3 kleuren wordt het beeld opgebouwd en werkt volgens het NTSC RGB systeem. Het video signaal dat je wilt aansluiten moet dus wel NTSC zijn, dus geen PAL! Bijna altijd kun je dit in het (video) apparaat omschakelen.  Tevens is er nog een 5e draad nodig voor de synchronisatie maar bij Renault is dit verwerkt in het groene signaal en hoeft dus niet aangesloten te worden, dit moet je op de interface aangeven door een schakelaar om te zetten.
traffic.giftraffic.gif
zo ziet de achterzijde van het scherm er uit, met één grote 24 polige connector.

traffic.gif
op deze stekker sluit je op nr. 24 het rode signaal aan
                             op nr. 23 het groene signaal
                             op nr. 22 het blauwe signaal
                             op nr. 9  het masaa signaal
traffic.gif
Het schema zoals bijgeleverd.
netjes uitgevoerd en ook in de laguna werkt het juist zo, hoewel de draadjes op de originele stekker wel andere kleurtjes hebben, zo is de massa van het beeld bv een geel draadje... meet het werkt wel :-)

traffic.gif

fs1

ook nog effe de volledige pinout van het display;

traffic.gif

evb

Uit nieuwsgierigheid:
Weet iemand waarvoor de pinnen 10, 11, 15 en 16 dienen?

En is de pinout ook geldig voor een Laguna III?

fs1

geen idee van die pinnen, dit is ook geldig voor de laguna 3 met dvd navi, ik denk dat de tomtom navi in de laguna 3 1 geheel is met juist nog een kabelboompje naar de bediening ofzo

S1W

iemand deze al eens geprobeerd?

https://gsmserver.com/shop/car/dension_gw33re8_gateway_300_for_renault.php

Je zou dus ook de nummers op het orginele scherm te zien krijgen... Ga denk ik deze bestellen :)

fs1

no offense maar, voor de zoveelste keer, dit systeem is niet uitbreidbaar met zo'n bakjes... het enige dat te verwezenlijken is, is een aux-in

Dreke

Waarom werkt het bij mij dan wel met zo'n bakje van Dension?

fs1

hoezo? kom daar eens mee langs dan! dat wil ik zien! kan je gelijk die onderdeeltjes van me krijgen en uw papieren :-p

Rubberstreper

Hey Bart,  ik ben ff een stekkertje aan het bouwen om een aux in te maken. De spanning die je op pen 6 moet zetten; is dat + na contact of constante plus?

https://www.lagunaclub.nl/forum/index.php?topic=2224.msg52197#msg52197
ex:  Laguna II ph2 2.0t 170 GrandTour Aut5 Initiale, Lag 2 ph1 V6 Aut5, Lag 1 ph2 V6 24v handgeschakelde 5 bak, 21 TXE, 21 TL. Nu hier undercover voor Ford: Mondeo 2,5t titanium pantherblack.

fs1

speedingfreak

Citaat van: Dreke op 23 november, 2009, 07:20
Ice link kost dus wel wat meer. ;D

Dit zit er in mijn armsteun.
traffic.gif

traffic.gif

is er een mogelijkheid om de houder van de telefoon er af te krijgen? Ik heb deze ook in mijn armsteun zitten maar dan met houder er op vast. Ik heb van het weekend bekeken maar werd niets wijzer

Dreke

Ik zie nog steeds het nut er niet van in van die houder en telefoondraad. :P