Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 503
  • Nieuwste: Martin
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.499
  • Totaal topics: 10.389
  • Online vandaag: 37
  • Online ooit: 744 (07 oktober, 2025, 15:23)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 25
  • Totaal: 25

Bandenkeuze

Gestart door Eddie, 11 maart, 2008, 19:36

Vorige topic - Volgende topic

Eddie

Welke banden hebben jullie eronder.

Ik heb het probleem met de michelin's die er nu onder liggen. Als ik langzaam rijd en het stuur volledig uitdraai, stuitert de neus van de auto een beetje. Net of je over knikkers heen rijdt. Ik had al even gedacht dat het aan de stuurinrichting of de honokineten lag. Echter dacht de garage hier in Emmen er anders over. Volgens hem ligt het aan de banden. En dat kan op zich kloppen, het probleem is namelijk erger bij koude banden.

Misschien hebben meerdere mensen het probleem. En heb je het niet welke banden heb je er onder liggen.

Qball

Had zelf eerst ook Michelin er onder maar heb nu de Falken FK452 225-45-17 deze bevallen mij zeeeeeeeeeeer goed zelfs.
Plus de band is nog eens 60 a 70 euro per stuk goedkoper. !!

Sfinx

Geen enkel probleem met Michelin.

warlord

Citaat van: Sfinx op 11 maart, 2008, 19:45
Geen enkel probleem met Michelin.

Ik ook niet  8)

Robert Top

Zowel zomer als winterbanden zijn van Michelin !!

rookie

Welke michelin banden heb je er onder, sport of primacy?
Niet elke michelin band is vind ik geschikt voor de Laguna. De sport slijt mooi glad af, de primacy slijt achter schijn af.

Wat geeft de garage aan? Dat ze schuin, eierig of gekupt zijn? Welke maat band zit er onder? Zijn de banden al op de balanceer machine geweest? Wat voor garage is het?

fabio

hoor net op het nieuws dat de passat met banden komt die zichzelf plakken,aan de binnenkant zit een rubberachtige supstantie die meteen weer dichtgaat na het oplopen van een spijkergat.
Ze zijn er zo van overtuigt dat er geen reserve wiel meer in mee geneomen wordt

rookie

maar ja, een auto op gas heeft ook geen reserve wiel. Ben benieuwd wanneer deze banden er komen en wat ze kosten. In het verleden zijn ook allerlei innovaties toegepast, maar eigelijk niet aangeslagen.

shorty

Citaat van: fabio op 12 maart, 2008, 08:39
hoor net op het nieuws dat de passat met banden komt die zichzelf plakken,aan de binnenkant zit een rubberachtige supstantie die meteen weer dichtgaat na het oplopen van een spijkergat.
Ze zijn er zo van overtuigt dat er geen reserve wiel meer in mee geneomen wordt

Bestond dat al niet?
Volgens mij is dat goedje dat ze gebruiken een vergelijkbaar goedje van Motip
Motip heeft een spuitbus op de markt gebracht om provisorisch de band te dichten dat heet Car Tyre Repair als ik me niet vergis.
Het is leverbaar in 300ml en 400ml en kost geloof ik tussen € 5,- a  € 8,-
Anders kun je ook nog die andere speciale banden laten monteren dat zijn van die Run-Flat banden. Die worden onder bv gepantserde auto's en waardetransport voertuigen gelegd.

rookie

Die spuitbus moet je gebruiken bij een lekke band, trouwens volgens mij niet te gebruiken icm sensoren.
Runflat banden zijn banden die de zijkant verstevigen, je kunt daar een aantal km mee doorijen, sensoren wel verplicht, want je weet niet wanneer je een lekke band hebt.

Zo was het in het nieuws gepresenteerd, dat de band zich zelf repareert, en niet een nieuwe moet monteren, cq een goedje moet inspuiten.

Duupke (Ronald)

Klopt, hoorde het net ook. Maar het niet leveren van een reservewiel is niet nieuw. Mercedes levert al jaren een 12V compressortje, eventueel te gebruiken met bijgeleverde toeffie om de band te repareren. Het reservewiel is daar een optie zonder meerprijs.

Een buurjongen van mij werkt bij Mercedes, hij heeft me eens zo'n setje gegeven toen ik nog op LPG reed. Werkt goed, lekke band, compressor in de aansteker, de spanning in de band op 3,5 bar en hup naar de garage om een prop te zetten. ;D

shorty

Ik heb het niet over de runflat bandje die iedereen zou kunnen monteren.
Dat weet ik wel.... :)
Ik zeg ook niet dat je er een goedje in moet spuiten.
Ik zei : Volgens mij is dat goedje dat ze gebruiken een vergelijkbaar goedje van Motip.
Dus niet HET goedje van Motip maar een vergelijkbaar goedje.
Maar ja, geen reserve meer achterin hebben lijkt mij niet prettig.
Ze roepen wel vaker dingen die wij als consument dan maar moeten aannemen.
Vervolgens blijken die zaken helemaal niet te werken.
En wij?
Wij betalen dan de bubbele prijs om de zaken wel te laten werken.
Nee hoor niets voor mij, laat mij maar slingeren met die sleutel om een bandje te vervangen.

rookie

een prop zetten is iets voor trakker banden, niet voor auto banden. Je kunt beter een band laten plakken, zoals een fiets band, dan een prop laten schieten.

shorty

Ben ik niet met je eens.
Ik heb afgelopen maandag nog een prop laten zetten in mn rechter voorband.
Nergens last van.
Ok ze raden je wel af niet harder dan 210 km te rijden.
Maar goed dat kan hier in Nederland toch niet.

rexonamen

Banden is eigenlijk ieder zijn idee, bij de een loopt dit merk perfect bij de andere deze , zelf heb ik slechte ervaring met michelin gauw cuppen en zeer lawaaierig maar zo zijn er meer merken (prijs) ,en wat betreft een band reparatie :je hebt een spijker erin gaat naar de bandenboer en tjakka een prop maar de prop moet door een gat , spijkergat is te klein wat doet men opboren en wat gebeurt er daarna je KARKAS word zwaar beschadigt {groter gat) dit resulteert vaak in een na reparatie ergste geval een binnenband (als het mag type band) BETER is band zoals hier eerder is gezegt van BINNEN repararen , maar er zijn meer mensen die het beter weten , maar ga hier maar eens over nadenken !!

groeten Rexonamen