Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

22 september, 2025, 22:04

Log in met gebruikersnaam, wachtwoord en sessie lengte

Recent

Leden
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.453
  • Totaal topics: 10.384
  • Online vandaag: 35
  • Online ooit: 383 (13 januari, 2020, 07:44)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 22
  • Totaal: 22

Water in reservewielbak

Gestart door turboturbo, 24 juli, 2025, 13:17

Vorige topic - Volgende topic

turboturbo

Ik heb dus steeds een plas water in de reservewiel bak staan (heb het al een keer weggehaald en laten drogen, maar het is er weer) Ik lees over de Laguna 2 dat het o.a. door verstopte afvoer achterruit zou kunnen komen.
Waar moet ik dan precies naar kijken? En zijn er nog andere bekende oorzaken?
traffic.gif

Stadium III

Binnen kant uitkleden en de tuinslang erop ,meer kan ik niet verzinnen
EX : 1.8 8v RT 1997
EX : 1.8 16v Privilege aut 4 2002
EX  : Clio 3 initiale 2.0 2008
NU : 2.0 T Dynamique aut 6  2009

turboturbo

Heb dat idd gedaan, gekke is: er is nergens een druppel water te ontdekken. Ik neig ernaar om maar een gaatje te boren in de bodem zodat het in ieder geval weg kan lopen....
Dit verklaart ineens ook waarom het gereedschap uit de bandenreparatie kit dat daar lag, verroest was.
traffic.gif

Stadium III

Lagrance

Je zou er papier omheen over de randen heen kunnen leggen, stukken die elkaar niet raken.
Als er dan nat worden dan weet je van welke kant het water komt. Als er niets nat wordt dan komt het niet van boven.
Je zou ook verwachten dat er roestspoortjes te zien zouden zijn.

BartV

Wanneer het van boven komt zou toch ook de bekleding nat moeten zijn? Je zou de rubbers kunnen controleren maar dan zou het haast bij het rijden naar binnen moeten lopen en dan valt het wel op. En is alles nat.

turboturbo

Ha bedankt voor de tip met het papier, dat ga ik eens proberen.

Er zit idd een trekhaak op. Ik ga nu ook denken dat ik het vanonderop moet gaan zoeken. Hoewel het water steeds brandschoon is wat in de bak ligt, ik zou iets vuiler water verwachten als het van opspattend water vanaf de weg zou zijn.

Vandaag en gisteren weer 2 flinke hoosbuien gehad, ook in een bui gereden met flink nat wegdek en rara, net nog gekeken en de bak is droog  ???

De enige contante is dat de auto de hele week al met de neus naar beneden staat, ik ga komende dagen eens omdraaien zodat de neus naar boven staat.
traffic.gif

Stadium III

Vermoed van de onderkant maar papier en testen maar succes

BartV

Water doet rare dingen en komt op gekke plekken. Hebben ze een kabeldoorvoer gemaakt voor de trekhaak die niet goed is afgedicht misschien?

turboturbo

Van een kabeldoorvoer van de trekhaak is niets terug te zien in en rondom de reservewielbak..... Ik zie wel een soort plaat of klep zodat je die eventueel zou kunnen gebruiken als doorvoor. Maar die is onaangetast gebleven.

Intussen tot nu toe nog geen regen gehad nu met andersom parkeren (kont naar beneden ipv van omhoog), dus nog even geen echt nieuws.
traffic.gif

SMF spam blocked by CleanTalk