Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 624
  • Nieuwste: Martin
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.497
  • Totaal topics: 10.389
  • Online vandaag: 39
  • Online ooit: 744 (07 oktober, 2025, 15:23)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 11
  • Totaal: 11

Wie heeft er ervaring met HVO100 NESTE MY renewable diesel ?

Gestart door Gert, 17 november, 2024, 16:28

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gert

Omdat ik de afgelopen 2x met de APK "niet zo soepel" door de roetmeting kwam,ben ik me wat gaan verdiepen in het verminderen van de roetuitstoot.
Ik rij inmiddels (als proef) met mn GT op Neste My diesel en de auto loopt er prima op.
En wil er een maand voordat de auto voor de APK moet er wel een tankje doorheen blazen.
Heeft er iemand ervaring met deze brandstof?
EX: Safrane RN 2.2I  1995
EX : Safrane RXE 2.5 2000
EX : Grand Espace 3.5 Initiale 2003
EX : Laguna Estate 1.5dci Dynamic 2010
EX : Twingo RS Gordini 2011
Huidig :
Twingo 1.2 Dynamic 2010
Laguna Estate GT 2.0dci180 2011

Gert

Afgelopen vrijdag de Laguna APK laten keuren.
Geen problemen , ook niet met de roetmeting.
Vorig jaar was zat de uitstoot tegen het maximaal toegestane aan.
Maar nu ( na een 1000km op HVO100 te hebben gereden en een weekje voor de APK een flesje LiquiMoly Roetstop toegevoegd te hebben ) was de keurmeester zeer tevreden met een uitstoot van 200.000
De maximale uitstoot mag 1.000.000 zijn
EX: Safrane RN 2.2I  1995
EX : Safrane RXE 2.5 2000
EX : Grand Espace 3.5 Initiale 2003
EX : Laguna Estate 1.5dci Dynamic 2010
EX : Twingo RS Gordini 2011
Huidig :
Twingo 1.2 Dynamic 2010
Laguna Estate GT 2.0dci180 2011

larsdijkstra


Martin

Hoi Gert,

Ik rijd nu 2 jaren met een Iveco diesel 2.8 liter (2004) op HVO100. Deze zit in een vrij zware camper (Laika).

Nu ben ik 6000km verder. Hij loopt stiller/rustiger, erg stabiel en lijkt ook wat meer trekkracht te hebben. Cetaangehalte van Hvo100 is stuk hoger dan van diesel, hij zou iets gemakkelijker moeten ontbranden ook. Verbruik is overigens gelijk gebleven.
 
De echte winst vind ik: geen dieselgeur (campings...) en de stille motor.
Ik ben zeer positief. Mogelijk meer dan een autorijder hoor. Bij een camper zit er vrij veel winst qua uitstoot, geluid en geur dus (voor mede campeerder).