Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.462
  • Totaal topics: 10.385
  • Online vandaag: 718
  • Online ooit: 718 (Vandaag om 03:24)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 24
  • Totaal: 24

Interieurdelen dashboard

Gestart door larsdijkstra, 10 december, 2020, 06:30

Vorige topic - Volgende topic

larsdijkstra

Hoi, we zijn aan het kijken naar een Laguna Estate ll phase 2, uit 06/07. Komt het er eindelijk weer van!  =rij= Zijn er nog mooiere midden console delen te krijgen, zoals klepje radio, sleutelkaart houder etc? Auto's met wat km's hebben daar behoorlijk slijtage. Spuiten is uiteraard ook een optie, maar dan krijg je nooit de juiste kleur lijkt me.
En een pano dak wel of niet aan te raden? Lees dat er wel wat storingen aan zijn, vooral het helemaal open schuiven.
En is de 170 pk turbo aan te rijden? Iets onzuiniger las ik, maar we rijden niet heel veel. Wel een 6e versnelling voor minder toeren op snelweg. Andere tips zijn welkom

larsdijkstra

Ik heb inmiddels de aankooptips gelezen, was even vergeten dat deze er waren.
Ben nog wel benieuwd naar de kunststof interieur delen waarvan de coating los laat, wat jullie daaraan gedaan hebben en of iemand wellicht nog mooie delen heeft.

Sharif

Hey Lars,

Ik heb een Laguna II Phase I 2.0 Turbo (de 163 pk versie).
Ook met 6 versnellingen.

Maakt inderdaad wat minder herrie en is wel fijn rijden.
Wat betreft die loslatende of plakkende lak op de middenconsole / radioklep, daar heb ik ook last van.
Je kunt dat eventueel (laten) wrappen, dan ziet het er weer mooi uit en plakt het niet.

Wat betreft de motor, ik heb de auto gekocht met 218.000 km en er staat nu 262.000 op de teller.
Buiten het normale onderhoud heb ik er echt geen problemen mee gehad.
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik niet het type (meer) ben die bij elk stoplicht het 1e weg wil zijn, overal volgas rijdt enz  =rij=
Wat wel belangrijk is, bij de meeste turbo's, is het laten afkoelen als je even flinkt heb liggen gassen.
Zet je de auto daarna meteen uit, dat vinden de meeste turbo's niet leuk.

Ik heb meerdere verhalen gelezen dat deze motoren een van de betere uit de Laguna-reeks zijn.
En zuinig vind ik deze ook.
Ik zou deze dus zeker kopen.

larsdijkstra

He Sharif, dank voor je antwoord. Mooie Laguna heb je nog steeds. Hoeveel verlaagd?
Spuiten van de delen is ook een optie? Ben je wel bepaalde onderhouds dingen tegen gekomen omdat de auto meer km's had?
Snel hoef ik ook niet te zijn, gaat me bij de turbo om de 6e versnelling zodat je op de snelweg net wat minder toeren en dus minder geluid hebt. Wat ik begrijp is dat deze turbo vloeistof gekoeld is.

Sharif

He Lars,

Mijn Laguna is 40/40 mm verlaagd met H&R veren en heb destijds meteen nieuwe Monroe schokbrekers laten plaatsen.

Ik heb nu dus dik 40.000 km meegereden en heb er buiten normaal onderhoud eigenlijk geen gekke dingen meegemaakt.
Distributieriem/spanrollen/waterpomp zijn vervangen bij Autoservice Bladel, hier op het forum ook wel bekend.
Een keer wiellager rechtsachter vervangen.
Banden en alle vier de schijven en remblokken heb ik vervangen.
En dan het normale onderhoud.

En hij rijdt nog steeds prima.

Het is inderdaad geen kanon, maar je rijdt er toch redelijk vlot mee en die zesde versnelling is zeker fijn.
Ik had hiervoor een Laguna II 1.8 met 5-bak, maar daar maakte je dus al 4000 toeren bij 130 km/h.
Nu zijn dat bij die snelheid net 3000 toeren.

Ik heb trouwens ook een panoramadak er in, ook geen problemen mee gehad, schuif en kanteldak werkt prima.
'
Wat betreft het plakkerige op het dashboard, lijkt het mij inderdaad ook een optie om e.e.a. te spuiten (licht opschuren / primer / lak).

larsdijkstra

Bedankt voor je antwoord Sharif. Ik ga zaterdag op pad om wat te gaan bekijken, ben benieuwd.
De Mégane l heb ik eerst te koop gezet op Facebook in diverse groepen.

Hoe is het veer comfort na de verlaging? Wel stugger geworden? Staat wel precies goed.

Sharif

Is wel iets stugger geworden, maar ik vind het niet storend.
Voor het mooie, zou hij voor nog iets meer naar beneden moeten, aangezien er nog behoorlijk wat ruimte is in de wielkasten.
Wat wel echt een must is, zijn spacers zodat de velgen naar buiten komen. Anders ziet het er niet echt mooi uit.
Ik ben zelf ook op zoek naar spacers.

larsdijkstra

Ja spacers dan wel nodig. Hoeveel wil je? Max 1 cm genoeg?

ojee66

Ik heb velgen met een andere et waarde.  Eerlijk gezegt, sporing laat hem nu zoeken..

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

traffic.gif

Marco

Werk jij nog bij munsterhuis Lars?
Hebben ze daar niet iets leuk voor jou?
Met vriendelijke groet Marco

larsdijkstra

Nee ben er weg sinds juni. Die hebben geen auto's in mijn prijsklasse   ;) 
Wil een goede ll Station uit 2006/2007, wat km's niet erg als ie in de basis maar goed is. Bijschaven doen we dan met mijn vaste Renault monteur in zijn schuur, en met onderdelen van mijn nieuwe werk  ;D

Marco

Citaat van: larsdijkstra op 17 december, 2020, 06:24
Nee ben er weg sinds juni. Die hebben geen auto's in mijn prijsklasse   ;) 
Wil een goede ll Station uit 2006/2007, wat km's niet erg als ie in de basis maar goed is. Bijschaven doen we dan met mijn vaste Renault monteur in zijn schuur, en met onderdelen van mijn nieuwe werk  ;D
Nieuwe werk waar werk jij nu dan als ik vragen mag?
Ik dacht dat jij wel op je plek was met die mooie Alpine bij munsterhuis

chrisenmar

Ik heb de mijne ook alweer een tijdje. Bevalt nog steeds prima. Nu bezig om achteruitrijcamera te installeren op het carminat nav systeem. Is niet zo heel moeilijk. 2.0 T is fijne motor. Rijdt ook fijn. Alleen onderstel is wat minder vind ik bij hobbels in de weg. Dakraam heeft bij mij nog niet tot problemen geleid. Lijkt me leuk weer eens wat mensen te ontmoeten via lagunaclub trouwens.
Laguna 2.0T Automaat uit 2006
Uitvoering: Techline
Kleur: Gris Hologramme
Interieur: Leder/Alcantara
Extra's: Pack High Tech, schuif/kanteldak, stoel- en voorruitverwarming, trekhaak, alarm, zonwering achter

larsdijkstra

@Marco: klopt, was ik ook maar wel steeds minder. Laat thuis, veel weekenden werken of evenementen. Te veel weg, voor te weinig verkoop en teveel missen thuis met alle ontevredenheid daarbij... hoe bijzonder ook, ik was er klaar mee. Daarna kwam Corona, en dat gaf het laatste zetje voor mijn gevoel en economisch gezien voor Munsterhuis...niet iemand meer apart voor Alpine, maar laten doen door bv iemand van Renault. Mij ook Renault laten doen zoals ze voorstelden was absoluut geen optie voor mij, dus dan goed uit elkaar. Per 1 november werk ik bij Staadegaard Automotive in Deventer, automaterialen. Tot 17u, op de fiets naar huis en kop leeg ;)

@Chris: zou leuk zijn een keer met elkaar. Dat van het onderstel klopt, is wat hard op hobbels. Helpt een iets lagere bandenspanning?

chrisenmar

Binnenkort maar een keer afspreken dan.

Net de winterslofjes eronder gelegd. Weer klaar voor de winter. Zal de bandjes iets minder hard opblazen dit keer.
Laguna 2.0T Automaat uit 2006
Uitvoering: Techline
Kleur: Gris Hologramme
Interieur: Leder/Alcantara
Extra's: Pack High Tech, schuif/kanteldak, stoel- en voorruitverwarming, trekhaak, alarm, zonwering achter