Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.532
  • Totaal topics: 10.395
  • Online vandaag: 30
  • Online ooit: 744 (07 oktober, 2025, 15:23)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 24
  • Totaal: 24

Chippen Laguna 3 2.0T

Gestart door Meerkoet, 11 oktober, 2018, 17:27

Vorige topic - Volgende topic

Meerkoet

Ok even een kleine update. Morgen rijden we nog maar een keer naar 's Heerenberg. Afgesproken dat zij het nog eens gaan proberen. Ik breng de auto 's morgens en krijg dan een leenauto mee om hem hopelijk 's middags getuned weer op te halen. Top service tot nu toe en dan maar hopen dat het gaat lukken. Mocht het wederom niet lukken dan laat ik het maar voor wat het is.

Janneman82

Hopelijk een positief bericht morgen!  !!

rogers

Ben ook zeer benieuwd, overweeg al tijdje met de Lag II Ph2 GT vanuit Sittard (Limburg) te gaan........

Joost

was het nog gelukt ?

Praten we hier trouwens over een 170PK blokje of de 205PK ?

Turbo

Ik heb al eens een reactie gepost aangaande Tunex en via De OBD de ecu laten chippen
Als je de saegem ecu hebt in je Laguna kun je het wel vergeten
Ze zullen zeggen dat het ze lukt bij Tunex maar dat is gewoonweg niet mogelijk
Wat hierboven beschreven wordt herken ik wel
Heel de middag daar zitten geld betalen voor iets wat niet lukt en dan terug komen om te horen dat je op eigen risico de ecu terug naar origineel te flashen
Weet goed wat je doet als je Tunex gaat

Meerkoet

Het betreft een Sagem 3000 ECU. Deze kunnen ze niet flashen. Ze adviseerden een software update via Renault a €90,00. Maar heb niets hoeven betalen en kreeg zelfs een leenauto mee tijdens hun tweede poging zodat ik gewoon mijn ding kon doen. Wordt wellicht vervolgd, voorlopig rijd ik maar even zo. Betreft overigens de 170pk variant.

Renier

Nou als ik dit allemaal lees ben ik erg blij dat ik er toen vanaf heb gezien, heb ok de 170 pk 2.0T
Staat bij Tunex ook doodleuk op de site dat ze die kunnen tunen:
https://www.tunex.nl/product/chiptuning-renault-laguna-iii-2-0t-170pk/

Turbo

Als hè echt wilt chippen dan moet de chip er helemaal uitgehaald worden ( heb ik me laten vertellen)
Ecu soft in België vroeg me al waar ik mijn Laguna had laten doen .... het antwoord zal ik hier niet vermelden
Maar het wil niet zeggen dat het bij andere modellen ook niet lukt want bij de diesels weet ik dat het wel werkt via Tunex