Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 503
  • Nieuwste: Martin
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.499
  • Totaal topics: 10.389
  • Online vandaag: 37
  • Online ooit: 744 (07 oktober, 2025, 15:23)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 19
  • Totaal: 19

Remklauw defect

Gestart door Dreke, 21 december, 2007, 15:09

Vorige topic - Volgende topic

Dreke

Hoe weet je of je remklauw defect is? Sinds mijn achterste remblokken zijn vervangen heb ik met momenten een vervelend piepend geluid aan mijn rechterwiel. Na een paar keer mijn rem in te duwen is dit weg. Men schijven zijn nog in orde dus denk ik dat het men remklauw is alleen weet ik het niet zo zeker. Ben er al mee naar de garage geweest en ze hebben deze al ingevet maar het probleem is er nog steeds.

Maurice

ik weet zo onderhand wel wat ze doen bij een garage ;D
hebben ze je wiel eraf gehaald, remklauw gedemonteerd en je remcilinder schoongemaakt en ingesmeerd?

ik denk dat ze gewoon met een kwastje boutenvet vanonder je Lag de boel een beetje ingesmeerd hebben,
maar op die manier smeren ze nooit de remcilnder ;)

fabio

achterrem stelt zichzelf dmv van een draaiende beweging van je plunjer(soort schroefdraad),als je deze gangbaar maakt dan moet je er vanaf zijn.Maar het constant aanlopen moet vanzelf overgaan als je een aantal keren flink met je handrem remt.
Dit doen ze bij de dealer ook,na montage wordt er flink ingeremd

Duupke (Ronald)

Er zijn wel wat problemen met die klauwen bekend. Paar maanden terug nog een Grandtour op de brug gehad van '02. Beide klauwen moeten vervangen.

Dreke

Wiel is eraf geweest, remklauw is ingesmeerd, vervelende piep is er nog. Heb vandaag een paar keer flink geremd (ook met de handrem, niet gezond voor men bandjes). Volgende week nog eens naar men handrem laten kijken of er niks mis is met de kabel en anders een nieuwe klauw erop. Denk er ook sterk aan om nieuwe schijven te laten plaatsen. Zitten er al 121.000km onder dus word het wel eens tijd denk ik. Nu genieten van men verlof en met men Bravotje rondkarren.

Dreke

Remklauw rechtsachter is besteld. 302 euro BTW inbegrepen zonder plaatsing (volgens mij is een Mercedes goedkoper om mee te rijden). Nu maar hopen dat ik er vanaf ben.

fs1

ge moet dat als een garantie probleem aankaarten ofzo.. voorheen had ge dat nog niet, het is pas als zij eraan hebben gewerkt dat het gekomen is toch?

melcon

Citaat van: Dreke op 27 december, 2007, 10:11
Remklauw rechtsachter is besteld. 302 euro BTW inbegrepen zonder plaatsing (volgens mij is een Mercedes goedkoper om mee te rijden). Nu maar hopen dat ik er vanaf ben.
Een remklauw is bij mercedes net zo duur, die gebruiken ook brembo klauwen  ;)

fabio

Citaat van: fs1 op 27 december, 2007, 11:21
ge moet dat als een garantie probleem aankaarten ofzo.. voorheen had ge dat nog niet, het is pas als zij eraan hebben gewerkt dat het gekomen is toch?

zijn er geen revisie setjes te vinden,en /of sloop

Dreke

Remklauw zit eronder. Ben niet de enigste die dit probleem heeft gehad na het vervangen van zen remblokken. Revisie had ik nog niet aan gedacht maar heb wel mijn kapotte meegenomen. Ik was een 340 euro kwijt.

Duupke (Ronald)

Is men in de garage niet vergeten dat ze de remcilinder met een draaiende beweging terug naar binnen moeten zien te krijgen?
Met alleen rechttoe, rechtaan duwen gaan de cilinders geheid kapot.

Hier is speciaal gereedschap voor in de handel

melcon

niet alle garages hebben vakmensen in dienst helaas ...

fabio

Hier is speciaal gereedschap voor in de handel
[/quote]
ik heb het met 2 waterpomptangen gedaan,met de 1 een beetje kracht uitoefenen terwijl je met de andere hem in draaid

Dreke

Was er niet bij toen ze hem monteerden maar weet wel wie er aan gewerkt heeft en dat is een bekwame monteur.