Welcome to Lagunaclub.nl. Please login or sign up.

24 februari, 2024, 13:41

Login with username, password and session length

Recent

Leden
Stats
  • Totaal berichten: 194.035
  • Totaal topics: 10.328
  • Online today: 56
  • Online ever: 383
  • (13 januari, 2020, 07:44)
Gebruikers Online
Users: 1
Guests: 24
Total: 25

LPdi/LPI ervaringen GT

Gestart door Azecos, 25 april, 2013, 07:53

Vorige topic - Volgende topic

Azecos

Wij zijn aan het overwegen om onze Laguna estate GT (205pk) op gas te laten rijden. Buiten de opmerkingen dat gas is om op te koken etc. was ik benieuwd of er hier mensen zijn die hier ervaring mee hebben en hoe die zijn? Over LPdi heb ik namelijk aardig wat negatieve berichten gelezen, met name problemen met het starten hoor je vaak. Echter heb ik nog geen ervaringen kunnen vinden van renaults met turbo motoren.

Ben benieuwd of er hier mensen zijn met zo'n installatie en wat je ervaring ermee is :-)

Paul

Stuur anders "boondock saint" een pm.
Die heeft een gt 205 op lpg.

melcon

een lpi auto start altijd op benzine, dus kan me niet voorstellen dat dat problemen zou geven.

Azecos

Paul

Lpdi is ook alleen voor direct ingespoten benzinemotoren. Die hebben onze lagunas niet.

Azecos

Aha, kijk daar heb ik wat aan. Misschien kan Boodock Saint hier zijn ervaringen delen, dan heeft de rest er ook nog wat aan die gas overweegt (of ik kan zijn topic niet vinden waar hij dit al heeft gedaan?!?)

Lag-3.0-V6

Wil denk ik t zelfde doen, 3.0 V6. Ook ervaringsdeskundigen???

Ik zal op LPI uitkomen?? Of andere mogelijkheden....Rij toch meer als verwacht.. ;)

wijngaard

Met mijn vorige Laguna, een 3.0 V6 zo'n 3 jaar op LPG gereden, aan het eind problemen tijdens erg warm weer en warme motor, dat 1 bobine zo nu en dan uitviel, dit ondanks nieuwste type bobines.

Boondock Saint

Ik rij nu al sinds rond 120.000km op LPG zonder problemen, de LPG installatie is van 2007 daarom nog een Prins LPG maar er zijn nu ook al Vialle LPI zelfs met EURO5. ;)

Voor Vialle vraag maar het best bij https://aisb.nl/

sandurtjuh

Ik heb sinds een 1 jaar of 1,5 jaar een VSi systeem in mijn Laguna GT 2003 V6 zitten. Ik hoorde pas vorige week dat Renault zelf dat niet leuk vind en er ook geen garantie op geeft (nja... garantie op een auto van 2003?).
Totaal nog geen problemen gehad en toch al zo'n 30/40k ermee gereden. Starten gaat perfect, minimaal verschil met benzine rijden (behalve dat gas zo'n euro per liter goedkoper is in Belgiƫ t.o.v. benzine in NL (grensstreek)).

Het is een Prins VSi systeem en heb er totaal geen klachten aan. Tank zit in reservewiel plaats, tanknipple zit naast de benzinedop, dus netjes weggewerkt.

PS: Al die mensen die zeggen dat gas is om te koken, let it be, tegenwoordig kopen er steeds meer mensen inductie, dus het is maar in welk jaar je leeft  O0

Lag-3.0-V6

Ik heb jaaaaaaaren lpg gereden met volle tevredenheid. Wil vragen, wat is er anders aan het VSI systeem t.o.z. van de "normale" G3....

Wil t even afwachten wad de Vuile Vieze Dieven willen, ze verzinnen van alles om onze zakken leeg te schudden...vast voorbereidende info verzamelen, snap ie??

=thnx= vast.

anaisac72

Citaat van: Azecos op 25 april, 2013, 19:00
Aha, kijk daar heb ik wat aan. Misschien kan Boodock Saint hier zijn ervaringen delen Mutuelles senior, dan heeft de rest er ook nog wat aan die gas overweegt (of ik kan zijn topic niet vinden waar hij dit al heeft gedaan?!?)
Ik weet zeker dat je vindt wat je zoekt nu ben ik op zoek naar een 3L motor voor mijn auto.

SMF spam blocked by CleanTalk