Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.667
  • Totaal topics: 10.417
  • Online vandaag: 44
  • Online ooit: 2.168 (08 maart, 2026, 05:52)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 35
  • Totaal: 35

bandenmaat

Gestart door nikk, 12 december, 2015, 19:08

Vorige topic - Volgende topic

nikk

Denk ook niet dat ik de rubbers zonder verder onderzoek ga vervangen maar de oorzaak van de cupping wil ik wel graag weten. Zou zonde zijn als het volgende setje rubber weer zo scheef gaat afslijten.

Turbo

uitlijnen bandenspanning en je schokdempers (laten) controleren
dan pas verder kijken

nikk

Denk sowieso dat de bandenspanning wat omlaag mag. Zit 2.3 bar in. Leuk om  brandstof verbruik wat proberen te drukken met een hardere band maar met alleen de bestuurder in de auto rust er weinig gewicht op de achterbandjes.

viper

2.3 vooraan
2.1 achteraan

nikk

Gaan we achter verlagen. Denk dat 2.1 zelfs nog hoog zat is met alleen bestuurder in de auto.

viper

Onder de 2.1 zou ik niet gaan. Een megane heeft achter ook 2.1 en die heeft minder gewicht

emtee

Zou ze inderdaad niet te zacht maken, dan gaat de auto echt 'zweven'
Captur TCe 143 EDC

nikk

Zodra er nieuwe bandjes onder zitten eens ff kijken hoe het voelt bij wat licht verschillende drukken. 

emtee

Om te voorkomen dat je band verkeerd af gaat slijten zou ik gewoon de voorgeschreven spanning aanhouden
Captur TCe 143 EDC

Turbo

maar laat eerst je schokdempers eens checken
kan zijn dat er een slap is geworden waardoor het cuppen van de band weer terug gaat komen

viper

Citaat van: nikk op 29 december, 2015, 10:45
Zodra er nieuwe bandjes onder zitten eens ff kijken hoe het voelt bij wat licht verschillende drukken. 

Ga je ermee op circuit?  :D :D

nikk

Nee verre van dat Viper maar niet de bedoeling dat de nieuwe bandjes weer gaan cuppen. De auto is 15 jaar oud en zaken die wellicht nog nooit zijn vervangen zoals een schokdemper of as rubber kan zijn beste tijd wel eens gehad hebben. Wil de auto ook zowel technish als optisch gewoonweg in ( zeer ) goede staat hebben. Is ook een beetje de hobby deze Laguna

viper

Het zal waarschijnlijk eerder aan je schokdempers liggen dan aan de rubbers. Ik zeg je, ik heb van die rubbers nog maar 1 keer een setje vervangen en dat was op een clio (en zelfs op die wagen waren ze niet versleten)

DaBuzzzzz

Idd schokbrekers en uitlijning, inclusiefnbandjes en je hebt een andere.auto

Verstuurd vanaf mijn NX507J met Tapatalk

nikk

Het nieuwe rubber zit er onder. Rolt en stuurt zeer prettig. Trekt niet, trilt niet. Het voelt allemaal perfect aan. Voor 2.3 bar, achter 2.1 bar er in.
Uitlijnen staat nog in de planning maar we gaan eerst ff een weekeindje naar London met de Laguna!