Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 504
  • Nieuwste: Nikk
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.504
  • Totaal topics: 10.390
  • Online vandaag: 48
  • Online ooit: 744 (07 oktober, 2025, 15:23)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 35
  • Totaal: 35

HELP! Stoelverstelling werkt niet! Hoor wel relais klikken

Gestart door iiijordi, 19 september, 2015, 11:57

Vorige topic - Volgende topic

iiijordi

Hallo,

Ik heb met spoed hulp nodig.
Ik heb mijn stoel losgehaald ivm een airbag storing.
Nu is de storing weg en wil ik mijn stoel weer terug zetten en nu werkt de elektrische vrstelling niet meer! Wel hoor ik het relais klikken dus hij krijgt stroom?

Iemand een idee?

Worker

Bekleding los gehad en een stekker per ongeluk losgegaan??

iiijordi

Bekleding achter is idd los, welke stekker doel je op? De bodemstekker zit goed. Beide motortjes (rug en zitvlak) werken niet maar de relais klikken wel.

Worker

Toch vreemd...Zou dan moeten werken denk je. Ik heb de manuals ook bekeken maar kan er vrij weinig over vinden.

iiijordi

Motortje werkt in iedergeval gewoon, heb een losse plus en min er op gezet en de stoel schoof.

iiijordi

zekeringen achter dashboardkastje zijn gecontroleerd en zijn allemaal heel.
Zekeringen in zekeringenkastje ook.

Als ik een andere stoel kan vinden dan zou het in principe weer moeten werken?

Lag-3.0-V6

Ik zou s bij de schakelaars gaan zoeken. Is daar inkomende spanning. Waarschijnlijk ja. Motor goed. Ja dus. Bedrading hiertussen kapot?? Maar om te gebruiken kun je de stoel met de losse plus min in de juiste stand zetten om de wagen te gebruiken....n andere stoel lijkt mij nu even zinloos....suc6. Rare storing. Hij deed t goed....

Lagunainitiale

Het relais scheidt 2 stroomlussen van elkaar. Het feit dat het relais klikt geeft aan dat er minimaal 1 lus werkt, maar zegt niets over de tweede lus.

Als je het relais hoort en de motor werkt dan weet je dus dat je tweede stroomlus het probleem is. Dus moet je 2 dingen meten dat is de plus en de massa. Kan namelijk zijn dat je helemaal geen massa hebt, of het relais is bijvoorbeeld stuk dan hoor je hem wel klikken maar maakt hij geen contact.

Nieuwe stoel halen is beetje het zelfde als nieuwe auto kopen als de asbak vol is. Het kan het probleem wel oplossen maar......

iiijordi

Update!

Probleem opgelost. Was één foute sterkte zekering gemonteerd waardoor deze gesprongen is. Doordat de zekering donkerblauw was ipv de normale gele heb ik deze over het hoofd gezien. Zekering gewisseld voor de juiste en de verstelling werkt weer:)