Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 504
  • Nieuwste: octavio
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.637
  • Totaal topics: 10.415
  • Online vandaag: 80
  • Online ooit: 2.168 (08 maart, 2026, 05:52)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 37
  • Totaal: 37

Sleutelmeeting/openingsmeeting 2015

Gestart door laguna club team, 10 maart, 2015, 21:23

Vorige topic - Volgende topic

viper

Gaat het dan over een laguna of een megane??

Thomas84

Hoi, mijn rammel bevindt zich onder de bovenste afdekplaat tegen de voorruit. Druk ik er tegen rechts naast de middenspeaker dan stopt het.   Kan er speling zitten in de ruimte tussen raam en plaat? Lijkt ook vooral bij kouder weer te zijn of na op slechter wegdek gereden te hebben (helaas overal in België). Ben al bij Renault dealer geweest maar zag het openbreken niet direct zitten, omdat dit 1 groot geheel is, althans niet zonder schrik om nog meer rammels te veroorzaken... Hij denkt trouwens dat het een clip kan zijn die loszit of een kabel ie loszit... Als de motor in stilstand in D staat durft die het al te hebben, tijdens rijden mindert het vooral, enkel bij oneffenheden is het erger.

Ik wil er echt iets aan doen, maar heel het dashboard uitbreken zie ik niet zitten uit vrees voor andere problemen...

Gr Thomas

viper

Mensen, dit is een unieke kans om iets aan de wagen te doen zonder dat er wat kan mis lopen of dat er enorm veel kosten bij komen dus laat jullie horen he!!

Ook de mensen die gewoon aanwezig zijn zou ik graag op de opgave lijst zien verschijnen zoals naar goede gewoonte ;-)

Turbo

Ik kan helaas niet op die dag
Wel jammer want ik had graag eens meegekeken met het werken via de clip

emtee

Eigenlijk zou mijn gasklephuis een keer moeten worden schoongemaakt, zou dit een haalbare klus zijn op deze dag? Symptomen zijn een onregelmatig stationair toerental, al zolang als ik de auto heb, 2 jaar dus
Captur TCe 143 EDC

Lagunainitiale

@Thomas, die rammel van het dashboard welke tegen de voorruit staat te beuken bij koude motor los ik in 2 minuten onzichtbaar voor je op. En dit kan je zelf ook.

Haal bij de bouwmarkt voor 5 euro van dat grijze geluidsisolatie met van die noppen. Dat studio schuim zeg maar.

Knip daarvan twee stukken van 5 cm breed en 10 cm lang, een voor links en een voor rechts. Neem een liniaal en vouw zo'n stuk schuim dubbel om het uiteinde van de liniaal. Nu duw je dat schuim links en rechts ongeveer 5 cm van de zijkant af tussen het glas en de bovenkant van het dash tot je het schuim niet meer ziet. Dan liniaal terug trekken en je auto rammelt een stuk minder.

viper

Citaat van: emtee op 22 maart, 2015, 20:50
Eigenlijk zou mijn gasklephuis een keer moeten worden schoongemaakt, zou dit een haalbare klus zijn op deze dag? Symptomen zijn een onregelmatig stationair toerental, al zolang als ik de auto heb, 2 jaar dus

We zullen wel zorgen dat jij dat binnen die tijd gemakkelijk haald. Zelfs met een pauze er tussendoor ;-)

Paul

Regel ook meteen een o-ring van de gasklep

emtee

Die o-ring krijg ik op winparts en dergelijke niet gevonden eerlijk gezegd. Moet ik daar voor bij de dealer zijn?
Captur TCe 143 EDC

Paul

Kost €8 bij de dealer en hebben ze meestal op voorraad

emtee

Dan ga ik die even halen.

Wat moet ik verder nog meenemen om de klus te kunnen klaren? Ben een hobbyist zonder gereedschap hè  ;)
Captur TCe 143 EDC

Humblesimon

Mijn Parrot zit erin (in mijn Lag) en dat binnen een uurtje! Nu als volgende klus de verlichting van de raambediening... Ik heb lampjes gevonden die ik kan monteren op de oude bevestiging, zijn iets langer maar lijken genoeg ruimte over te hebben in de schakelaar. En vanmiddag de melding "remlicht rechtsachter defect".... Stoppen, kijken hoe ik erbij kan, moeilijk, doe ik later wel, klep weer dicht en wég melding! Over snel repareren gesproken! :P Maar (nog) geen problemen verder! Of het moet het automatisch uitschakelen van de cruise control zijn bij richtingaanwijzer naar rechts... Maar ik moet dan toch remmen dus geen probleem...

viper

???

Dus je wil zeggen eigenlijk dat je niet aanwezig zal zijn op de sleutelmeeting?? Aangezien het al opgelost is...

Camulos

Citaat van: Humblesimon op 25 maart, 2015, 20:51
Of het moet het automatisch uitschakelen van de cruise control zijn bij richtingaanwijzer naar rechts... Maar ik moet dan toch remmen dus geen probleem...

Dit probleem dat ik een tijdje terug ook, later kwam erbij dat bij het remmen ook het rechtsknipperlicht constant ging branden. Je kan eens kijken naar de stekker van de rechter achterlichtunit, bij mij zat daar wat corrosie op. Beetje weg gehaald en beide problemen opgelost!  ;D

Humblesimon

@ Viper,
Of ik aanwezig ben weet ik niet... Ben nog op zoek naar een andere baan en woon in Friesland. Ik ben wel bekend in Gouda (heb er ooit een vriendinnetje gehad :P ) maar is nu wel 2 uur rijden vanaf hier. Maar áls ik kan zal ik zeker wel gaan! Al was het maar om andere Laguna's te kijken, ben helemaal verzot op deze auto! Mijn vrouw verdenkt mij al van een relatie met de in de auto ingebouwde dame... En aangezien ik op LPG rijdt is het geen probleem om een eindje te tuffen, lekker op de cruise en gaan met die banaan!

@Camulos,
Hoe kom ik bij de verlichting in de achterklep? Daar hebben ze heel handig dus géén serviceluikje in gebouwd (zucht, Fransen en logica... NON!)... Ik verdenk ook massa als
oorzaak van het probleem. Ik ben hier (en op het web) ook al op zoek geweest naar de oplossing om mijn auto+lock kaart te repareren maar na alle bemoedigende verhalen
zie ik daar maar vanaf. Ik wil wel zeker weten dat mijn auto op slot zit als ik wegloop! Die Parrot was niet gratis! :P

Nou, eens zien of ik nog een smoes kan verzinnen om weer ergens heen te kunnen rijden...