Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 504
  • Nieuwste: octavio
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.636
  • Totaal topics: 10.415
  • Online vandaag: 83
  • Online ooit: 2.168 (08 maart, 2026, 05:52)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 84
  • Totaal: 84

megane velgen die niet op een laguna passen?

Gestart door rnlaguna, 28 januari, 2015, 22:15

Vorige topic - Volgende topic

Renier

Ze willen blijkbaar niet dat je Megane velgen onder je Laguna zet  :D

rnlaguna

Nou dan hebben ze pech bij renault , vanaf heden zitten er namelijk megane velgen onder mijn laguna.... :-)

Voor de geïnteresseerden, je kunt ze opboren tot ongeveer 15mm. Je houdt dan genoeg over om ze fatsoenlijk vast te zetten!
iedereen bedankt voor het meedenken!

BJ

Ook toevallig,

Dit heb ik ook net gedaan, heb de Mégane GT-Line "Celsium" velgen gekocht voor mn winterbanden. Wist alleen al via via dat de Mégane M12 en de Laguna M14 heeft, dus ook opgeboord naar 15mm en nu passen ze perfect.  :)

rnlaguna

Ik heb het door een metaal bewerkings bedrijf laten doen. Ze zijn bij mij opgeboord naar 14,5. Dit bleek genoeg.
;D

turboturbo

Hier hetzelfde ontdekt: ik kom er net achter dat de door mij aangeschafte 17" velgen (type Renault 'Plenum'; geschikt voor o.a. Megane en Scenic) voor mijn Laguna III en inmiddels voorzien van 2 nieuw banden, niet passen doordat de boutgaten te klein zijn  >:(  ???

Gelukkig lees ik dat daar wat aan te doen is dus: gaten uitboren.
traffic.gif
title="Click to load original image"

Vraag: gaan de bouten dan alsnog wel goed passen, of kan je dan ook hebben dat de conische ringen te groot zijn voor het boutgat?

larsdijkstra

Ik zou als ik jou was gewoon originele 17 of 18 inch Laguna velgen zoeken, komt vast wat voorbij op marktplaats. Zo heb ik ook mooie GT velgen met banden gevonden

turboturbo

Helaas - ik zoek al vanaf zo'n beetje februari geloof ik....

Het aanbod voor de Laguna 3 zijn vaak 16" setjes, veelal ook met winterbanden. En nog een enkele 18 en 19", soms geen oem renault.

Voor de megane / (grand) scenic is er dus wel veel aanbod te vinden.

Lagrance

Ik ben er wel benieuwd naar voor welke maat banden je uiteindelijk hebt gekozen.
In een andere mail vroeg je daar de mening over van anderen maar daar kwam geen reactie meer op.

Op  de door mij onlangs aangeschafte Laguna liggen 205/50-17 banden. Iets hoger, 205/55, lijkt mij fraaier. Ga ik te zijner tijd doen als dat door de beugel kan.

Stadium III

EX : 1.8 8v RT 1997
EX : 1.8 16v Privilege aut 4 2002
EX  : Clio 3 initiale 2.0 2008
NU : 2.0 T Dynamique aut 6  2009

Lagrance

Das mooi, dan valt 205/55-17 helemaal binnen de formele marge.

turboturbo

Citaat van: Lagrance op 18 juni, 2025, 16:09Ik ben er wel benieuwd naar voor welke maat banden je uiteindelijk hebt gekozen.
In een andere mail vroeg je daar de mening over van anderen maar daar kwam geen reactie meer op.

Op  de door mij onlangs aangeschafte Laguna liggen 205/50-17 banden. Iets hoger, 205/55, lijkt mij fraaier. Ga ik te zijner tijd doen als dat door de beugel kan.
Ik moest er 2 vervangen, daar ben ik voor de OEM maatvoering gegaan dus 215/50-17. De overige twee zijn nog 205/55-17 maar die staan inderdaad mooier vind ik. De wang zakt veel minder door en ze zijn een fractie smaller.