Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.651
  • Totaal topics: 10.417
  • Online vandaag: 41
  • Online ooit: 2.168 (08 maart, 2026, 05:52)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 1
  • Gasten: 34
  • Totaal: 35
  • Gert

key card

Gestart door longman, 04 oktober, 2007, 17:16

Vorige topic - Volgende topic

Dreke

Citaat van: rookie op 21 februari, 2008, 19:53
Een blanco kaart is blanco, zonder subcode. De nieuwe kaart die je koopt bij de dealer is niet blanco, deze heeft al vanaf de fabriek een subcode die nodig is om de kaart in te lezen.
Ik heb mijn kaart iets meer dan een jaar geleden via chassisnummer besteld bij de dealer, er moest niets meer ingelezen worden. Spijtig dat je dit niet meer kunt met een blanco kaart, ik had een adresje in Veldhoven waar ik ze een pak goedkoper kon krijgen.

rookie

De kaart moet ingelezen worden bij de dealer.
De kaart heeft een subcode als hij van de fabriek komt, aan de hand van het chassis nummer. Alle oude kaarten worden ingelezen + de nieuwe. Als deze een subcode heeft wordt deze herkend en wordt er een bruikbare code gegenereerd. Deze code wordt ingegeven op de site van renault en men krijgt een code terug, deze voer je in op de laptop en als alles goed is is het klaar.

De kaart moet herkend worden door de auto en de kaart moet zijn aangemeld.

Hoeveel heb je voor de kaart betaald Dreke?

Dreke

Citaat van: rookie op 21 februari, 2008, 20:20

Hoeveel heb je voor de kaart betaald Dreke?
Bij de dealer heb ik voor men kaart 120 euro betaald (2 knopskaart).
Toen het nog mogelijk was om met lege kaarten te werken heb ik er eens 75 euro voor betaald.

Frank_h

Even een oud topic omhoog schoppen. Ik heb sinds gisteren een Laguna II Grand Tour privilege uit 2001. Heb al vanalles bruikbaars gelezen op dit forum, zoals het repareren van de cardreader als er een pinnetje binnenin is afgebroken en de verlichting van de climate control solderen, maar dit kan ik met de zoekfunctie niet vinden:
Ik heb dus een privilege van 2001. Ik heb 2 keycards, allebei 2-knops. In de deuren zitten wel de "plaatjes" voor keyless entry bij de deurgrepen. Heeft mijn Laguna nu keyless entry of niet? Kan ik dat nog ergens anders aan zien?

Paul

Ja die heeft een hf functie.
Je moet alleen een 3-knops kaart hebben om het te laten werken.

rookie

hoeft niet he, zijn ook auto's geleverd met kapjes zonder sensoren.

Duupke (Ronald)

Een Privilege uit 2001 heeft key-less entry.

viper

*eens*

Je hebt normaal gezien handvrij toegang maar geen kaart die dit ondersteund.

knotty

inprincpe hebben bovenstaande heren alemaal gelijk, maar ik zal het goede antwoord wel ff geven:

in het standaard optie pakket van een privilege uit 2001 zou keyless entry moeten zitten, dit geld ook voor bijvoorbeeld een dynamique techline uit 2004.
maar als de eerste eigenaar er voor heeft gekozen dit niet mee te willen nemen bij de aanschaf dan zit het er dus niet op.( zoals bij mij  :-\ )
hier kom je dus geen steek verder mee...
wat je zou kunnen doen is bij de dealer een optie pakket lijst uit laten draaien op kenteken.
je kan ook lid worden van de club, gezellig op meetings komen en dan zomaar het geluk hebben dat er een gewaardeerd lid een uitlees computer bij zich heeft.

als het erin zit, dan moet het waarschijnlijk weer opnieuw geactiveerd worden/ ingelezen worden, en heb je dus een drieknops kaart nodig... à veel euro's

zo... nog vragen?  :D

Only milk and juice come in 2liters!
traffic.gif
title="Click to load original image"

viper

Of, lid worden en dan is er hier wel een lieve ziel die via je kenteken eens wil opzoeken of je dit op je wagen staan hebt 8)

Paul

Dat is niet helemaal waar Jeroen.
Renault levert nieuwe modellen vaak zeer luxe.
Daarna gaan ze stiekem wat dingen wegstrepen.
Een 2001 Privilege was niet zonder handsfree te koop was gewoon standaard.

knotty

de techline van mijn vader kwam met handsfree, hij heeft gezegd dat hoef ik niet, dus zit het er ook niet op....
die auto rij ik nu... dus ja.. ik praat ook maar na dat ik wijs ben
traffic.gif

Duupke (Ronald)

Vorige maand nog een 3-knops kaart in laten leren bij een auto van een klant.
Eigenaar is helemaal de weg kwijt, nadat hij de auto al een jaar of 3 reed kwam er namelijk een nieuwe optie voor de dag: Key-less entry...

knotty

hahahaha , dat had mijn vader dus ook, een maand voor dat hij hem inleverde met de lease(3 jaar contract), liet ik hem zien wat er gebeurde met openstaande ramen en schuifdaken, als je na het afsluiten de knop nog eens indrukt en ingedrukt houdt.....
er ging een werled voor hem open( en een auto voor hem dicht ;))
traffic.gif