Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.462
  • Totaal topics: 10.385
  • Online vandaag: 718
  • Online ooit: 718 (Vandaag om 03:24)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 28
  • Totaal: 28

Automatisch inklappen spiegels bij verwijderen kaart voor Initiale modellen!

Gestart door Ed, 18 april, 2014, 12:45

Vorige topic - Volgende topic

folmer

Handig, en slim bedacht !!
Maaruh... de Initiale toch handsfree? Laat je dan het merendeel van de tijd de kaart niet gewoon in je broekzak zitten (ik wel namelijk) en heb je er dus niets aan ::)

Ed

Nee, die functie handsfree bedoel ik niet. Wat is de andere naam, keyless entry? Wat jij bedoelt heeft alleen de phase 2. De kaart moet je in de phase 1 altijd in de lezer steken.

folmer

Ed

Ja, daar zat ik de vorige keer ook al over na te denken of dat dan mogelijk is op een phase 1. Maar helaas, dat gaat dus niet zomaar, als het ueberhaupt al kan.  :)

Lag-3.0-V6

K had t al s gevraagd, schijnt niet mogelijk te zijn op n 1.... :-[

Ed

Nou, onmogelijk lijkt me niet. In de kaart zit een zender, welke dus ook werkt op de ontvanger in de UCH. Maar in de kaartlezer zit ook een ontvanger die de kaart leest als ie in de lezer zit. Ik heb al geprobeerd om beide lipjes in de kaartlezer in te drukken met de kaart niet in de lezer maar dicht in de buurt. Maar dat werkt dus niet. Het jammere is dat ik niet precies weet wat er nou gebeurt met die ontvanger en zender en wat er dan wel of niet aan informatie wordt uitgewisseld tussen die twee.

Appelsien

In de phase 2 heb je meen ik 4 antennes die de kaart buiten de auto (dus in de buurt) ontvangen en 2 in de auto. Als de kaart buiten de auto in de buurt is dan kan je em openen, maar om te starten moet de kaart echt fysiek ín de auto zijn.
Laguna II Phase II Grand Tour 3.0 v6 initiale (aut5)

Lagunainitiale

De ene zender is de ander niet. Even voorbeeld
Nfc heeft max 10 cm afstand
Bleuthooth tussen 10 en 100 meter
Wifi max 100
Gsm 5 kilometer
Straal zender afhankelijk van de kromming van de aarde en hoogte van de zender/ontvanger 100 kilometer
Sataliet afhankelijk van de omstandigheden en de tijd die je hebt eindeloos

Wat wil ik hiermee zeggen, het feit dat de kaart een signaal uitzendt waarmee je op afstand kan openen wil niet zeggen dat hij op de zelfde manier een signaal uitzendt waarmee je met de kaart in je zak kan starten. Dit signaal zou zelfs inductie gebaseerd kunnen zijn, en dan zit je weer met de richting van de polorisatie van het signaal.
traffic.giftraffic.gif

XxInMotionxX

ik heb een probleem. als ik namelijk pin 1 en 5  doorverbind gebeurt er niks. en ik heb wel degelijk elektrische spiegels. deze kan ik bedienden door de spiegelschakelaar helemaal naar beneden te draaien.

Renier

XxInMotionxX

wel ik weet niet goed wat je ermee bedoelt. het is namelijk een laguna uit 2002. wat ik net ontdekt heb is wanneer ik de spiegels in beweeg en dan 1 en 5 verbind de spiegels halverwege stoppen.

Renier

De genoemde oplossing in dit topic werkt alleen in de Initiale uitvoering.
dus heb je een lagere uitvoering (Dynamique, Privilege, Expression, etc) dan gaat het niet werken

XxInMotionxX

zijn er eventueel al andere oplossingen om dit werkend te krijgen?

Renier