Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 504
  • Nieuwste: octavio
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.637
  • Totaal topics: 10.415
  • Online vandaag: 54
  • Online ooit: 2.168 (08 maart, 2026, 05:52)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 30
  • Totaal: 30

Achteraf achteruitrijcamera inbouwen

Gestart door sjengjanssen, 20 februari, 2014, 17:00

Vorige topic - Volgende topic

sjengjanssen

Weet iemand of het mogelijk is om bij de carminat dvd navi een achteruitrij camera toe te voegen, waarvan het beeld dan uiteraard op het
navi scherm komt, wanneer je de achter versnelling kiest.?

sjengjanssen

Ok, is dit dan een bepaalde kit met een interface.
Kun je iets meer uitleg geven?, kostenindicatie misschien?

fs1

https://www.lagunaclub.nl/forum/index.php?topic=5217.msg157208#msg157208

kostprijs is 160euro ofzo dacht ik, voor de interface, camera kan je overal scoren op ebay ofzo, kost iets van een 30euro

https://www.lagunaclub.nl/forum/index.php?topic=5217.msg159204#msg159204

wel in m'n oude laguna 2, maar da's hetzelfde systeem

fs1

https://www.lagunaclub.nl/forum/index.php?topic=2224.msg130625#msg130625

daar staat hoe aan te sluiten, komt uit espace, maar ik heb dat mooi na gedaan in de laguna 2, dus ook in de 3

en 2 posts verder staat waar die interface gekocht werd door mij (al minstens 3 keer :-))

michelhendriks

Toevallig,i k ben er ook mee bezig, vraag mij alleen of de stekkers/kabels van een espace of laguna 2 wel hetzelfde als die van laguna 3 zijn. En als je moet solderen welk draadje dan van rgb-signalen is.

fs1

de stekker van de display is identiek, alleen zijn de draden anders gekleurd

michelhendriks

Wat is de meest handige plek om die kabel door te knippen? Achter het schermpje of achter het hs-vakje?  Hoeveel draden zitten er eigelijk in? Ik zie al een beetje zo'n scene van een film voor om een bom onschadelijk te maken dmv draad doorknippen ;) Ben voornemens om zo'n ding te bestellen bij hem in Duiven en ondanks dat de soldeertin en krimpkous mij niet vreemd zijn  wil ik toch enigszins voorbereid zijn

fs1

achter het scherm he, dan kan je je baseren op de foto in dat topic, je moet maar 3 draden doorknippen

michelhendriks

ok, zo klinkt het allemaal niet zo ingrijpend :) Nu alleen nog even de fysieke kant uitvogelen, hoe gaat het spul los en waar moeten de kabels langs, maar je hebt me al enthousiast gemaakt, fs1. Na al die informatie over de (min of meer verborgen)verschillen tussen de navigatie systemen was ik een beetje huiverig geworden...

fs1

zolang het de navi met dvd is komt het helemaal goed

marxander

Was dit ook mogelijk voor een cd navi scherm??

mantaboy

Is het iemand al gelukt om een achteruitrijcamera in te bouwen in een laguna 3 met carminat systeem??

Lagunainitiale

Ja. Zonder interface gewoon op bestaande systeem. (Jaren geleden eens gemonteerd)

Ik weet alleen niet meer wat de pinlayout was. Maar je moet een ntsc camera aansluiten op een stekker achterop de unit in dashboardkastje. En volgens mij nog een verbinding van de ene pin naar de andere pin in die zelfde stekker maken om hem te activeren. Je hoort dan een piepje bij inschakelen van de achteruit.