Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 494
  • Nieuwste: PS69
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.557
  • Totaal topics: 10.398
  • Online vandaag: 48
  • Online ooit: 744 (07 oktober, 2025, 15:23)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 34
  • Totaal: 34

Andere luidsprekers => Tijdje goed, daarna geen geluid meer

Gestart door Seth Rik, 21 september, 2007, 15:14

Vorige topic - Volgende topic

Seth Rik

Hallo,

Vroeger vaak andere radio's en luidsprekers gestoken en nooit problemen gehad. Ik had laatst eens andere luidsprekers Earthquake CS-5, zowel voor als achter, geïnstalleerd in de Laguna II van 2004 op de GPSradio met 6cdlader van 4x25W. Bij het installeren en testen gaat alles. Daarna gaan ze een tijdje en dan valt al het geluid weg op alle luidsprekers. Soms als je GPS aanzette kwam het geluid terug, maar niet altijd. Heb dan maar originele luidsprekers terug gezet en alles werkt weer normaal.

Nu moet ik zeggen dat ik één set nieuw heb gekocht en de andere set tweedehands. Ik heb ze eerst getest op een andere radio en alles werkt. Kun je zomaar luidsprekers wisselen bij Renault? Ik veronderstel van wel. Zou er toch bij de luidsprekers/crossover ergens een onderdeeltje stuk zijn, maar het blijft raar dat ze eerst wel gaan en daarna niet meer. Zou je de luidsprekers in een winkel (bvb caraudio leuven) kunnen laten nakijken?

Ik kan misschien iedere set apart inbouwen en kijken bij welke set het probleem opduikt, dan hier weer delen wisselen en zo zou ik het probleemdeel moeten kunnen vinden?

Iemand een idee?

Alvast bedankt.

Seth Rik

knotty

lijkt me toch dat een luidspreker niet moet uit maken.
beetje domme vraag misschien, maar je weet zeker dat alles goed is aangesloten
Only milk and juice come in 2liters!
traffic.gif
title="Click to load original image"

fs1

ik denk ook dat het aan de aansluiting moet liggen of aan de set speakers zelf.. lijkt me vreemd dat een andere set speakers niet zou werken op de normale radio, hoe zijn ze aangesloten? fotootje? anders moet ge ies tot hier komen ;-) (weet niet precies vanwaar ge zijt maar ge spreekt over iets met leuven da's ongeveer anderhalf uur rijden van hier)

Duupke (Ronald)

Wordt de interne versterker van je radio niet te warm omdat je speakers te zwaar van vermogen zijn?
Het zou zomaar kunnen zijn dat je radio thermisch in storing valt.

fs1

dat maakt toch niet uit..? dan gaan die speakers gewoon niet echt hard spelen als die meer power nodig zouden hebben dan die radio geven kan..

Duupke (Ronald)

Ik kan me indenken dat wanneer de versterker constant op zijn top moet werken dat ie na verloop van tijd oververhit raakt en thermisch uitvalt.

fs1

ja dat is zo.. maar dat kan niet door er zware speakers aan te hangen.. enkel door dus constant op maximaal volume te spelen of bij speakers van bijvoorbeeld 2ohm ipv 4ohm te gebruiken

Sfinx

Ja, toch denk ik ook aan een thermische beveiliging. Het lijkt wel of de speakers te veel vermogen vragen van de versterker, waardoor de versterker inderdaad oververhit raakt. De speakers 'zuigen' als het ware het vermogen uit de versterker.
Mensen die er verstand van hebben beginnen nu misschien hard te lachen, maar 't was gewoon het eerste idee wat in me opkwam.

fs1

ik ga m'n gewicht niet in de schaal werpen door te zeggen dat ik graduaat elektronica heb gestudeerd :-p maar dat lijkt me dus sterk..

Duupke (Ronald)

Maar Bart, zoals je het verhaal leest kan het geen zekering zijn. Ten tweede werkt de boel naar behoren alvorens het uitvalt.

Ik hou het echt op een thermisch probleem. En wat daar de oorzaak van zou kunnen zijn? Dat durf ik dan weer niet te zeggen.

fs1

wie spreekt er dan van een zekering? heb ik nergens vernoemd hoor..

Duupke (Ronald)

fs1

nja ik ga er niks meer over zeggen verder, want het blijft gissen hierzo, maar ik zeg het, ik wil er best wel in het echt eens naar kijken

knotty

nou das geregeld dan. seth als je jezelf nou ff opgeeft vor de meeting dan heb je een leuke BBQ, met live muziek en drank,
en er wordt naar je probllem gekeken.... beter kan niet dacht ik zo ;D
Only milk and juice come in 2liters!
traffic.gif
title="Click to load original image"