Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 504
  • Nieuwste: octavio
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.638
  • Totaal topics: 10.415
  • Online vandaag: 34
  • Online ooit: 2.168 (08 maart, 2026, 05:52)
Gebruikers Online
  • Gebruikers: 0
  • Gasten: 32
  • Totaal: 32

USB stick voor MP3 op Cabasse 6CD / BT / DVD-navigatie Laguna 2 Phase 2

Gestart door Gwystyl, 15 januari, 2014, 15:10

Vorige topic - Volgende topic

Gwystyl

Nogal een lange titel, maar ik zal proberen uit te leggen wat ik graag wil.

Ik heb een radio in mijn Laguna 2 phase 2 Tech Line 1.9 dCi 120 pk uit 2006 zoals op onderstaand plaatje (maar dan zonder de houtstrips)
traffic.gif
title="Click to load original image"

Nu ben ik op zoek naar een mogelijkheid om hier een USB stick met MP3's op aan te sluiten, waarbij ik de titels graag in het display van de radio/navigatie wil hebben en ik de nummers wil kunnen doorspoelen met de radiobediening op de radio zelf en achter het stuur.

Ik dacht eerst dat ik deze moest hebben:
https://www.motrade.nl/index.php?item=motrade-renault-sd2-interface&action=article&group_id=20000090&aid=1397&lang=nl
maar daar staat bij dat hij niet werkt op de Carminat met 3D navigatie. Een mailtje naar MoTrade bevestigt dat dat niet gaat werken.

Nou is natuurlijk de vraag: wat werkt wel? Bestaat er een originele Renault Audio Connection Box voor een leuk prijsje of een ander systeem waardoor ik dit voor elkaar kan krijgen?

Als backup plan heb ik nog een Parrot MKi 9200 liggen, maar dan heb ik weer een extra schermpje en bedieningsknoppen in beeld. Een optie waarbij dit niet hoeft heeft sterk mijn voorkeur.

Ed

Grappig dat je het noemt en voor mij zelf ook een beetje een bevestiging: ik had zo'n interface voor stuurwielbediening en beeldschermfunctie voor een Pioneer radio en ik heb ook een Carminat nav systeem, maar dat werkte bij mij ook niet. Ik had begrepen dat de geluidskwaliteit over de Parrot toch niet echt goed is.

Gwystyl

Ik heb het in mijn vorige auto wel gehad, maar daar zat sowieso al een veel brakkere radio in dus daar viel het niet zo op. De Parrot heeft een eigen zeer kleine versterker, en ik verwacht dat dat zeker op hoger volume niet mooi gaat klinken.

Ik had een beetje gehoopt dat de Carminat ook CDRW's zou slikken, maar degene die ik heb pakt hij niet. Hierdoor ben ik niet zo flexibel qua wisselen van muziek, en dat wil ik toch wel af en toe. Daarnaast ben ik door die Parrot nu wel verwend met 16Gb aan MP3's. Dan is 6 x 700mb aan gebrande CD's een beetje behelpen.

Ed

Renier

Wat je wilt ga je niet voor elkaar krijgen want dit systeem heeft alleen een AUX INGANG.
Dus geen info op de display en geen bediening via de satteliet aan het stuur

Lees dit topic maar eens door

https://www.lagunaclub.nl/forum/index.php?topic=2224.0

Ed

Ik heb bij mij gewoon de Cabasse eruit gemieterd en gewoon mijn vertrouwde USB radio erin gezet. Geen stuurwielbediening, geen info in het display. Valt mee te leven en het geluid is stukken beter.

Gwystyl

Hmm, ik ga eens kijken of ik stuurbediening bij die parrot kan krijgen, of zou dat ook niet passen vanwege de aux-aansluiting?

woutertje

Ik zit erover te denken een parrot 9200 te installeren in mijn lag II, phase II met dvdspeler. Nu moet ik met een speciale tool (MS1373) de dvdspeler verwijderen. Ik heb al geprobeerd met 4 kleine inbussleutels de radio te verwijderen, alleen krijg het niet voor elkaar. Wat moet ik precies doen om de dvdspeler te verwijderen en bij de audiokabels erachter te komen (die ik nodig heb voor mijn parrot 9200).
Er recht induwen? of juist niet, of....

Mic

Zelf heb ik een Xcarlink aangesloten aan de stekker van de CD-wisselaar, achter de radio.
Je hoor dan wel je muziek met cd kwaliteit via je speakers en je kan gewoon alles bedienen via de stuurknop.
Wel een punt van aandacht, de massa is niet zo sterk op de AUX aansluiting, je heb dan kans op spinning geluid, (heel zacht hoor, maar toch)
Xcarlink gemaild en als antwoord krijg ik te horen dat de massa moest worden getrokken naar het chassis of een Ground Loop Isolator tussen plaatsen. Het eerste heb ik al geprobeerd maar dat heeft niet geholpen, nu zoek ik een oplossing met een aard lus isolator... moet kunnen.
Audio kwaliteit is wel goed, en je kan zoveel een USB stik als een SD kaart inprikken. Ook heb je een optie voor Bluetooth verbinding, maar is voor jou niet nodig als je al de Parrot heeft.
Dat spinning geluid is wel heel zacht en hoeft opzicht geen probleem te zijn, behalve als je, zo als ik, een perfectionist bent en je wilt het absoluut best van maken.
Ik was toch langs de Renault dealer voor iets anders, en ik heb meteen gevraagd als ze daar iets aan kunnen doen.
Het is nu even afwachten...   

woutertje

Iemand nog een tip over hoe de dvdspeler eruit te halen?