Welkom bij Lagunaclub.nl. Graag inloggen of registreren.

Recent

Leden
  • Totaal leden: 504
  • Nieuwste: octavio
Statistieken
  • Totaal berichten: 194.636
  • Totaal topics: 10.415
  • Online vandaag: 95
  • Online ooit: 2.168 (08 maart, 2026, 05:52)
Gebruikers Online

chippen

Gestart door fabio, 17 april, 2006, 08:27

Vorige topic - Volgende topic

rookie

Heb net de dealer gebeld, een ruilset kost 139 euro ex btw. Dus dat valt mee.

Mike

Maar wat moet er dan alsnog allemaal vervangen worden wil je het slippen tegen gaan?
En op wat voor onderdelen prijs hebben we het nu dan allemaal samen, ben het nu ff kwijt, zie zoveel dingen voorbij komen...

rookie

Een nieuwe koppelingset kost bij de dealer 150 euro. Dan heb je een ruil koppeling??
Het verstevigen van de lamellen op de drukgroep kost max 220, dit is bv te doe bij het adres wat rexonaman had opgegeven, dus totaal, nieuwe, verstevigde koppeling kost max 370 euro.

Mike

Maar als ik de zwaardere uitvoering plaat en drukgroep koop voor 200 ex da ben ik toch ook klaar?

Dreke

Moest er nu iemand dit laten maken, kan die er dan eens iemand achter horen wat het kost een 2.2dci te laten maken? 

melcon

Citaat van: rexonamen op 19 maart, 2008, 08:39
Een sport koppeling zal niet de oplossing zijn dit werkt te abrupt je trapt vrij of of is aan en dat met een diesel is niet te doen denk dat je met een sportkopp nog veel meer kapot maakt , het mooiste is normaal zwaardere drukgroep en met een andere voering op de plaat dan kun je nog wel beheerst met de kopp spelen , doe geen sinterplaat of id maar een normale plaat met aangepaste voering dit kun je vergelijken met remblokken die zijn toch ook in verschillende zacht/hard te verkrijgen ,anders ken je niet iemand die in de cross/rally/race wereld (shop) zit en vraag gewoon eens na wat de mogenlijkheden zijn , (bv stroeve hardenberg ).

Daar zijn natuurlijk ook gradiaties in, maar je wil inderdaad niets te heftigs! Het gaat er gewoon om dat
de koppeling met het nieuwe koppel om kan gaan. Ergens in dit onderwerp had ik al gepost hoever
de standaard koppeling gaat (340 nm oid), en  dat een verzwaarde drukgroep zou moeten volstaan  :)

Mike

Citaat van: Maarten Jan op 19 maart, 2008, 11:52
Ergens in dit onderwerp had ik al gepost hoever
de standaard koppeling gaat (340 nm oid), en  dat een verzwaarde drukgroep zou moeten volstaan  :)

dat hoor ik graag maarten hahaha

melcon

hahaha, ja snap ik  ;D

luukG

Vandaaag m'n auto terug van de APK zegt die gast. kijk eens naar die plek.... zie ik een plas met olie liggen.
gele doorzichtige olie. "Dit is gekomen toen ik de onderplaat los haalde. liep er zo vanaf."
Heeft ie alles nagekeken op lekkage, maar kon niksvinden aan de versnellingsbak.
Bel ik een oud chefwerkplaats bij een renaultgarage zegt ie "hmmm dat zou de koppelingspomp kunnen zijn a 900 euries..."

Gelijk ook de koppelingsplaten en drukgroep vervangen? Weet iemand wat die kosten?
Wat ik ook heb begrepen is het geen klusje voor op straat. Hij rade het af om het zelf te doen.
Wat zouden jullie doen inruilen en een andere kopen of repareren? denk dat alles wel een 1500 euro gaat kosten. De auto heeft inmiddel wel al 217600 km gelopen.

Mike

maar weet je zeker dat het de koppeling is?

Kijk anders ff een paginá's terug dan zie je al verschillende prijzen.
Bij mij in montfoort kost het vervangen van Koppelinplaat, druk groep en de bak open maken en schoonmaken en evt herstellen ongeveer 1800 euro.

Roger

Ik heb van de week nog een mailtje gestuurd naar Remola Autosport
met de vraag of ze een verzwaard setje konden leveren maar helaas dit was de reactie die ik terug kreeg:

Hallo Roger.

Wij zijn hier al een aantal malen mee bezig geweest, enkel konden geen goede set leveren .

Enigste wat kan is een set van Tilton, maar dit is vaak niet de gewenste resultaat teminste financieel wordt je er niet vrolijk van.

Mvg Rens.

Mike

En de zoektoch gaat verder, ik denk dat ik het gewoon op de set van fabio gaat houden.

Roger

gewoon een orgineel zwaar setje van de dealer,
al van een paar mensen gehoord dat dat voldoende moet zijn
en ook al meer dan 50000 met zo'n setje probleemloos rijden.

t blijft zoeken naar de juiste keuze. ???

Mike

Mijn besluit staat vast, zodra ik het geld ervoor heb ga ik de koppeling laten vervangen.
gewoon setje van Fabio en dan via een beunhaas die ik ken ff op een zaterdag de boel verwisselen.

melcon

Citaat van: luukG op 19 maart, 2008, 19:24
Vandaaag m'n auto terug van de APK zegt die gast. kijk eens naar die plek.... zie ik een plas met olie liggen.
gele doorzichtige olie. "Dit is gekomen toen ik de onderplaat los haalde. liep er zo vanaf."
Heeft ie alles nagekeken op lekkage, maar kon niksvinden aan de versnellingsbak.
Bel ik een oud chefwerkplaats bij een renaultgarage zegt ie "hmmm dat zou de koppelingspomp kunnen zijn a 900 euries..."

Gelijk ook de koppelingsplaten en drukgroep vervangen? Weet iemand wat die kosten?
Wat ik ook heb begrepen is het geen klusje voor op straat. Hij rade het af om het zelf te doen.
Wat zouden jullie doen inruilen en een andere kopen of repareren? denk dat alles wel een 1500 euro gaat kosten. De auto heeft inmiddel wel al 217600 km gelopen.

Heb je er last van, ondervind je problemen? Anders zou ik het eerst in de gaten houden,
voor je veel kosten gaat maken.